Camperplaatsen rond de Bodensee?

Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Zoekende »

Willen in Mei een fietstocht rond de Bodensee maken. Hebben al een boek gekocht van Kompass: Bodenseeradweg. Zoeken aanvullende informatie over camperplaatsen en goedkopere overnachtingsplaatsen (campings). Gaarne jullie raad en advies.

Gert-Jan
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door vanHooltje »

Kijk eens op http://www.campercontact.nl/ daar staan er genoeg en type bij trefwoord eens bodensee in :mrgreen:
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door hathi »

Uberlingen, met de parkkaart gratis naar de stad voor de CP, verder zijn er 2 in Meersburg en een CP bij de Camping in Lindau.
Hans
Ingrid 68
Berichten: 830
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 22:21
Locatie: groningen

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Ingrid 68 »

Cp Tunau , niet de goedkoopste maar wel super gezellig.
Een betaalbaar en goed restaurant , mooie omgeving etc..
Wij zijn daar langer gebleven dan dat we van plan waren.
Zie ook onderstaande link
http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/2774
Groetjes Ingrid

Wij rijden in een hymercamp uit 1989
Ron136
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 10:34
Locatie: Stadskanaal

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Ron136 »

Uberlingen was ik vorig jaar nog, mooie plek, indd gratis met het kaartje van de CP met de bus naar het dorp een prachtige boulevart.
ben er twee dagen geweest stond niet in het grind maar op die grasvlakte, ben er nu nog uitgerust van :-)

gr ronnie
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Hermes »

https://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/1880

Vakantiepark met aparte plaatsen voor Campers. Kosten 12 € Het is een prima plaats alles is aanwezig.
Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Zoekende »

Bedankt voor jullie adviezen. Ga nu eerst de plaatsen op de kaart opzoeken en kijken wat de fietsdekking is. Ik bedoel de heen- en terugweg vanaf de standplaats. De app van Camperplaats geeft geen matches op rond Bodensee.
groet,

GJ
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Jan058 »

Wij hebben al eens in Radolfszell gestaan. Parkeerplaats met voorzieningen, vlak bij de stad en de fietsroutes rond de Bodensee. Wat ik erg mooi vond is dat je een stuk kunt fietsen en dan met de boot terug naar de camperplaats.
Kijk eens op meinwomo.net. Daar staan nog meer plaatsen rond de Bodensee.
Groet!
Jan058
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
Ron136
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 10:34
Locatie: Stadskanaal

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Ron136 »

Volgens mij is der ook ni zo heel veel aan Cp plekken daar, was der toen zelf naar aan het zoeken.
maar je kunt vanuit Uberlingen alles doen, ook zo met de boot naar dat bloemen eiland.
Had toen een CP in navi staat, en kwam op een camping uit, dus ff goed uitzoeken en google maps bied vaak uitkomst.
( kost 10 euro per nacht, kan met de nadruk op kan op gecontroleerd worden dat CP kaartje is tevens instap bewijs voor de plaatselijke bus, en het maakt dan niet uit met hoeveel je bent )

gr Ronnie
Ria Boon
Berichten: 223
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 23:22
Locatie: Nieuwlande

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Ria Boon »

Wij zijn in Friedrichshafen geweest. Zeppelinmuseum bezocht. Op een eenvoudige camperplaats gestaan. Enige nadeel was dat de vliegtuigen er nogal laag over kwamen. Je zag de poppetjes achter het raam ha ha.
Wil je trouwens in een zeppelin de lucht in dan moet je dat een jaar van te voren reserveren.
Camperplaats de Bonenstee. www.debonenstee.nl
Gebruikersavatar
aartw54
Berichten: 9
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 10:56

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door aartw54 »

Wij hadden thuis plek besproken op camping in Uberlingen, kon de wagen een paar dagen parkeren en hebben toen 275 km om de bodensee gefietst ,was grandioos hondje in mandje voor op de fiets ,tentje en de rest op de fiets .
We overnachten op de bonne fooi op campings die we vooruit al hadden gezien via internet of via de bordjes en de route om de bodensee wordt onderweg goed aan gegeven.
Het was toen tijdens het voetbal overal stonden tenten buiten of stoelen of tafels op verschillende pleinen,met een biertje in de hand had je zo contact. Het is voor herhaling vatbaar maar nu lekker per camper
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ria Boon schreef:Wij zijn in Friedrichshafen geweest. Zeppelinmuseum bezocht. Op een eenvoudige camperplaats gestaan. Enige nadeel was dat de vliegtuigen er nogal laag over kwamen. Je zag de poppetjes achter het raam ha ha.
Wil je trouwens in een zeppelin de lucht in dan moet je dat een jaar van te voren reserveren.
Goed idee. Van dit soort dingen houd ik van. Ik zit er in de buurt dus denk dat ik daar van de week maar eens ga kijken.
Wordt nogal een educatieve trip deze keer.
Vandaag al een fietsenrek verbouwd hier op de CP. Ik wil nog naar Speyer en Sinsheim en nu misschien ook even naar dat Zeppelinmuseum.
Bedankt voor de tip.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door mama »

Wel opletten met fietsen rond het meer .
Ze zijn daar strenger op de regels voor fietsers , dan op de regels voor het autoverkeer .
En ze kontroleren echt wél op de naleving ervan in het seizoen .
Staat regelmatig met foto's in de plaatselijke dagbladen .
Ik heb het trouwens zelf 2 maal op een fietstourtje gezien .
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaatsen rond de Bodensee?



Bericht door Trudie67 »

Over een week of 3 gaan we op vakantie richting de Bodensee.
Zijn er genoeg plaatsen voor de camper?

Ik bedoel als je aan de moezel komt en een cp is vol, geen nood de volgende is dichtbij.
Maar ik hoorde dat aan de bodensee niet zoveel cp's zijn, klopt dit?

Ik ben nu bezig met wat rondkijken, ik plan niks, maar wil wel graag ongeveer weten van het "hoe en wat"

Is het leuk aan de Bodensee?

Bij dit onderwerp staan ook links, maar ik krijg ze niet open. Krijg een vreemde melding over beveiling etc.
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Plaats reactie