Welke scooter hebben jullie mee met de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
geerinck
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 22:24

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door geerinck »

Nu nog profiteren, ik ben 68 en we gaan met zen tweeën.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Going »

Jullie zijn jonkies.
Ik was 74 eerste lessen. Ging voor A1 maar haalde A2. 6 maanden na behalen kocht ik de Suzuki Burgman 200 op advies van BertT. Deze gaat in de garage van de Carthago. Mijn vrouw werd door de verkoper duidelijk geïnstrueerd hoe achterop te stappen en heeft sindsdien 12000 km achterop gereden. Had ze toch nooit op een motor gezeten 72 jaar jong.
Toen na een toerrit met de rijschool op de A9 iedereen de laatste 10kn vol gas gaven en ik met me 200 cc en vrouw achterop windkracht 7 tegen niet harder dan 80 kon was ik boos. Dus toen ik 76 was het A nog gehaald. Ik heb een Yamaha 750 nu 40 jaar overgenomen van eerste eigenaar. Ben bijna 80 maar geniet van elk moment in de vrije lucht.
Maandag staat een 120km ritje gepland op de Burgman. Vrouw nu 77 gaat zo achterop.
Dus jullie jonkies als je de juiste plastic kaartje hebt, wat let je, ga er voor.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door AadenAnke »

Dat stukje plastic heb samen met zijn voorganger van papier heb ik al 49 jaar en een paar dagen :lol: maar ik heb nog zoveel te doen dus eigenlijk geen tijd moet eerst nog 2 echte oldtimers die al heel lang stil staan een keer de weg op brengen :shh:
Straks als het goed is hout ophalen voor de overkapping in de tuin golfplaten zijn al weg nu er een nieuw dak met EMDP op leggen

Gr Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Going »

Oh, ik dacht dat we het over een hobby hadden.
U praat hard werken. Brrrtrrr :mrgreen:
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door AadenAnke »

Hank toen ik plotseling met vervroegd pensioen ging hadden mensen het over in een gat vallen :lol: ik snap niet waar ze het over hadden toen had ik voor ongeveer een 20/24 maanden werk liggen dus rustig aan nu 3.5 jaar verder is het opgelopen tot een jaar of 4/5 :lol: Anke verzint wekelijks wel een nieuw klusje onze zoon en dochter roepen steeds vaker handige Aad in plaats van Harry :lol3: en zelf wil dit jaar 150 nachten in de camper slapen dus je begrijpt Aad zou niet eens meer fulltime kunnen werken :lol3: hier heb ik nog niet eens de 2 oldtimers mee gerekend de Benz een 280SE zal wel kunnen in een jaartje :?: is rijdend weg gezet in een warenhuis bij een bevriende tuinder lekker warm en droog :lol: al met al Aad moet gewoon doorgaan.
Maar Hank doe jij nog iets met SunBlokkers? Een kennis van ons zou wat maatwerk willen laten doen?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Going »

Eerlijk is eerlijk.
Ik ging met pensioen en registreerde mezelf weer voor de btw.
Vorig jaar door omstandigheden echt gestopt. Maar als ik thuis ben dan help ik nog wel eens iemand . Zolang mijn onderschrift er nog is zit ik niet helemaal stil.
Ik moet eerlijk zeggen dat niet meer werken me nu eindelijk weer hobbys laat doen. En motor en motorscooter rijden is er een van.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door AadenAnke »

Je krijgt binnenkort een PB

Gr Aad
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door bennieh »

Geen scooter maar een Suzuki GN400 van 1983.
Beetje verbouwd met zadel (niet mooi maar meer comfort met z'n tweeën) en demper (stuk beter geluid..) van een Norton Commando, en stuur van een BSA.
Alleen kickstart, 27 pk.
140 kg droog, makkie om in en uit de de bus te krijgen.

Afbeelding
Peugeot Expert L2H2 2009
rseys
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 17:01

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door rseys »

De enduro KTM 350 reist mee achterop de camperVAN.
De motor weegt 100 kg , selfmade swingable motordrager (+/- 25kg).
Versterkte achtervering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door tvdsande »

Suzuki Burgman 650.. :P
Bijlagen
01 Donderdag 19-5 Vertrek-7.jpg
01 Donderdag 19-5 Vertrek-7.jpg (173.03 KiB) 411 keer bekeken
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Robenan »

Honda tje

Afbeelding
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door AadenAnke »

:lol3: :lol3: :hug: met de nadruk op tje :lol: wij noemde dat gewoon een. “bankstel op wielen” :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Na 50 jaar op Supersports (Kawasaki, Suzuki) en tourmachines (BMW) gereden te hebben, in 2018 een Suzuki VanVan RV125 Gekocht (m'n laatste nieuwe motor ?). Standaard 125 ccc OHC met brandstof injectie. Met een beetje 'modificatie' gewicht ruim onder de 100 kg en de topsnelheid boven de 100 kmh gebracht :thumbup:
Mijn ega heeft inmiddels nix meer met 2 wielers, dus nu een 'Single'-zitter.
Stond bij mijn Land Rover (slechts één reis) op een opklapbare goot op de voorbumper ! (vond de Politie in Rotterdam geen succes :bang: )

Was de bedoeling bij onze huidige Weinsberg (Ducato) om de Suuz op de achterbumper mee te nemen. Daarom een 'Van-Star' e-bike drager gemonteerd. Solide stalen constructie en vast gemonteerd aan de bevestigingspunten van de (afneembare) trekhaak.
Maar ook 'slechts' 100 kg op ruim een meter achter je achteras (+ ongeveer 45 kg van de 'Van-Star' en een trekhaak 30 kg ! ! ). Dat merk je goed met rijden :thumbdown:

Dus als Suuz een keer mee mag, huur ik voor weinig een kleine motortrailer. En in het 2e gootje kunnen dan de beide e-bikes mee!
De 'Van-Star' heb ik zo gemodificeerd, dat ik deze er met 4 M8 bouten er eenvoudig af kan halen en op een aangepast 'hondje' zo in de garage rij.
2022 Ducato.jpg
Suzuki VanVan RV125
2022 Ducato.jpg (126 KiB) 289 keer bekeken
Op een wat langere reis is een trailer minder praktisch (voor ons dan) en gaat de 'Van-Star' er weer op plus de beide e-bikes.
[ iedereen tevreden :cheers: ]
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Blackmax
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 08 jul 2020, 10:18
Locatie: Landgraaf

Re: Welke scooter hebben jullie mee met de camper?



Bericht door Blackmax »

Gisteren mijn Yamaha Nmax 155 gekregen 😄 en nu op naar Valencia 🌞
Bijlagen
20240228_173707.jpg
20240228_173707.jpg (152.22 KiB) 184 keer bekeken
Knaus Sun ti 650 LG Automaat 150PK 2013
Yamaha N-Max 155 2024
Plaats reactie