Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013

hdelange
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 22:46

Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door hdelange »

Hallo mensen,

ik heb vandaag ons reisverslag online gezet, met een gecombineerde reis door Rusland en Finland.

Voor Rusland was het veel cultuur en voor Finland meer natuur!

Maar van beide landen hebben we genoten, samen met onze kinderen.

http://www.henkdelange.nl/index.php/rei ... en-finland

Veel lees en of kijkplezier, en wellicht brengt dat iemand op een idee?

MvG,

Henk
Laatst gewijzigd door hdelange op wo 24 dec 2014, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door durisotti »

Bedankt voor het verslag en de mooie foto's !
Is het erg lastig om naar Rusland te gaan wat papierwinkel betreft ?
Ik ben in 1987 met een sloopauto naar Moskou gereden en toen was het een heel geregel.
hdelange
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 22:46

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door hdelange »

dank je.

nou lastig, dat valt op zich wel mee, je moet wel de nodige papieren invullen en geduld hebben.

Wat ze er allemaal mee doen, geen idee.

Wat er voor ons nog bij kwam kijken was, dat we een huurauto hadden.
Daarvoor moet je een papier hebben waarop staat dat de eigenaar(verhuurder) toestemming geeft dat de huurder(wij) toestemming hebben om er in die periode met die auto in Rusland mee te mogen rijden.

En het moet natuurlijk op de groene kaart van de verhuurder staan, dat was bij veel ook niet het geval, daar moet je ook goed naar vragen als je een huurauto neemt.

groeten,

Henk
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door durisotti »

Is er ook nog een verplicht bedrag wat je op moet maken, heb je een uitnodiging nodig en wat zijn de kosten van het visum ongeveer ?
De boot van Helsinki naar Duitsland is ideaal, ik heb deze vorig jaar genomen, het scheelt een boel rijden en soms heb je mooie aanbiedingen.
Ik was toen (2012) 140 euro kwijt voor de overtocht (camper met 1 persoon), nu is het een stuk duurder.
markwibier
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 17:15
Locatie: D-Geeste

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door markwibier »

Dank je voor hetrenthousiaste verslag van jullie reis naar Rusland en Finland. Wij zijn ons aan het voorbereiden om in juli met de camper naar Sint Petersburg te reizen. Een aantal vragen die we hadden zijn in jullie verslag al beantwoord. Voor de andere vrsgen zal ik tzt een pb sturen als je dat goed vind.....

Gr. Mark.
hdelange
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 22:46

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door hdelange »

durisotti schreef:Is er ook nog een verplicht bedrag wat je op moet maken, heb je een uitnodiging nodig en wat zijn de kosten van het visum ongeveer ?
De boot van Helsinki naar Duitsland is ideaal, ik heb deze vorig jaar genomen, het scheelt een boel rijden en soms heb je mooie aanbiedingen.
Ik was toen (2012) 140 euro kwijt voor de overtocht (camper met 1 persoon), nu is het een stuk duurder.
nee volgens mij is dat niet meer nodig om een bepaald bedrag op te maken, heb er niet eens meer aan gedacht. Er wordt ook niet naar gevraagd? wel als je veel geld wil mee nemen over de grens dat wordt nog wel ergens aangegeven geloof ik. Maar ja de Roebels pin je toch pas in Rusland in principe.

een uitnodiging is niet nodig, je moet een aantal plaatsen opgeven bij de visum aanvraag that's it

de visums hebben we laten verzorgen door Rusreis.nl voor 4 personen waren we 350 euro kwijt, maar dat kan ook goedkoper als je zelf de aanvragen en paspoorten in Den Haag inlevert.
Wij wonen in Groningen dus wij hebben dat allemaal via de post gedaan, dan komt er toch een aardig bedrag bij.
hdelange
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 22:46

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door hdelange »

markwibier schreef:Dank je voor hetrenthousiaste verslag van jullie reis naar Rusland en Finland. Wij zijn ons aan het voorbereiden om in juli met de camper naar Sint Petersburg te reizen. Een aantal vragen die we hadden zijn in jullie verslag al beantwoord. Voor de andere vrsgen zal ik tzt een pb sturen als je dat goed vind.....

Gr. Mark.
ja is prima hoor, je mag me wel dingen vragen.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door Vertrokken4 »

hdelange schreef:
durisotti schreef:Is er ook nog een verplicht bedrag wat je op moet maken, heb je een uitnodiging nodig en wat zijn de kosten van het visum ongeveer ?
De boot van Helsinki naar Duitsland is ideaal, ik heb deze vorig jaar genomen, het scheelt een boel rijden en soms heb je mooie aanbiedingen.
Ik was toen (2012) 140 euro kwijt voor de overtocht (camper met 1 persoon), nu is het een stuk duurder.
nee volgens mij is dat niet meer nodig om een bepaald bedrag op te maken, heb er niet eens meer aan gedacht. Er wordt ook niet naar gevraagd? wel als je veel geld wil mee nemen over de grens dat wordt nog wel ergens aangegeven geloof ik. Maar ja de Roebels pin je toch pas in Rusland in principe.

een uitnodiging is niet nodig, je moet een aantal plaatsen opgeven bij de visum aanvraag that's it

de visums hebben we laten verzorgen door Rusreis.nl voor 4 personen waren we 350 euro kwijt, maar dat kan ook goedkoper als je zelf de aanvragen en paspoorten in Den Haag inlevert.
Wij wonen in Groningen dus wij hebben dat allemaal via de post gedaan, dan komt er toch een aardig bedrag bij.
Je zult op z'n minst een voucher moeten kunnen overleggen. Dat het door jouw gebruikte visumbureau aan de hand van de door jouw opgegeven plaatsen daar een eigen invilling aan geeft.............

Kijk ook maar op hun eigen site: http://www.rusreis.nl/

Groetjes,

Jeroen
hdelange
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 22:46

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door hdelange »

Jervig schreef:
hdelange schreef:
durisotti schreef:Is er ook nog een verplicht bedrag wat je op moet maken, heb je een uitnodiging nodig en wat zijn de kosten van het visum ongeveer ?
De boot van Helsinki naar Duitsland is ideaal, ik heb deze vorig jaar genomen, het scheelt een boel rijden en soms heb je mooie aanbiedingen.
Ik was toen (2012) 140 euro kwijt voor de overtocht (camper met 1 persoon), nu is het een stuk duurder.
nee volgens mij is dat niet meer nodig om een bepaald bedrag op te maken, heb er niet eens meer aan gedacht. Er wordt ook niet naar gevraagd? wel als je veel geld wil mee nemen over de grens dat wordt nog wel ergens aangegeven geloof ik. Maar ja de Roebels pin je toch pas in Rusland in principe.

een uitnodiging is niet nodig, je moet een aantal plaatsen opgeven bij de visum aanvraag that's it

de visums hebben we laten verzorgen door Rusreis.nl voor 4 personen waren we 350 euro kwijt, maar dat kan ook goedkoper als je zelf de aanvragen en paspoorten in Den Haag inlevert.
Wij wonen in Groningen dus wij hebben dat allemaal via de post gedaan, dan komt er toch een aardig bedrag bij.
Je zult op z'n minst een voucher moeten kunnen overleggen. Dat het door jouw gebruikte visumbureau aan de hand van de door jouw opgegeven plaatsen daar een eigen invilling aan geeft.............

Kijk ook maar op hun eigen site: http://www.rusreis.nl/

Groetjes,

Jeroen
hoi Jeroen,

goed dat je even aanvult!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door durisotti »

Er is dus helaas nog steeds het nodige (dure) papierwerk te doen als je richting Rusland wilt.
Een tijdje geleden was er sprake van dat een en ander gemakkelijker zou worden, maar gezien de huidige betrekkingen met de grootmacht vrees ik dat het nog wel even zo zal blijven...

Kon je de auto hier verzekeren, of moest je een verzekering aan de grens afsluiten ?
Gebruikersavatar
donkey
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 23:06
Locatie: omg.Roermond
Contacteer:

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door donkey »

Mooi verslag , dat zal ons , ondanks de papierwinkel voor visums , inspireren om er ooit naar toe te gaan, :thumbup:
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door Vertrokken4 »

durisotti schreef:Er is dus helaas nog steeds het nodige (dure) papierwerk te doen als je richting Rusland wilt.
Een tijdje geleden was er sprake van dat een en ander gemakkelijker zou worden, maar gezien de huidige betrekkingen met de grootmacht vrees ik dat het nog wel even zo zal blijven...

Kon je de auto hier verzekeren, of moest je een verzekering aan de grens afsluiten ?

Bij een beetje verzekeraar staat RUS op je groene kaart.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Driely
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 feb 2014, 18:10
Locatie: Pijnacker

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door Driely »

Beste Henk,

Bedankt voor je prachtige verslag over Finland/Rusland. Met veel plezier heb ik het gelezen. Wij zijn voorzichtig plannen aan het maken om volgend jaar Zweden/Finland/St Petersburg/Baltische staten met de camper te gaan doen. Ik heb al veel info via jouw blog kunnen vinden. Toppie!

Mvg
Amber
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Reisverslag van vakantie in Finland en Rusland 2013



Bericht door toos de kroon »

Hallo Amber
Mag ik vragen welke bootovertocht in gedachten hebt van Zweden naar Finland ????
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Plaats reactie