Camperplaatsen rond de Bodensee?

Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Will »

Dafluc schreef:
Maar dat was de vraag niet.
Maar wel een goede tip .
Het is er namelijk overvol en dure campings en bij het water kom je zo wie zo niet met een camper.
Wij vonden de Bodensee ook tegenvallen maar ieder zijn ding.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
lilo10-2
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 11:48
Locatie: Noord Limburg

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door lilo10-2 »

Hoezo, aan het water kom je niet?
Camping, begin September 2021.
Niet gereserveerd, wel donderdagmorgen heen gereden om het weekendgasten voor te zijn.
24€ per nacht, dat is iets meer als we normaal betalen, maar zeker geen topprijs.

Screenshot_20220806-102558_Gallery.jpg
Screenshot_20220806-102558_Gallery.jpg (182.89 KiB) 4053 keer bekeken
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door hathi »

Je schrijft ook September,maar rijd er Nu eens heen , en dat maakt een groot verschil,dan zijn al die plekken aan het water echt wel vergeven,blij als je Nu überhaupt plek kan krijgen,ook de prijs is achterhaalt
Hans
Aeltje
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 jun 2022, 8:29

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Aeltje »

Bedankt voor alle reacties op mijn vraag. Ik begrijp dat de meesten van jullie vinden dat ik zonder bergervaring met de camper wel verantwoord rond de Bodesee kan rijden. Mijn camper is een Burstner van 6.99 m en een automaat dat had ik er natuurlijk bij moeten zetten. Als nu iemand denkt dat ik dat ABSOLUUT niet moet doen laat het gerust weten, groeten, Aeltje
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door jaap van duijn »

@Aeltje,

Als je camper nu ook nog stuurbekrachtiging heeft, is het helemaal top hoor.
En het valt allemaal wel mee, wij reden behalve met de 7 meter lang en 2,30 meter brede camper hier ook en zelfs met de auto 4,45meteren 7,32meter caravan ook nog diverse malen.
Je bent wel aan het RIJDEN zeg ik maar en niet naar de vogeltjes aan het kijken.

succes en mooie reis - groet Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Jackdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 17:19

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Jackdekker »

Aeltje schreef:
zo 07 aug 2022, 9:12
Als nu iemand denkt dat ik dat ABSOLUUT niet moet doen laat het gerust weten, groeten, Aeltje
Hoi Aaltje, juist wel gaan. Alle campings lijken vol en als of er niets meer is te reserveren. Maar de campings hebben een luxe probleem, veel meer vraag dan aanbod. Ze werken dan ook niet met reserveringen maar ‘wie het eerst komt het eerst maalt’. Dat houdt in dat je om 7.30 voor de poort/slagboom gaat staan in de wachtrij voor de poort en dat iemand weg gaat jij er daarna op kan. Als iemand weg gaat van een mooie plek vlak aan het water verplaats je eventjes. Voordat je het weet heb je de meest fantastische vakantie gehad! Het werkt super relaxed maar je moet even weten hoe. Houdt deze informatie geheim, dan blijft het er wat rustiger😜, groet Jack
lilo10-2
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 11:48
Locatie: Noord Limburg

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door lilo10-2 »

Hier sluit ik me bij aan. En idd rond 10uur daar zijn, niet van vr-zo.
En dan kun je nu nog steeds voor 25,00€ op deze camping staan. (Zonder stroom en kurtax)
En het staat echt vol.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Ik gebruik altijd de park4night app. Overal van Noorwegen tot Turkije. Simpel en duidelijk. Groet Eric
Aeltje
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 jun 2022, 8:29

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Aeltje »

Bedankt voor alle tips. We gaan de uitdaging aan!
manitou
Berichten: 50
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 16:44

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door manitou »

De hoofdweg rond de Bodensee is meer dan voldoende breed slechts licht glooiend maar redelijk druk. Meestal is het aanschuiven op de "31" voor het dorp Stetten omdat je door het centrum moet en er een verkeerslicht staat. Bij Immenstaad richting Friedrichshafen rij je wat weg van de Bodensee en wordt de weg zelfs nog wat breder en gaat het verkeer ook vlotter richting Bregenz. De overzijde in Zwitserland is identiek en rij je door de dorpjes op brede wegen.
Aeltje
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 jun 2022, 8:29

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Aeltje »

Dankjewel voor deze reactie, Hier heb ik echt wat aan. Wij komen vandaag aan in Konstanz als het allemaal goed gaat. Ik heb gisteren kunnen oefenen in de “heuvels” van het Zwarte Woud en dat ging prima. Wel even wennen die hoogteverschillen. En wat ik natuurlijk supergeheim heb gehouden is dat ik een jongedame van 68 ben🥰 dus ik vond het best spannend. Maar ga nu met een gerust gevoel op pad. Bedankt!!
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door pwhooftman »

Hou je ons op de hoogte over de drukte op de campings? Ik ga half september richting Zwarte Woud, en wellicht ook Bodensee.
Aeltje
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 12 jun 2022, 8:29

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Aeltje »

Dat zal ik zeker doen. Wij zitten nu op camping Alpirsbach, Grezenbuhlerweg 18
Alpirsbach. Vlak bij Freudenstadl in het Zwarte Woud. Op 85 km afstand Bodensee. Deze camping Is een aanrader. Gezellig druk, maar plaats genoeg. Grote plaatsen, prima sanitair en een goed en goedkoop restaurantje. Zeker doen prijs voor camper, twee personen plus hond stroom en water € 35 vandaag. Groetjes, Lenie
manitou
Berichten: 50
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 16:44

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door manitou »

Opgelet met data roaming in de regio Bodensee want Zwitserland is geen EU en heeft dure roaming tarieven.
Soms connecteer je zelfs vanaf Duits grondgebied onbewust op een Zwitsers netwerk want het signaal gaat heel makkelijk de Bodensee over !
Plaats reactie