Low Emission Zone Londen

Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Ruud-572 »

Ronmekel schreef:Abby Wood ligt volgens mij buiten alle zones, maar wel dicht bij de trein.
Abby Wood ligt IN de zone, dus regel sowieso die ontheffing!

Wij zijn er in de meivakantie geweest, prima locatie. Treinstation wordt verbouwd, maar er is een noodstation aangelegd. Alleen zijn de tijdelijke liften nogal irritant, want daar is altijd assistentie voor nodig en ze zijn erg traag. Mijn dochter zat wegens een ongeval tijdelijk in een rolstoel. Verder alle lof voor het personeel, die staan overal paraat en helpen prima!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Ruud-572 »

CarSim97 schreef:Bedankt. Ik had die site en uitleg wel gevonden. Ik vind het alleen vreemd dat bij de registratie stappen, bij de uitleg stap wel campers genoemd worden maar op het uiteindelijke formulier niet. Is het dan gelijk aan een busje, want daaronder staat het bij de uitleg? Ik ga het denk ik gewoon invullen en dan zie ik wel wat ze zeggen.
Klopt, gewoon busje invullen. Verder blijkt uit de voertuiggegevens wel dat het een camper betreft.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
CarSim97
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 16 aug 2015, 12:56

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door CarSim97 »

Bedankt Ruud! :bow:
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Albert-K »

Typisch dat dit onderwerp qua discussie in 2015 ophoudt. Anno 2019 dus maar even een refresher. Ik heb een nieuwe camper gekocht en inmiddels net geleverd. Veel zaken te regelen, waaronder al die milieu stickers, registraties etc. Dat wilde ik in één keer geregeld hebben en niet last-minute als we ergens naar toe gaan. Die voor Frankrijk, Duitsland, Brussel konden allemaal per internet, binnen no-time gepiept. Die voor London heeft me echt uren gekost. Wat een drama procedure om dat uit te zoeken. Maar goed, alle campers, ook die onder de 3500 kg, dienen een ontheffing te hebben voor het rijden binnen de Low Emission Zone (LEZ), die Greater London beslaat. Zonder ontheffing betaal je forse dagtarieven (100 pond per dag!) als je geregistreerd bent, en zonder registratie komen daar torenhoge boetes (500 pond!) bovenop. Registreer je dus altijd, is bovendien gratis, dat voorkomt in ieder geval die boetes. Diverse campings en doorgaande wegen liggen binnen die LEZ, dus het is raadzaam die ontheffing te regelen. Daarvoor moet je je voertuig dus eerst laten registreren. En weer daarvoor moet je eerst een account aanmaken voor London Road User. Dat is weer voor het rijden binnen de zg. Congestion Zone van Centraal-London. Een zone waar je per definitie tol betaalt, staat los van de LEZ. Overigens een zone die je met je camper liever niet in wilt, maar goed, account is verplicht. Dat gaat nog keurig per internet/email en je krijgt een account nummer. Daarna download je het registratieformulier voor die LEZ ontheffing. Ouderwets printen, het gaat niet per email! Het model dat je moet aankruisen is de "Large Van" 1205-3500 kg. Maar volgens de medewerkster van London Transport, die ik gebeld had, moest je er met pen gewoon bijschrijven dat het specifiek om een motorcaravan gaat. Alles dus met pen invullen, ondertekenen, fotokopie kentekenbewijs bijvoegen en eventuele andere zaken. De hele handel uiteindelijk per post opsturen naar de UK, adres op formulier. Pas als je de bevestiging hebt ontvangen (10 dagen gemiddeld na ontvangst) kun je de zone in zonder kosten of forse boetes. Aannemende dat die bevestiging ontheffing vermeldt, en niet dat je camper afgewezen wordt. Dat kan nl. ook nog. Je kunt die LEZ dan nog wel in, maar tegen forse dagtarieven. Regel het dus op tijd, niet drie dagen voor vertrek! Alle info en start registratie op: https://tfl.gov.uk/modes/driving/low-em ... ut-the-lez
Let op: Vanaf 8 april 2019 is er weer een dimensie toegevoegd. De LEZ ontheffing geldt niet meer voor de Congestion Zone, tenzij je Euro6 hebt. Want die zone wordt nu een zg. Ultra LEZ (https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra- ... ssion-zone). Daar mogen alleen nog maar diesels (dus campers) in met Euro6 norm! En heb je dat niet, dan moet je 12,50 pond per dag betalen! Dat lijkt dan verbazend weinig t.o.v. die 100 pond voor de normale LEZ, maar bedenk dat je daar doorheen moet wil je in de Congestion Zone komen.... Nou zou ik daar dus met een camper niet willen rijden, maar die ULEZ zone wordt in 2021 uitgebreid naar de ring van Londen, globaal de huidige LEZ! En dan wordt het serieus oppassen als je in die buurt komt zonder ontheffing, laat staan als je je camper helemaal niet geregistreerd hebt. Die ring (ofwel Circular Road) mag nog wel bereden worden, maar vergis je niet in de afslag.... Flits...! Kaartje: http://content.tfl.gov.uk/ulez-boundary ... r-2021.pdf Ik geef het maar mee.... En ook dat alle buitenlandse auto's geregistreerd moeten zijn. Dus ga je met je gewone auto, dan geldt feitelijk hetzelfde.
Een handig overzichtsblad van alle eisen, ontwikkelingen en tarieven: http://content.tfl.gov.uk/lez-ulez-comparison-table.pdf
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Prhg »

Daarom kies ik wel een camping buiten de LEZ en neem dan de bus en de trein.
Ben dan voor ca € 20 klaar voor 2 personen (retour)
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door jansloos »

Doen wij ook :-B

Veel relexter. Parkeren bij het kleine station, altijd plek en gratis. Betalen voor de trein I. P. V. De P meter.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Prhg »

waar doe jij dit?

ik wil eigenlijk naar een camping (bv lee valley sewardstone) en dan met bus 215 naar het treinstation om daar de trein te pakken.
Ik wil nl 2 dagen naar londen
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door jansloos »

Dat is volgens mij binnen de zone!
Het ligt nl binnen de M25.

Wij zijn daar vorig jaar terecht gekomen op zoek naar een LIDL?

Zag onderweg een bord over zone? Maar nog geen briefje ontvangen.
Mail aan de camping?

Hoe steekt u over Hv Holland of calais, want dit is boven Londen.

Wij staken over naar Dover en stonden onder londen hier:

http://www.longacrescamping.co.uk

Station dichtbij. Volgens mij konden we dit lopend af. Maar moet ik ff verder uitzoeken.
Laatst gewijzigd door jansloos op wo 06 mar 2019, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Prhg »

vlgs de LEZ site en na ingeven van adres en postcode ligt deze buiten de zone.
Dit is het adres: Chingford, Greater London, England, United Kingdom, E4 7RA
Ik steek over via Calais.

waar heb je zelf gestaan?
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door jansloos »

Via Calais? Naar Dover?
Dan moet je eerst rond Londen naar boven? Is erg druk aan de rechterkant.
Ligt natuurlijk aan waar je daarna heen wil :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Prhg »

Daarna naar het noorden via de oostkant
heb een mail naar de camping gestuurd
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Albert-K »

De registratie had dus wat voeten in de aarde om dat allemaal uit te zoeken, maar keurig de ontheffing per email ontvangen (en per post volgt nog). Mocht je camper voor ontheffing in aanmerking komen, registreer je gewoon, is mijn advies. In ieder geval voor ons geen zorgen meer om allemaal eerst uit te moeten zoeken wat wel en niet kan. Heb overigens diverse Engelse vrienden wonen binnen de ring, dus voor ons misschien iets belangrijker dan anderen om zo'n ontheffing te hebben. Ik geef het maar mee. Succes allemaal!
Laatst gewijzigd door Albert-K op do 11 apr 2019, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Low Emission Zone Londen



Bericht door Prhg »

Prhg schreef:
wo 06 mar 2019, 20:27
vlgs de LEZ site en na ingeven van adres en postcode ligt deze buiten de zone.
Dit is het adres: Chingford, Greater London, England, United Kingdom, E4 7RA
Ik steek over via Calais.

waar heb je zelf gestaan?
camping heeft gereageerd. ligt inderdaad buiten de zone. alvast 3 nachten gereserveerd
Plaats reactie