kringen plafond door lekkage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door jan- »

Volgens mij was het geen schimmel of weer plekken, maar kringen doordat (verkleurd) water is gaan opdrogen en kringen heeft achtergelaten. Je moet dan uitkijken dat je het met dit soort agressieve middelen niet erger maakt.

Mijn ervaring is dat HG dure producten maakt, die net zo goed werken als het juiste huishoudmiddel. Je moet alleen zelf op onderzoek uit, want op het huishoudmiddel staat het vaak niet zo duidelijk op het etiket wat je er allemaal mee kan verwijderen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door jan- »

En, Johan, is het nog gelukt? Ik kwam net dit nog tegen: https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/eige ... afel-vloer Misschien dat je dat nog kan proberen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
johan191
Berichten: 53
Lid geworden op: do 24 nov 2016, 12:58
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door johan191 »

Wij krijgen als het allemaal goed gaat aankomende week bericht dat we de camper kunnen komen ophalen. Er komt een z.g.a.n. Koelkast/vriezer in die komt uit een showmodel camper. Dat is dus uiteindelijk wel goed geregeld.
De vlekken in het plafond, In jouw tip staat Tafel of vloer, geen plafond. Denk dat daar ook nog wel verschil in zit. Plafond is als het goed is veel zachter materiaal dan tafel of vloer. Dus ik hou hem wel in mijn achterhoofd maar het is zeker niet de tip die ik als eerste zou gebruiken.
Neemt niet weg dat ik zeg bedankt voor het meedenken.
Burstner vervangen door een Chausson Odyssee van 2004
Gebruikersavatar
johan191
Berichten: 53
Lid geworden op: do 24 nov 2016, 12:58
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door johan191 »

Even het resultaat melden hier. De vlekken zijn allemaal weg. Het slechte stukje kit op het dak is vervangen. En alles is echt waterdicht nu. Wat heb ik gebruikt? HG product om een vochtplekken te verwijderen. Je ziet er echt niets meer van in de plafond bekleding. Het viel ook reuze mee. Er is verder niets kapot of aangetast het was 1 slecht gekit plekje bij het dakluik en daar was een scheurtje in ontstaan.
Ook de dure vochtmeter is helemaal tevreden.
Burstner vervangen door een Chausson Odyssee van 2004
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door jan- »

Dus het dakluik hoefde niet helemaal opnieuw gekit te worden, alleen maar een stukje? Wat je hier meestal leest is dat het dakluik er uit moet en dan helemaal opnieuw gekit moet worden.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door ducati 900 »

Het is nog geen zomer en herfst geweest maar gelukkig weet Johan nu hoe hij de vlekken kan verwijderen.
@Johan welk HG product om vochtvlekken te verwijderen is dat?
Ze hebben zoveel.
Heb je ook geprobeerd met gewoon een vochtig doekje, dat werkte bij onze Vito perfect, ondanks de nicotine die er in zat.
Kun je misschien na de zomer proberen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
johan191
Berichten: 53
Lid geworden op: do 24 nov 2016, 12:58
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: kringen plafond door lekkage



Bericht door johan191 »

HG Vlekkenspray extra sterk. Kleuren bleven behouden, Kortom wij zijn blij. Gewoon water was echt niet voldoende.
Ik heb dit voor de winter nog gebruikt, en tot top dit moment is het nog steeds in perfecte staat.
Wil ik ook graag zo houden want onze vorige camper hebben we genoeg waterverdriet van gehad. Gelukkig was dat ook allemaal opgelost op 1 klein plekje na, maa rdaar was ik op de dag dat hij verkocht is achter wat de oorzaak was. De nieuwe eigenaar is er heel gelukkig mee.
Burstner vervangen door een Chausson Odyssee van 2004
Plaats reactie