campings in Tsjechië

Gebruikersavatar
Minx
Berichten: 56
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 21:12

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Minx »

Hey super bedankt. Ga het boekje gewoon bestellen, lijkt me erg leuk.

En de campings....ja natuurlijk is de gastvrijheid hoog en de prijs laag maar soms is het heerlijk om ergens in de natuur te staan....

Groet,

Robert
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Rotec 590 »

Moet je in juli en augustus de campings bespreken?
Staan ze in de zomermaanden vol, of zijn er altijd wel plekjes over?
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: campings in Tsjechië



Bericht door javanes »

"Vodnik" kan je daar geen antwoord meer op geven.
Pieter is namelijk 30 mei 2015 aan een hersentumor overleden.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: campings in Tsjechië



Bericht door petra en andre »

meestal niet onze ervaring is dat de campings van Hollanders vaak wel vol staan en diegene die beschreven worden als top camping vaak ook maar denk dat wij in al die jaren een keer niet terecht konden.
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Rotec 590 »

javanes schreef:"Vodnik" kan je daar geen antwoord meer op geven.
Pieter is namelijk 30 mei 2015 aan een hersentumor overleden.
Oh ja ?
Kan Aloys dan misschien een berichtje standaard in zijn profiel zetten zodat ook nieuwe leden het kunnen lezen?

Gisteren op de oldtimerdag in Lelystad zag ik bloemen liggen met een tekst erbij in het vak van een deelnemer die twee dagen gelden plotseling was overleden tijdens het sleutelen aan zijn oldtimer.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
estate
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 13:23

Re: campings in Tsjechië



Bericht door estate »

Dit jaar gaan we opnieuw naar Tsjechië (in 2014 ook geweest maar dan wat noordelijker bij het reuzengebergte) en willen nu wat meer langs de westerlijke kant gaan reizen waaronder de vele mooie natuur.

Wat betreft het vrij overnachten hadden we in 2014 totaal geen problemen en stonden zelfs gewoon op een dorpspleintje naast een bushokje (slaapwandelaartje op het dak !! hierover straks meer) en gewoon ergens midden in het bos op een plek waar de houthakkers hun bomen verzamelden voor transport (geweldige ervaring en bijzonder mooi, vooral de sterrenhemel bij nacht)

Nu snappen wij ook wel dat dat eigenlijk niet mag maar als je je gedraagt krijg je meestal geen last, en zeker niet op die verlaten plekken in the middel of nowhere, enkel en alleen even rond de camper lopen voordat je vertrekt en de boel netjes achterlaten (soms de rommel van anderen even in een zak doen en weggooien in een afvalbak als daar de kans voor is tijdens de reis)

Nu valt ons opnieuw op, als ik de reis aan het plannen ben, dat er heel weinig echte Tsjechische campings te vinden zijn op het internet (en dan bedoel ik de autokemps enzo) en in de toeristische info krijg je vaak alleen maar de duurdere (zwaar overpriced) campings te zien die vaak dan ook nog eens gerund worden door NL eigenaren (tot wel ruim €45,- pr nacht of zelfs meer)

Uit ervaring weet ik dat de Tsjechische kemps vaak erg goedkoop zijn (kwamen in 2014 achter, één nacht met alles er op een aan voor €2,50) en die liggen dan ook vaak nog eens op de mooiste plekjes.

Mijn vraag bestaat eigenlijk uit 2 delen:

Zijn er van jullie mensen die goedkope, échte Tsjechische kempings :) weten en willen jullie een lijstje plaatsen ? zodat er meer mensen van kunnen genieten ?

en vraag 2 is wat gecompliceerder, wie van jullie weet in welke plaats dat pleintje is waar dat bushokje staat met op het dak een slaapwandelende karikatuur ? volgens mij moet dat ergens in het boheemse zwarte woud zijn maar weet het niet zeker. Ik wil dat dorpje nog graag eens bezoeken vanwege de mooie omgeving.
Bijlagen
slaapwandelaar.jpg
dit is een foto van dat slaapwandelaartje, wie weet waar het is ?
slaapwandelaar.jpg (63.15 KiB) 2670 keer bekeken
Kan niet wachten tot de volgende campertrip :)
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: campings in Tsjechië



Bericht door petra en andre »

het bushokje zou ik niet weten. de tsjechiese campings zijn er nog, al denk ik dat je er op een aantal beslist niet wilt staan ivm sanitair al dan niet aanwezig maar erbarmelijk of het super weg kijken van vreemdelingen. nu heb ik het wel over de autokemps die van een club zijn en niet over de gewone campings. er is een kaart die je bij het tsjechies verkeersburo kunt opvragen of kopen bij de grote supermarkten in tsjechie waarop een hoop campings staan. maar de prijs die je noemt die zijn wij de afgelopen jaren niet meer tegen gekomen. meestal zitten wij tussen de 10 a 15 euro voor een overnachting.
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: campings in Tsjechië



Bericht door helex »

We zijn net terug uit Tsjechië en Polen. We kunnen de ervaringen van hierboven alleen maar bevestigen. Er waren zelfs een aantal campings en CP's gesloten. Zal in juli en augustus wel anders zijn. Polen was veel beter!
Er is wel een hele fijne camping in Bozanov van een NL echtpaar. Was in juni al bijna helemaal vol, dus reserveren is aan te raden.

Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: campings in Tsjechië



Bericht door herbybg »

Ik zoek campings in Moravie dicht bij Brezova nad Svitavou 56902
Iemand die er weet?
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: campings in Tsjechië



Bericht door freedom2 »

misschien ben je hier iets mee
http://www.camp.cz/nl/
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: campings in Tsjechië



Bericht door herbybg »

Al bekeken, maar ik denk dat die een selectie aanbieden en er dus veel CP wegvallen!

Toch bedankt vr de moeite
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: campings in Tsjechië



Bericht door JoepVanDerVen »

http://www.kempvalcha.cz/cenik/ Deze ligt mooi en is niet duur , en deze is luxe en heeft veel voor een bescheiden prijs http://www.eurocamp.besiny.cz/ en ligt tevens meer tegen de Sumava aan niet ver van https://www.youtube.com/watch?v=NSms6XJG6cc en https://www.youtube.com/watch?v=7tDIf5VmJAA .
Woon zelf in deze omgeving
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
tommmieee
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 03 jul 2016, 12:35

Re: campings in Tsjechië



Bericht door tommmieee »

Wij zijn afgelopen jaar naar atc merkur in pasolavsky geweest! Ook absoluut niet duur en je maakt er echt waanzinnige leuke tijden mee! :lol3: veel bier, goed eten en gewoon enorm goedkoop! Komen er al jaren en elk jaar groeit de camper en zie je dat je er verder geïnvesteerd in word. De heen trip gaat vaak binnendoor zonder dat we de navigatie volgen langs mooie kleine dorpjes en over bergen en zodoende zie je absoluut al het moois van Tsjechië! Over een paar weken vertrek ik weer :cheers:
Rijd in een Adria Matrix 670 SC!
Volg ons op YouTube!
Afbeelding
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: campings in Tsjechië



Bericht door herbybg »

Google is in vele gevallen de info bron, maar de afstanden en plaatsen zijn onnauwkeurig en je vraagt cemp/autokemp/camping en dan kun je plaatsen van 100km verderop van je zoekplaats tegenkomen.
Ook is het interessant als ze een picto neerzetten van de camping in de landkaart gesitueerd
Onze vrienden gaan nu voor de 15x nr Tsjechie en wij voor de 4de keer.
Prachtig land en vriendelijke en (h)eerlijke mensen....
Plaats reactie