een groene Mitsubishi L300 4x4

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Mitsu
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:44

Re: een groene Mitsubishi L300 4x4



Bericht door Mitsu »

Hey Kilian, mooie aanpassingen allemaal!
Dat de auto stuitert bij een dik pak bladveren is gebruikelijk, kwestie van de achterkant goed op gewicht houden. ;) Maar shackles zijn ook een goede optie om het geheel te verhogen. Ben benieuwd naar het resultaat (op foto)!

Ik heb aan de voorkant ball joint spacers (2 cm) geinstalleerd, wat mij betreft een meerwaarde. Ook al is het voor nog steeds iets lager dan achter, je kunt je torsiebar nu nog iets opschroeven om alles recht te trekken. Ik ben zelf geen fan van het opschroeven, maar omdat er nu spacers tussen zitten kun je binnen een veilige marge de torsiestangen wat aandraaien. En zoals je zelf zegt, altijd even uitlijnen. Kijk wel uit met hoe dik je spacers zijn, ik zou niet te hoog gaan, je belast de draagarmen dan misschien net iets teveel.
Huidige bus: Ex-brandweer VW LT35 diesel 1987
Vorige bus: Mitsubishi L300 4WD camperproject
4wdcamperfan
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 feb 2016, 16:43

Re: een groene Mitsubishi L300 4x4



Bericht door 4wdcamperfan »

Hoi Gasten leuk dat er nog meer in Nederland bezig zijn met het ombouwen van een l300 4wd tot camper.
Ik heb alles gelezen van van jullie tips and tricks. De onze staat in de stalling en letterlijk en figuurlijk gaat het dak er deze zomer af tot ombouw tot camper
Gebruikersavatar
Mitsu
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:44

Re: een groene Mitsubishi L300 4x4



Bericht door Mitsu »

Succes met de ombouw, zou leuk zijn als je wat meer details zou hebben over je toekomstige camper. Wat is je zelfbouwplan etc.?
Huidige bus: Ex-brandweer VW LT35 diesel 1987
Vorige bus: Mitsubishi L300 4WD camperproject
Gebruikersavatar
Burro
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 20:52

Re: een groene Mitsubishi L300 4x4



Bericht door Burro »

ja, ik ben ook wel benieuwd naar andere 4x4 camperaars!!

ben zelf op dit moment bezig met de voorwiel ophanging, aangezien achter nieuwe bladveren zitten. aan de voorkant komen Hyundai torsie staven (dikker), nieuwe bussen in de draagarmen (ben nou toch bezig), balljoint spacer 20mm, nieuwe fuseekogels (komen namelijk onder een andere hoek te staan) en handmatige vrijloopnaven.
hopelijk gaat het voortvarend.
Mitsubishi L300 4x4
Gebruikersavatar
Burro
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 20:52

Re: een groene Mitsubishi L300 4x4



Bericht door Burro »

het ging niet zó voortvarend, maar 't is eindelijk gelukt. er zitten nu dikkere torsiestaven op van een H100, en het voelt allemaal wat steviger, nu lijkt de bus niet meer neus-zwaar te zijn. ook staat ie dankzij de fusee vulringen nu beter in balans; voor en achter ongeveer even hoog. foto's volgen nog.
Mitsubishi L300 4x4
Plaats reactie