Hond mee naar Marokko

Theelfs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 16:18
Locatie: Hilversum

Hond mee naar Marokko



Bericht door Theelfs »

Hallo,
Misschien is deze vraag al eens gesteld maar kan nergens het juiste antwoord vinden. Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Wij gaan in de 2e helft maart op weg richting Marokko en nemen onze honden mee.
Ze hebben/krijgen de juiste inentingen, maar zit met een klein probleem. Ze hebben namelijk entingen gehad voor Rabiës welke hier in de EU 3 jaar gelding zijn. Op alle sites, ook dierenarts sites, staat dat ze ingeënt moeten zijn tussen 30 dagen en 12 maanden voor je Marokko binnen komt.
Hun inenting is het laatst gedaan op 29-4-13, dus valt eigenlijk ook binnen die 12 maanden, maar toch!
Ze hebben in 2011 de bloedtest gehad omdat we naar Noorwegen gingen.
Dus in mijn ogen mag/kan ik geen problemen verwachten.

Nu mijn vraag weet iemand of de 3 jaar ook geldig is voor Marokko?

Alvast dank voor de reacties dieik hoop te ontvangen

Vriendelijke groet,

Gerry en Goos Elfrink
Hymer B674SL van 2009

Geniet vandaag want er is misschien geen morgen!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door 't Busje »

Afgezien van de gezondheidszaken, moet je bedenken dat je naar een islamitisch land gaat, waar honden als onrein worden beschouwd. Erg welkom zullen je honden dus waarschijnlijk niet zijn, ook al zijn ze volledig ingeënt en gezond.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
balou2
Berichten: 88
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 9:59

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door balou2 »

Hallo t Busje

Weet niet of je zelf in Marokko bent geweest!!!
Wij 2 keer ,en geen probleem gehad met de hond!!!!!!!!!!
En als je goed om je heen kijkt ,zie je hoe langer hoe meer Marrokaner die een hond hebben..
Dus wij HELEMAAL geen probleem gehad met onze labrador,
Laatse keer dat we er waren was maart 2013

Gr balou 2
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Cee Pee »

Je geeft zelf het antwoord al, de honden zijn binnen de gestelde termijn geënt dus voldoe je aan de regels.
Die drie jaar geldigheid is niet zo van belang aangezien jij er, zonder visum, binnen drie maanden toch weer weg moet zijn.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door 't Busje »

@balou2:

Ja, ik ben in Marokko geweest en ook in andere (overwegend) islamitische landen. Je ziet overal wel honden, maar zeker niet zo veel als hier en populair zijn honden in die landen niet.

Evert
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb al een bod van 3 kamelen voor mijn hond. :-B
Wij hebben nergens een probleem met de hond.
Er wordt helemaal niet gecontroleerd op dieren bij aankomst in Marokko.
Het probleem kan (kán) liggen bij aankomst in Spanje, want dan importeer je de hond van buiten Europa.
Maar als je de titer hebt en verder op het petscheme staat, is er geen probleem.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Theelfs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 16:18
Locatie: Hilversum

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Theelfs »

Sorry, mijn vraag had niet de bedoeling om een discussie over wel of niet mijn honden mee te nemen naar een islamitisch land, want dat beslis ik zelf wel of had ik die vraag gesteld.

Jan en Simonne en ook Balou2 en CeePee bedankt voor jullie reacties.
Hymer B674SL van 2009

Geniet vandaag want er is misschien geen morgen!
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Odyssee »

Hallo,
Vorig jaar halverwege maart kwamen wij terug uit Marokko en werd bij de Spaanse grensovergang in Algeciras onze camper vrij fanatiek doorzocht of wij geen hond meegenomen hadden uit Marokko. Voor alle duidelijkheid, wij hadden dus zelf geen hond bij ons. Volgens de Spaanse beambte (met fanatieke herder) waren ze in Spanje als de dood voor Marokkaanse honden vanwege allerlei ziektes. Op de heenreis werd bij de grensovergangen nergens naar gekeken (zeker niet naar honden).
Groet, Wim
Gebruikersavatar
Burstnercamper
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 11:12

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Burstnercamper »

Hallo Gerry en Goos,

Jullie hebben je precies aan de geldende voorwaarden gehouden, de titerbepaling is uitgevoerd (origineel of kopie meenemen!) en de rabiësinenting is nog geldig (3 jaar, ook voor Marokko al wordt er bij binnenkomst niet op gecontroleerd). Alleen bij invoer naar Spanje vanuit Marokko heb je weer te maken met de geldende eisen volgens de EU-bepalingen. Wij reizen op dit moment met twee honden door Marokko en dat gaat tot nu toe goed. Wel hebben wij muilkorven (rubber met leer) aangeschaft met niet te grote openingen bij het gedeelte voor de bek. Er zijn nl. gebieden waar (vergiftigd) vlees uitgelegd wordt tegen zwerfhonden en daar zou jouw hond de dupe van kunnen worden. In ieder geval hond(en) altijd aangelijnd houden zodat je kunt zien of ze iets zouden opeten wat niet veilig is! Nog een tip: geef de honden op tijd een middel tegen hartworm, een dodelijke ziekte waarvan de bacterie (?) in Spanje actief is en zeer waarschijnlijk ook in Marokko. En ja, Marokko is een islamitisch land en honden in je camper is niet halal maar er zijn zelfs Marokkanen die onze honden willen aaien (vooral kinderen) of stiekem op de foto zetten.

Heel veel plezier met de voorbereidingen en tijdens jullie reis in Marokko!

Nel
kanarie

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door kanarie »

marokko qua invoer geen punt ,spanje voldoe je niet aan de regelgeving wat betreft invoer in europa
2 opties in nederland laten inenten
of in marokko
opmn site staan dierenklinieken in heel marokko
honden worden hier gezien als onrein
advies neem ze niet mee naar terassjes etc
groet
kees
Joske
Berichten: 2509
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Joske »

Recent in Assilah het volgende meegemaakt:
Komen vanuit noordelijke richting 2 campers aanrijden, die parkeren bij de binnenstad.
Een van de twee had ik al zien staan bij het begin van het stadje om 700 Dirham aan de plaatselijke politie te "overhandigen" Zie hiervoor een eerder bericht.
Ik sprak ze aan om ze welkom te heten in Marokko.
Ze bleken niet geamuseerd, want ze waren weer terug in Marokko????????
Ze konden Spanje niet in omdat er een stempeltje ontbrak in de paspoorten van de honden.
In de eerste kolom wordt verklaard dat de honden gezond zijn en in staat zijn om te reizen!
En daar stond dus geen stempel.
Dus maar weer 2 tickets gekocht en terug naar de overkant om bij een dierenarts de vereiste stempels te halen. :bang: :bang: :bang:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Theelfs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 16:18
Locatie: Hilversum

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Theelfs »

Wim/Nel/Kees/Joske

Dank voor jullie reacties. Afspraak met dieren arts is gemaakt en ze krijgen alle benodigde entingen in maart ook voor een nieuw virus wat te maken heeft met de ziekte van weil. Ook de gezondheid verklaring komt in hun paspoort te staan incl stempels. Dus dat komt wel goed.
Maar kees weet niet wat je bedoelt met dat ik niet voldoe aan de invoer terug naar Spanje. Ze hebben alle inentingen die geldig zijn voor de EU, incl Rabiës.

Voor wie in Marokko is nog veel camper genot aldaar.

Groet Gerry en Goos
Hymer B674SL van 2009

Geniet vandaag want er is misschien geen morgen!
Theelfs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 16:18
Locatie: Hilversum

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door Theelfs »

PS.
Wij geven ze altijd pillen voor hartworm als we naar het zuiden gaan dus ook nu. en muilkorven liggen standaard in de camper maar onze honden lopen altijd aan de lijn dus kan ze altijd corrigeren.
nogmaals dank
Hymer B674SL van 2009

Geniet vandaag want er is misschien geen morgen!
kanarie

Re: Hond mee naar Marokko



Bericht door kanarie »

hoi gerry en goos
nu je in maart de nieuwe inentingen haal
is het in orde
kees
Plaats reactie