Electra uitleg

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Electra uitleg



Bericht door Marco Polo »

Een forum is bedoeld voor discussies.
Wat jij voorstelt gaat dus niet werken Dimi.

In ieder geval niet in een regulier topic.
Gebruikersavatar
Dimi
Berichten: 281
Lid geworden op: zo 24 jun 2007, 19:18
Locatie: Het Groene Hart

Re: Electra uitleg



Bericht door Dimi »

OK, dan haak ik wel af. Dan hebben de negatievelingen het weer voor het zeggen.
Wij rijden in een blauwe Fiat Ducato met AmorA inbouw
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Electra uitleg



Bericht door johan1950 »

Zou een mooi forum worden als een ander voor mij gaat beslissen waar ik wel en waar ik niet op mag reageren.
Noemen ze dat niet censuur ?
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Electra uitleg



Bericht door Marco Polo »

Verlaagd in ieder geval het democratisch gehalte van een forum en democratie is nou net het idee erachter geloof ik ;;-)
TS is dit topic ook ingegaan om feedback te krijgen als je zijn berichten terug kijkt.

Het werkt alleen niet omdat mensen de feedback niet alleen op Jan richten maar het niveau van elkaars terugkoppeling gaan bekritiseren.

Als men daar vanaf zou zien zou het een redelijk net topic kunnen blijven maar gezien de ervaringen uit het verleden hier op het forum is dit een ijdele hoop :lol:

(en kan als zelfcensuur gezien worden ;;-) )
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Electra uitleg



Bericht door Kroppie »

je kan ook het abbonnement op de bijdragen in het topic beeindigen ,hoef je je daar niet meer aan te ergeren in ieder geval.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Electra uitleg



Bericht door Aloys »

Precies, en hij staat wel bij "Toon nieuwe berichten" wanneer er weer gereageerd is.
En dan kijk je gewoon even naar het eerste bericht in dit topic...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Electra uitleg



Bericht door hwendt »

Jansloos bedankt man voor de moeite die je hebt genomen. Ik wist niets of weinig en het is mij nu een stuk duidelijker geworden.
Als je met niks begint is de uitleg van een professor haast niet te begrijpen. Vele denken hier de professor te moeten uithangen en maken daardoor veel dingen onbegrijpelijk. natuurlijk mogen er verbeteringen worden aangebracht.

Echter ik zit hier niet om elektronica inspecteur of hogere wetenschap te leren. Ik zit hier om te lezen dat als je de kraan aan zet en mijn licht gaat zwakker branden dat ik dan enig idee heb waar te zoeken of met een simpele meter te kunnen meten. dat ik weet met hoeveel ampere en watts ik een wasmachine naast een broodrooster aan kan zetten en waarom mijn stoppen van 16 ampere dat nog kunnen hebben en wat ik over heb,

Als het geleuter over ampere per uur of per jaar interesseer mij en vele met mij helemaal niks. Als ik dat wil weten is het tijd voor de vakman. Tevens was mijn vader leraar en die probeerde in 4 jaar iemand een vak te leren. Denken sommige nu echt dat je dat hier in 1 week kan doen door veel te ver in de materie door te slaan..???

Ik waardeer je werklust zeer en bedankt man.

Hugo al lang weet hoeveel bedweters er hier zijn. Ik zie ze echter weinig of nooit zelf met een initiatief komen maar alleen bij commentaar op een ander..
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Electra uitleg



Bericht door hathi »

Mee eens Hugo........,het lijkt wel die kwis van Linda de mol,daar word iets ingevoerd ,en er komt na een X aantal antwoorden iets heel anders uit,dan waar mee gestart is,gelukkig zitten we bijna aan de 10
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Electra uitleg



Bericht door Marco Polo »

Zou oorverdovend saai en kleurloos zijn zo'n forum zonder betweters :lol:
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Electra uitleg



Bericht door Vertrokken3 »

Vooruit dan, wat kleur :mrgreen:

Zit het probleem niet eerder in het feit dat men alles wat op het forum verschijnt wil begrijpen, ook als dat om begrijpelijke reden wat moeilijk is.
Of het hebben van de mening dat als men het niet begrijpt dat dan ook wel het geval zal zijn voor gans het forum.
Met andere woorden dat gans het forum zich dan maar moet aanpassen aan het niveau dat men zelf heeft, ook al geven andere aan dat zij het wel verstaan en appreciëren.

Ik kan goed begrijpen dat het niveau "elektriciteit" op dit forum heel ruim is.
Eerlijk gezegd heb ik dat als elektrotechnieker misschien wat onderschat, maar ik heb nooit zo maar uitleg verschaft zonder eerst duidelijk mijn punt te maken.
Mijn werkwijze is altijd geweest => dit is mijn mening en het is daarom.
Blijkbaar leest men liever gewoonweg een mening, liefst gelijkaardig dan de zijne en/of neemt men die zonder boe of ba aan als waarheid.

Als die uitleg van die reden dan wat moeilijk te volgens was voor sommige dan daarvoor mijn excuses, maar ik was altijd van de mening dat wanneer men het niet kon volgen men de mogelijkheid had om bijkomende uitleg te vragen.
Of dat men het dan gewoonweg niet meer volgt als er dan toch geen interesse is en dat men respect genoeg zou hebben om zelf niet te gaan bepalen dat gans het forum dan wel niet kon volgen en dat men dus zo egoïstisch zou zijn om alles buiten zijn niveau onmogelijk te maken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Electra uitleg



Bericht door PaulBng »

Ik vind het wel een prima verhaal voor hen die proberen de beginselen van de elektrotechniek te begrijpen.
Is het niet om het zelf in de praktijk te brengen, dan op zijn minst om een aantal van de topics op dit gebied ongeveer te kunnen volgen. Of bij problemen net even iets meer informatie te kunnen geven.

:clap:
visser261
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 01 apr 2012, 9:04
Locatie: Marknesse

Re: Electra uitleg



Bericht door visser261 »

Ha ha volgens mij zou een student psychologie hier best op kunnen afstuderen. :lol3:
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Electra uitleg



Bericht door jansloos »

Aangevuld met shunt.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Electra uitleg



Bericht door Paul87400 »

Blijft moeilijk hè Jan, iets uitleggen waar je zelf geen verstand van hebt.

Laat je stukje eens nakijken door iemand die er wel verstand van heeft en alle fouten er uit kan halen.
Ik heb er geen zin meer in.

Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
Plaats reactie