Denemarken herfstvakantie

SuzanneR1978
Berichten: 530
Lid geworden op: do 13 jun 2013, 13:57
Locatie: Emmeloord

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door SuzanneR1978 »

Wat wij zelf ook vonden, toch wel veel afwisseling van de natuur. Wegen dwars door de bossen (de zogenoemde klitplantages), langs duinen, langs steden, er is genoeg te zien.
Alleen nu was er toch veel dicht, we gaan nog eens in het voorjaar ofzo. Maar dan in 2015, want 2014 is al volgepland, erg he?
groetjes Suzanne
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door Marjorie »

Ca. 18 jaar geleden zijn we een week naar Denemarken geweest (Jutland). De natuur was inderdaad mooi, mooie stranden en duinen, een enkel plaatsje wat we wel leuk vonden, maar voor ons was het 1x en nooit meer. Vrije camperplaatsen hebben we toen niet gevonden, wel dure campings.
Vanwege de prijs, zijn we slechts 1x uit eten geweest en daar waren we (notabene zaterdagavond, uitgaansavond) de enige klanten.
Eerlijk gezegd vonden we het oersaai.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door Starline 660 »

Haha, klopt wel ja :lol:
Wij zijn er vroeger met onze twee meiden geweest evenals Zweden, Noorwegen en Finland, leuk als het weer meewerkt en de muggen zich koest houden.
Om 23.00 uur 's nachts nog zwemmen in een ondiep meer omdat het nog licht is, super leuk voor de kids.

Maar als je een beetje van het Mediterane leven houdt is het daar inderdaad drie keer niks in het Noorden van Europa, wij komen er ook niet meer terug na ongeveer 7 jaar alles bereden te hebben daar.

Maar ja, smaken verschillen gelukkig :thumbup:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door B1gcheese »

Wij hebben een paar keer heerlijk vrij gestaan in Denemarken, op doorreis van/naar Noorwegen. Zie ook mijn avatar :)
We hebben ons voorgenomen nog eens wat meer tijd in Denemarkjen door te brengen. Erg divers landschap en vriendelijk volk.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door geuze »

een beetje laat deantwoord de herfst vac is allang voorbij
pluk de dag voor je het weet is het over
Toedeledoki

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door Toedeledoki »

Volgens mij is het tegenwoordig ook toegestaan om buiten de herfstvakantie Denemarken te bezoeken hoor :cheers:
SuzanneR1978
Berichten: 530
Lid geworden op: do 13 jun 2013, 13:57
Locatie: Emmeloord

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door SuzanneR1978 »

Natuurlijk, we zijn al geweest, maar erover praten en tips en herinneringen uitwisselen is altijd leuk toch?
Volgende zomer gaan we weer, maar dan op doorreis naar Zweden, na een bezoekje aan Legoland.
groetjes Suzanne
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door catch »

wij zijn voornemens om in januari of februari die kant op te gaan
na het lezen van jullie verslagen heb ik toch mijn bedenkingen
zijn er geen vrije camperplaatsen waar ik zo van hou? :thumbup:
frankrijk is een uitgelezen vrij camperenland ,dus om nu de hele dag in de rondte rijden voor een overnachtings plekje in denemarken zie ik niet zo zitten

campercontact.nl geeft wel wat camperplekken aan die gratis zijn maar ook niet veel :wtf:
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Toedeledoki

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door Toedeledoki »

Op veel plekken kun je gewoon staan hoor. Wij stonden veel bij jachthavens en ook wel op grote parkings van bijvoorbeeld supermarkten. Of gewoon op de parkeerplaats van een bezienswaardigheid (museum, stad etc..). Zelfs óp het strand van Romo konden wij gratis overnachten.

Denemarken is wel een duur land qua horeca. Dus voor een echt goedkope vakantie moet je er niet zijn!
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door catch »

heey ik lees inderdaad dat het in principe overal mag mits er geen verbods bord staat :thumbup:

ik ben de margriet route aan het uitpluizen .lijkt ons wel leuk :wave:
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Toedeledoki

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door Toedeledoki »

Margriet route ís ook erg leuk. De bewegwijzering is niet overal top. Je kunt hem beter downloaden en in je navigatie zetten. Of in Denemarken een autokaart kopen waar hij ingetekend staat. De Margrietroute is wel lang. Wij hebben dik 3 weken gereden en niet eens alles kunnen doen. Bovenin Denemarken en aan de Oostkant vond ik hem mooier dan de Westkant. De Westkant lijkt wat mij betreft heel veel op onze eigen waddenkust. Alleen Romo was leuk om op het strand te staan met de camper.
Bert
Berichten: 1145
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Denemarken herfstvakantie



Bericht door Bert »

Hier staat nog meer over de Margriet route
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=847663

Bert
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door catch »

bedankt :thumbup:

ik lees hier en daar dat het een heel duur land is, als je tenminste je eigen huisje niet bij je hebt :-B
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Gebruikersavatar
donkey
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 23:06
Locatie: omg.Roermond
Contacteer:

Re: Denemarken herfstvakantie



Bericht door donkey »

paul snip schreef:Wij hebben voor 2 jaar terug bijna de hele Margrietroute gedaan. Is echt wel een aanrader. Het landschap is nergens echt spectaculair, maar toch verveelt het ook nergens. Als je de route volgt kom je vanzelf langs de bezienswaardigheden die het land te bieden heeft. Wij hadden in juni een beetje pech met het weer. Fris (12 graden) maar wel droog en grotendeels zonnig.

Zeer vriendelijk en interessant camperland. Spectaculaire attracties ontbreken, maar daarvoor terug krijg je heel veel rust en natuurschoon.

Overnachting op het strand van Romo:

Afbeelding
Geweldig windsurfen daar !! :thumbup: :thumbup:

het heet trouwens Rømø

coole bus , die van jullie 8-)
Plaats reactie