Hymerclub oprichten?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gerard50
Berichten: 27
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 11:25

Hymerclub oprichten?



Bericht door Gerard50 »

Beste Hymer vrienden,

Ik zie dat er op dit forum wel belangstelling bestaat voor een Hymer club.

Zou het wat zijn om met een paar mensen de koppen bij elkaar te steken
en een dergelijk club op te richten.
Per slot van rekening heeft Hymer een groot markt aandeel in Nederland.

Graag hoor ik of er belangstelling is om iets op te zetten.

Groet,
Gerard Wieberdink
Laatst gewijzigd door Gerard50 op zo 19 okt 2014, 13:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gerard
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Hymer club oprichten ???



Bericht door javanes »

Maak er een POL van :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hermy
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 10 aug 2011, 20:37

Re: Hymer club oprichten ???



Bericht door Hermy »

Gerard, ik adviseer je het emailadres te verwijderen van deze site. Tenzij je spam in je box leuk vindt. :wink:
Groeten, Herman

Hymermobil B564 1993 (model 1994) op een Fiat Ducato 290 met 2.5TD
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hymer club oprichten ???



Bericht door Arie55 »

Welkom Gerard,

Dat zou eventueel kunnen, echter is er onder de merken al zoveel kruisbestuiving (Truma, dakramen, EBL99, motoren, chasisdeel enz) dat specifieke vragen enzo, er toch wel uit rollen en er antwoord opvolgt. En een specifieke Hymer forum is er al. Daar kom ik ook wel eens, zo goed als dit forum is het echt niet. Ik vind de kwaliteit en kwantiteit van dit forum ver bovenuit steken van andere fora.

En wat wil je met een specifieke club bereiken, wat al niet gebeurt met gezamelijke dingen? Als je specifieke dingen weten wil van jouw type en model, zoek dan op merknaam van het type chasis en motor waar de camper op gebouwd is. Ik kan je nu al zeggen dat je een beerput opent. En de meeste bagger gaat geeneens voor jouw op. Het zijn toevallige gebeurtenissen die de schrijver van zich afschreef. Maar ja, dat is internet.

Wil je specifieke dingen weten over het woondeel, dan is er zoveel kruisbestuiving waar ik al over schreef. En ik heb al gemerkt dat in een specifiek model die op maandag gemaakt werd, een op dinsdag gemaakt exemplaar geheel anders kan zijn. En dan het gepruts wat er door vorige eigenaren aangebracht werden. En dan heb ik het nog geeneens over de stomzinnigheden die Hymer bedacht heeft. Zoals een lichtschakelaar op een onmogelijke plaats IN de wc/douche voor aldaar het zittende lichtpunt. Deuren die aan de andere kant gescharnierd zouden zijn een stuk handiger is. Nu moet je eerst een stap opzij doen voordat de deur geheel geopend kan worden.

Heb je vragen over wat dan ook, stel ze en je krijgt geheid antwoord. Een antwoord die niet doorspekt is van marketing gezwam van een dealer of winkel die aan zijn omzet moet denken. Een antwoord die je verder helpt.

Hmm, ik geloof dat ik wat fel van leer trek. Of ik belangstelling heb voor zo'n club? Ik zie wel hoe het loopt. Of gaat lopen. Tot dusver heb ik het niet gemist.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Sietse
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:04
Locatie: Het warme hart van SudWestFryslan

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door Sietse »

Gerard kun je aangeven wat je verwacht van een hymer club?

Vr. Gr. Sietse
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door Sjaak en Marja »

Wij zijn ook in het bezit van een Hymer, maar ook van een Hyundai, een Honda en een paar gazelles.
Clubje? we zijn toch één als het om campere gaat?
Ik persoonlijk zie er niks in, maar ben wel benieuwd waarom een ander misschien wel.
Groet,
Marja
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door isoplus »

Er is een Hymerforum en het werkt voor geen meter!
Hier zijn meestal wel zinnige antwoorden te vinden tussen de gein en ongein en worden problemen opgelost.
Hymer bouwt een groot aantal types ook onder andere merknamen en zoals Arie al aangaf de koopdelen zijn van andere fabrikanten, zoals kachels, koelkasten, motoren, chassis etc.
Dus laten we het maar bij "camperforum" houden, wel zo makkelijk :cheers:
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door JAN60 »

Gerard50 heeft het over een CLUB en niet over een FORUM!!
Niets is zo moeilijk om een club op te richten,mensen hebben er geen zin in,hebben geen tijd,te ver weg!! :silent:
Maar ik wens je succes,dat wel :thumbup:
Gr Jan
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door traveller630 »

Ach je kan ook van meerdere clubjes lid worden natuurlijk...

Ik denk dat een clubje voor de oudere types wel interessant kan zijn. Als dat er nog niet is dan.
Bij de nieuwere heb ik een beetje twijfels, het zijn natuurlijk wel Eigenhymers die Hymer-bezitters........

Het valt tegenwoordig niet mee om mensen enthousiast te krijgen om ergens aan mee te doen, laat staan om mee te organiseren.

Maar misschien is het handig om jezelf eerst eens wat uitgebreider voor te stellen....
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door JAN60 »

Dat meldde ik toch ;;-)
Gr Jan
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door traveller630 »

Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door Handyman2 »

Is er niet al een nederlandse "Eriba/Hymer-Club" ?

http://www.eribarijders.nl

Als we het over een Hymerforum hebben, bestaat er het specifiek, duitstalige, Hymermobile Eignerforum.
http://www.hme-ev.de

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Gebruikersavatar
Arjan Burggraaf
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 17:21

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door Arjan Burggraaf »

Ik werd in Engeland aangesproken door een lid van de Hymerclub daar. Of ik lid wilde worden. Leek me niet zo nuttig, maar dit initiatief lijkt me leuk Gerard.

http://www.hymerclub-international.co.uk/
Dit is de eerste dag van de rest van je leven..
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Hymerclub oprichten?



Bericht door Transitje »

Je ziet wel meer van die clubjes van mensen met een bepaald merk van iets, ik vraag me dan altijd af wat die mensen dan eigenlijk bind. Wij hebben nu een Fiat bus met inbouw van Adria, hiervoor een Transit, heb ik daarom iets met Adria of Ford?
Als we tegen een ander merk waren aangelopen hadden we die gekocht, we waren echt niet specifiek op zoek naar dit merk, we zochten een camperbus met een indeling die ons aanstond, en dat had net zo goed een ander merk kunnen zijn.
Maar gelukkig leven we in een vrij land en mogen we ieder onze eigen gang gaan.
Voor bepaalde mensen heeft het merk wat ze toevallig rijden een zodanige meerwaarde dat er (lot)genoten worden gezocht.
Wij zijn niet zo van die zwaaiers onderweg maar het valt me wel op dat mensen die je tegemoet komen in eenzelfde bus meer enthousiaste zwaaiers zijn dan mensen in een ander merk bus.
Groeten

Klaas
Plaats reactie