Je weet dat ik, als eerste fan, ook redelijk kritisch ben.
Zo een lucht verdeel caisson dat werkt natuurlijk heel slecht voor de warme luchtverdeling.
Mijn ervaring is dat je ongeveer de helft kwijt bent van wat je er in steekt.
Zeker als je geen goede afgeronde geleidingsschotten kan maken. Met de Airtronic D4 zal je wel overschot hebben en zal je het misschien niet echt merken aan het eindresultaat maar toch…
Op den duur komt er overal…niets meer uit.
Normaal moet je die warme lucht verdelen met vloeiende verdeelstukken en niet te veel daarvan want anders ga je ook nog over de op de Airtronic maximaal toegelaten lucht coëfficiënt.
Je hebt het over een regeling op de (12V?) verwarmingsmatjes.verwarmingsfolie's welke -indien nodig- door een zelf geprogrammeerde vorstbeveiliging aangestuurd gaat worden
Hoe werkt dat met die regeling en hoeveel vermogen hebben die verwarmingsfolies ?
Die rondom de pompen hebben weinig effect, had je misschien kunnen sparen, want geen contact. Dus hier was het beter met een draadverwarming, op het pomphuis gekleefd.
Je tanks zitten zoals ik het begrijp binnen. Daardoor is het vorst probleem klein van bij de start natuurlijk.
Zelf heb ik die tanks buiten hangen in inox met +/- 2000 Watt verwarmingsbuis, water/water. De opwarming van die warmtewisselaar met 80°C koelvloeistof durfde ik niet aan een PE tank toevoegen, vandaar Inox. Aangesloten op een Hydronic standkachel natuurlijk.