reis met eigen camper naar USA

Gebruikersavatar
lucconcorde
Berichten: 31
Lid geworden op: za 21 sep 2013, 9:05
Locatie: Waar mijn motorhome staat.

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door lucconcorde »

Nel van Dijk schreef:Wie heeft zijn eigen camper naar USA verscheept en wil zijn ervaringen met mij delen? Ik wil namelijk april 2014 voor 3 maanden naar de USA met mijn eigen camper.
Kijk ook even hier voor nuttige info :
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=5748

http://www.rubbertrampers.blogspot.be/

:thumbup:
Luc

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MichaelKroese

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door MichaelKroese »

.
Laatst gewijzigd door MichaelKroese op zo 29 sep 2013, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Bij de terugverscheping hadden we een hotel dichtbij de haven van Baltimore
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
MichaelKroese

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door MichaelKroese »

.
Laatst gewijzigd door MichaelKroese op zo 29 sep 2013, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Ik weet genoeg, Michael :lolno:
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
Walter2
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 15:29

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Walter2 »

Ik sluit me helemaal aan bij Michael Kroese: doen! Wij verscheepten ook in 2011, ook met Seabridge. Je eigen camper heeft heel veel voordelen, en naast de verscheping en de verzekering zijn de enige extra kosten een adapter voor je gas, en een stroom-omvormer, te kopen bij Seabridge (ik heb de mijne nog staan, is voor 1/3 prijs op te halen). Als haven beviel Baltimore ons zeer goed (qua afhandeling etc. ) maar misschien andere ook wel.
We follow the sun!
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Ik weet niet of jullie ook gebruik gemaakt hebben van de diensten van Karl Muller, maar ik vind dat wel echt een aanrader.
Het is bijna onbegonnen werk om de afhandeling zelf te doen in de haven, nu duurde het maar 1,5 uur zo'n beetje.
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door ariedekreij »

Wij zijn ook geholpen door Muller volgens ons kan dat niet anders want je komt het haventerrein niet op, maar het duurt ook wel eens de hele dag vertelde hij net wat voor humeur de amtenaar heeft en het kan ook gebeuren dat de boot 1 of 2 dagen later is dus hij vertelde dat je het beter niet te krap kan nemen, terwijl ik er over schrijf krijg ik weer zin maar helaas is ons kind wat daar woonde ,naar singapore verhuist dus dat staat nu op het lijstje.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door ariedekreij »

En reken ook even wat je camper verbruikt en vergelijk dat met de benzine zuipers daar en als je daar wat wilt kopen heb je wel een adres nodig ?is misschien niet overal zo maar wel in new england.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Walter2
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 15:29

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Walter2 »

Wij zijn in de haven van Baltimore niet door Karl Müller geholpen, dat vond ik te ingewikkeld en ongewis qua afspreken. De dames op het vrachtkantoor in Baltimore waar je je moet melden, dus bij Pride International, kunnen een 'steward' bellen, want inderdaad je hebt iemand nodig om het haventerrein op te komen. Een steward kost ook geld, maar iets minder dan Karl Müller. Zowel het ophalen als het weer wegbrengen, toen we weer naar huis gingen, ging prima, kost inderdaad wel enkele uren (en de mannen op het haventerrein nemen een uitgebreide middagpauze).
We follow the sun!
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Bij het terugverschepen was er nog 1 andere camper tegelijkertijd. Muller deed eerst onze camper en heeft de papieren later naar ons hotel gebracht. Daar gewacht in het zonnetje. Ben er denk ik 2 uur mee bezig geweest, waarvan 1 uur wachten in de zon. Daarna Inner Harbour onveilig gemaakt.
Afspreken met Muller was inderdaad wat lastig, kwam ook omdat wij een zeer strak schema hadden i.v.m. huurauto, chauffeur en eigen boot retour.
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Candisa
Berichten: 105
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 11:14

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Candisa »

Wat ik me afvraag: Hoe zit het met je rijbewijs eigenlijk?
Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een gewoon B rijbewijs, waarmee ze dus in heel Europa met voertuigen tot 3.5T MTM, al dan niet met aanhanger tot 750kg MTM (of zwaardere aanhanger mits MTMvoertuig + MTMaanhanger <3.5T, en MTMaanhanger<TarraVoertuig)...

Maar wat is dit B rijbewijs waard in pakweg de USA, of Canada? Nutteloos/zelfde regels/zelfs zwaarder?

Zelfde vraag voor mijn collectie lettertjes: A (motorfiets, volwaardig), B met E (auto + aanhanger), C met E (vrachtwagen met aanhanger, volwaardig), G (tractor)...

Isabelle
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door swagmanneke »

Wat betreft rijbewijzen heb ik van El Monte volgende email gekregen. het is in het Engels maar als je naar Amerika wil moet je de taal toch leren.
het betrog mijn vraag of wij daar met ons rijbewijs B een camper zouden kunnen huren ja of neen.

Groetjes walter

Elmonte 2014


Good news, you are "good to go!" Here is the response from EMRV's international dept., "The weight restriction imposed by a Driver's License Classification in other countries does not restrict coverage under El Monte RV's insurance policy. With the U.S. travel laws, their license will allow them to drive any 2-axle vehicle with a Gross Vehicle Weight Rating of up to 26,000 U.S. Pounds. The Approximate Gross Vehicle Weight Ratings (in US Pounds) for our Motorhome units 23ft – 34ft range from 10,500 to 23,000. So all of these Motorhome unit types fall well within the acceptable Gross Vehicle Weight Rating permitted."
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Candisa
Berichten: 105
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 11:14

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Candisa »

Met andere woorden, met een simpel Europees B-rijbewijs mag je in de US met een heuse 10tonner rijden (zelfs ietsjes meer), zolang die maar 2 assen heeft? :DD

Met wat voor gevaarte mag ik dan wel met mijn CE-rijbewijs rondkarren ginder (hier 44T tenzij met machtiging voor uitzonderlijk vervoer)? :shock:

Isabelle
Plaats reactie