route Griekenland - Montenegro

Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

route Griekenland - Montenegro



Bericht door Lonewolf »

Een paar vragen over het rijden van Griekenland door Albanië naar Montenegro.
- Ik wil vanaf Igoumenitsa via Sagadia de grens over bij Qufe Boti en verder naar Konispol. Op een Zwitserse site las ik dat deze weg nog deels onverhard is. Is dat juist?
- Deze route omdat, naar verluidt, er lange wachttijden bij de grensovergang op de weg van Ioannina-Gjirokastra zijn. Ook vanuit Griekenland Albanië in?
- Is deze route de moeite waard of adviseert men een andere?
- Van Konispol wil ik naar de grens van Montenegro rijden.
Welke alternatieven zijn er. Liefst langs de kust, maar hoe zijn de wegen? Suggesties?
- Ik wil bij Sukobin de grens over Montenegro in. Kan dat met een 7 meter camper.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: route Griekenland - Montenegro



Bericht door thole »

- Ik wil vanaf Igoumenitsa via Sagadia de grens over bij Qufe Boti en verder naar Konispol. Op een Zwitserse site las ik dat deze weg nog deels onverhard is. Is dat juist?
Vorig jaar zijn wij via Konispol Albanië ingereden, goede weg.
Van Konispol loopt een nieuwe weg naar Sarande, die stond vorig jaar nog op geen enkele kaart.
We zijn via de kustweg tot Dermi gereden, weg was in redelijke staat.
Hoe het verder is weten we niet, na een verblijf in Dermi zijn we weer naar Griekenland gereden.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Gerhans
Berichten: 697
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 23:37
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: route Griekenland - Montenegro



Bericht door Gerhans »

Wij zijn op de terugweg van Griekenland via Albanië en Montenegro. Alleen als je via Burint langs de kust naar Sarande rijdt heb je een stuk zeer slechte, onverharde weg, tot aan het pontje bij Burint over het verbindingskanaal van de zee naar het meer van Burint. Dit pontje kost € 10,00. Het pontje lijkt van ver vóór de eerste wereldoorlog te stammen en ziet er uit als een aantal oliedrums die met kabels, balken en planken bij elkaar gehouden worden, maar het is sterk genoeg.
De gehele route van de griekse grens via Konispol richting Sarande door het binnenland, is een geasfalteerde brede weg. Je kunt kiezen om via Sarande langs de kust naar Vlöre te rijden (een mooie, maar slingerende en klimmen en dalende weg) en dan verder via Fier naar Dürres en Shkoder naar Montenegro of via Gjirokastra naar Fier, Dürres en Shkoder naar Montenegro. Veel wegen zijn autowegen met 2x2 rijbanen maar in de steden kan het wegdek soms erg slecht zijn, vooral de toevoerweg van en naar Fier.

Laat je daarom niet tegenhouden om via Albanië en Montenegro te rijden, het is de moeite waard.
Groeten, Gerard

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live

De Camper is weer een TRAVELBUG

Afbeelding
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: route Griekenland - Montenegro



Bericht door boudewyn »

Wij zijn dit voorjaar langs het meer van Ohrid(toen nog een slechte weg) en Tirana naar Montenegro gegaan.
Op die slechte weg na een perfecte route; betere wegen dan vele Griekse wegen! Zie ons blog(week zeven):

http://griekenland2014boan.blogspot.nl/
Gewoon is heel bijzonder!
Plaats reactie