Overnachting bij kloosters Zica en Studenica in Servie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Overnachting bij kloosters Zica en Studenica in Servie



Bericht door jotr »

Ik ben bezig met een planning voor een rondreis door de Balkan in de vroege zomer van 2015. Op het wenslijstje staat o.a. een bezoek aan de kloosters van Zica en Studenica, niet ver van Kraljevo, in Servie. Ik ben nog op zoek naar een overnachtingsplaats in die omgeving, liefst ergens op een kleine camping of bij een hotel of zo. Wie heeft dit wel eens gedaan en kan mij helpen aan tips of adressen Tot nog toe kan ik op internet niks vinden, helaas. Bedankt alvast. Trudy
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Overnachting bij kloosters Zica en Studenica in Servie



Bericht door jotr »

Laat ik mezelf maar antwoorden; misschien hebben anderen er ook wat aan. We hebben de reis gemaakt en zijn bij beide kloosters geweest. Bij Zica is een heel groot parkeerterrein, waarbij ook een toiletgebouw is. Hier zou je gemakkelijk kunnen overnachten maar het is en blijft een parkeerterrein.
Bij Studenica is geen min of meer officiële overnachtingsmogelijkheid. Wij hebben overnacht bij een klein restaurant, vlakbij de ingang van het klooster. We hebben er gegeten (13 euro met z'n tweeën) en toen gevraagd of we op het vlakke terreintje achter het restaurant mochten overnachten. Gelukkig was er iemand, die een klein beetje Engels sprak, zodat we ons enigszins verstaanbaar konden maken. De eigenaresse van het restaurantje vond overnachten ter plekke totaal geen probleem. Er waren hier geen voorzieningen.
ding
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 17:12

Re: Overnachting bij kloosters Zica en Studenica in Servie



Bericht door ding »

Kijk eens op http://www.campings.sr of campings.hr, daar staan kleine campings op in servie en kroatie.
Tot onderweg
Dick.



RESPECT ?
Iedereen wil het,
Maar steeds minder mensen hebben het.
Plaats reactie