slechte kwaliteit diesel?

AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door AadenAnke »

Ik ben nu al ruim 35 jaar beroepschauffeur, maar van zelf aceton toevoegen heb ik nog nooit gehoord! Dus mijn vraag vertel/schrijf?
Ik ben erg benieuwd en wat betreft niet bij nieuwe diesels. Onze camper is een Mercedes 307 van bijna 29 jaar oud. Dus uit de tijd van flinke rookpluimen en veel zwavel
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door rozo85 »

Ook wij hebben in turkije (vorig jaar tot aan de oostgrenzen, plusminus 9000 ? km) nooit problemen gehad. Sommigen hebben het over een eigen dieselfilter in de brandstoftoevoer. Maar er zit toch een brandstoffilter in al die diesels?

Het wordt tenminste bij grote beurten vervangen bij mijn ducato?

Gr. Rolf
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: slechte kwaliteit diesel?



Bericht door Vertrokken2 »

AadenAnke schreef:Ik ben nu al ruim 35 jaar beroepschauffeur, maar van zelf aceton toevoegen heb ik nog nooit gehoord! Dus mijn vraag vertel/schrijf?
Ik ben erg benieuwd en wat betreft niet bij nieuwe diesels. Onze camper is een Mercedes 307 van bijna 29 jaar oud. Dus uit de tijd van flinke rookpluimen en veel zwavel
0,15% aceton toevoegen bij de diesel is een bekende discussie op het WWW. De een zegt dat de wagen er (veel) zuiniger van gaat lopen, volgens de ander is het een broodje aap verhaal. Op veel auto-gerelateerde fora vind je wel topics hierover.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie