Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlander

Algemene campervragen en -opmerkingen.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door traveller630 »

Maar daar profiteren we juist wel van, omdat ze juist in Nederland hun postbus adres hebben.........

Verder is het natuurlijk dom te denken dat het goed is om belasting te ontduiken. Onnodig te veel betalen is wat anders.
De camper op buitenlands kenteken rijden valt daar niet meer onder, en is naar mijn mening ordinaire en illegale ontduiking.
Terecht ook dat, wanneer dit ontdekt wordt de boetes hoog zijn.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door ducati 900 »

Maakt toch niks uit, of hij neemt die Belgische camper, of geen camper, daar heeft de staat ook niks aan.
Met camper komt er een blijde Nederlander bij, zonder, blijft hij sjacherijnig. :mrgreen: :mrgreen:

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Toon »

de Jonckheer schreef:. Helaas woon ik te ver van de grens maar anders . . :wave: :lol: :lol:
:
Waar staat dat je dicht bij een grens moet wonen
Al woon je in den haag kun je toch best een vriend in Duitsland hebben die jou camper op naam wil zetten
Ben alleen bang dat die type's niet meer in Duitsland ingevoerd mogen worden
Dus je moet wel op Nederlands kenteken blijven rijden
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door hwendt »

Ik ben het eens met Ton en Evelien en Jonckheer.
Opdonderen met die Wetgeving weg wezen met die figuren die zeggen dat je je maar aan regels moet.
houden..
Ik stop ook niet meer na een aanrijding. Had die man maar niet op die plek moeten staan toen ik er aan kwam.
Ook betaal ik mijn belasting niet meer. Alleen als ik terug moet krijgen wil ik er nog eens over denken..
Er komt een nieuwe partij.. "regels zijn er om te overtreden "

Zo ik zal die politici eens laten ruiken wie ik ben.. enne regels zijn er om u te pesten. Nee zeker niet om u te beschermen... opzouten met die regel mafia.
het is toch fantastisch wonen in landen waar je alle regels kunt overtreden, Libia, Syrie veel bananen republieken in Afrika. Gewoon Kalasnikof in je hand en aan je buren vragen of ze soms wat van je moeten.. fantastisch toch..

Zo hier schrikken ze tenminste van... ik kan een Nijlpaard overtreffen met mijn grote bek.. en dit zal zeker effect hebben..


Hugo die niet begrijpt waarom de regelklagers hier eigenlijk blijven.. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :cheers:
Laatst gewijzigd door hwendt op di 29 okt 2013, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door traveller630 »

Ik voel een nieuwe partij aankomen.....

De 'Regels-zijn-er-niet-voor-mij-Partij'

Ach ik heb makkelijk praten, wij betalen helemaal geen belasting op ons autopark....
Dus dat kleine beetje wat ik voor de camper betaal...De rest is belasting neutraal.....
Waarvoor onze dank aan de betalende nederlanders....Het kan dus wel, je buurman voor jouw auto laten betalen, onbegrijpelijk dat andere dat niet doen.....
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Starline 660 »

Volgens mij moet Jonckheer Nico er weer nodig met zijn busje op uit trekken, hij wordt alleen maar opstandig van dat Nederlandse weer :lol: :cheers:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Obelix »

Zoals ik het lees heeft TS helemaal geen 'sch*t' aan de regels. Maar is ie juist aan het kijken wat er binnen de regels mogelijk is.

En gelijk heeft ie vind ik.

Hij wil niet de belasting ontduiken maar ontwijken en dat is gewoon toegestaan.

Alleen zitten daar dan wel consequenties aan. Een daarvan is dat ie dan niet met z'n camper in Nederland mag komen. Als ie dat dan wel doet dan is ie wel belasting aan het ontduiken en dat is gewoon strafbaar. En daar mogen ze 'm dan ook hard voor aanpakken vind ik.

Als ik iets vind om de belasting te ontwijken doe ik dat ook. Ik heb ook geen zin om straks € 2.000,- te betalen voor die 500 km die ik in Nederland rijd.

Jack
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Paul Willem »

Hallo, Ik ben het helemaal eens om de randen van de wetgeving op te zoeken en heb bij de aanschaf van onze huidige camper er sterk over gedacht om deze ook in België nieuw aan te schaffen en op Belgisch kenteken te laten zetten. Heb hierover en over een papieren lease constructie veel overleg met een "grote Belgisch camperdealer" gehad. Ben tot de conclusie gekomen dat simpel weg op Belgisch kenteken wel kan, maar dan moet je ook nooit in Nederland komen. Hiervoor is voor mij de afstand tot de grens te groot.

Zelfs 1 dag in Nederland kan een groot risico opleveren. Een goede collega van me heeft daar een paar jaar geleden ervaring mee opgedaan. Hij had voor zijn schoonvader, die in Polen woont, in Nederland een nieuwe Volkswagen Passat gekocht en deze dadelijk geëxporteerd naar Polen. Hierdoor had zijn schoonvader in Polen een goedkope nieuwe auto. Na een jaar nam mijn collega deze auto (met Pools kenteken) mee terug naar Nederland voor onderhoud. Twee dagen was de auto in Nederland en stond de fiscus bij hem op de stoep. Deze grap heeft hem heel veel geld gekost, terwijl hij niet eens de eigenaar van het voertuig was.

Deze les heeft mij er toe gebracht om er van af te zien zelf met een camper op Belgisch kenteken in Nederland te komen.

Overbleef de papieren lease constructie. Na lang wikken en wegen heb ik daar toch van af gezien. Ik kon de risico's voor mij bij een mogelijk faillissement van de "grote Belgisch camperdealer" niet voldoende overzien.

Uiteindelijk de nieuwe camper toch maar in Nederland kocht, zij het met toch een beetje bloedend hart. Ik ben er langzamerhand van overtuigd dat er in ons brave land veel meer geregistreerd wordt dan we weten.

In Amsterdam rijden parkeerwachten op een scooter rond met scanapparatuur en die krijgen bij elke auto die het parkeertarief niet heeft voldaan een piep, waarna ze stoppen en de "prent"uitprinten en onder de ruitenwisser doen. Een kind kan de was doen. Ze behoeven niets te doen dan langsrijden en op het piepje wachten.
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Starline 660 »

Ze behoeven niets te doen dan langsrijden en op het piepje wachten.
en meer kunnen ze ook niet :lol:

Maar inderdaad kijkt de fiscus mee en meer dan wij vermoeden, er worden regelmatig leaserijders uitgenodigd die de auto buiten de bijtelling houden.
zij krijgen dan een lijstje met een aantal plaatsen waar de auto gespot is en mogen dan de km administratie er even naast houden.

Bij liegen tel uit je winst :shock:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Jan Hester »

In Amsterdam rijden parkeerwachten op een scooter rond met scanapparatuur en die krijgen bij elke auto die het parkeertarief niet heeft voldaan een piep, waarna ze stoppen en de "prent"uitprinten en onder de ruitenwisser doen. Een kind kan de was doen. Ze behoeven niets te doen dan langsrijden en op het piepje wachten.

Even off-topic. Binnenkort hoeft de parkeerwacht niet eens meer te printen. Dan krijg je de bon digitaal thuis gestuurd...uit redelijk betrouwbare bron vernomen..
Jan Hester Amsterdam
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door traveller630 »

Zelfs sommige parkeer apps worden bekeken door de fiscus, tevens de mogelijke bekeuringen die je op plekken oploopt waar je eigenlijk niet geweest kan zijn.....
Maar dan heb ik het met name over mensen die de bijtelling niet opgeven.......

Hier in de buurt wonen veel expats, die soms nog met een buitenlands kenteken rijden, ook deze groep wordt gecontroleerd.
Er blijkt zelfs controle te staan bij de internationale school waar ze hun kinderen naar toe brengen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door hwendt »

Dit alles is gewoon mijn betoog zij het dat ik het een olijke constructie gooide.
Natuurlijk is het opzoeken van grenzen een eerbaar feit en daar is niks mis mee.

Maar als je dan hoort hoe de wetgeving in elkaar zit dan zijn de opmerkingen dat we hier veel te veel regels hebben geheel niet van toepassing.

Immers je kunt duizenden euro's aan boete krijgen zo nodig ook nog met 100 procent opslag omdat je meent de rand van de wetgeving op te zoeken en er dan net dat ene stapje overheen te gaan.

Het is dus duidelijk je mag er hoogstens 14 dagen mee rijden en dat ook nog conform de regelgeving dus vooraf melden.

Wil je bijdehand zijn en denken Ooo we worden toch zelden gecontroleerd dan moet je het gewoon doen.

Ook degene die menen het advies te geven dat je toch bijna niet gecontroleerd wordt kunnen beter niks zeggen. Immers als men later met een rekening in de hand hier weer terug komt dan zijn jullie muisstil en roepen desnoods "eigen schuld dikke bult "

Hugo die hier telkens ervaart dat hij toch altijd weer slimmer was dan de overtreders. Immers ik had altijd werk genoeg om mij heen... om die slimmerikken even te feliciteren met hun hoofdprijs. Echter je kreeg niks maar mocht een hoofdprijs betalen.. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door Luc & Chris »

Los hiervan blijft natuurlijk het feit staan dat het hier in Nederland stukken duurder is om zelfs nog maar een camper te bezitten dan in onze buurlanden. Wij betalen € 1.080,- MRB en onze vrienden hier nog geen vier kilometers verder amper € 140,- op jaarbasis. En dan spreken we nog niet over de BPM die enkel maar in Nederland kan...

Om eerlijk te zijn hebben wij ook al (en eigenlijk nog steeds..) met dit zelfde idee gespeeld....
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Een camper met een Belgisch kenteken voor een Nederlande



Bericht door jan- »

Als je belgische vriend de camper aan kan schaffen en jij huur betaalt, loop je financieeel gezien weinig risico. En als je er geen probleem mee hebt om eerst 50 km te rijden voordat je met "jouw" camper in het buitenland op vakantie kan of te klussen, zal de belastingdienst niets op jou kunnen verhalen.

Maar ik ken ook camperliefhebbers die een aantal jaren geleden naar Belgie verhuisd waren vanwege de belasting om na een aantal jaren er achter te komen dat als je met pensioen gaat, het fiscaal gezien weer voordeliger is om naar Nederland te verhuizen.

Ook las ik een tijdje geleden dat hoe hoger de belasting is, hoe gelukkiger de mensen zijn (b.v. Denemarken)
Laatst gewijzigd door jan- op di 29 okt 2013, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie