Drie weken Roemenie

leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door leven »

Leuk reisverslag zeg :clap:
Ik ben er zelf jaaaaren geleden geweest en speel ieder jaar met het idee er weer heen te gaan, nu met kinderen. Als ik jullie fotos zo bekijk krijg ik er zin in!
leven en laten leven
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door jepebe »

Leuk om te zien, wij waren er vorig jaar. Wel een pittig tripje in drie weken!

Veel plaatsen herken ik wel. Met onze alkoofcamper geen enkel probleem gehad. Die hele slechte asfaltweg voor de painted monasteries is zeker de Prisloppas?

Wij gaan zeker nog een keertje. Onze jonge kinderen vonden het er ook geweldig.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Wij hebben nogal wat bergpassen en "groene" weggetjes op de kaart gereden. De witte wegen op de wegenkaart kun je beter links laten liggen. Vanaf de gele wegen is het goed te doen, maar kom je soms voor verrassingen te staan. Die beelden van die "gatenkaas" weg dat was gewoon de weg 19 van Satu Mare de Maramures in volgens mij. Het was in ieder geval een gele doorgaande weg op de kaart. Daarnaast hebben we ook hele stukken gehad waar de weg perfect was hoor. Maar dit zit er gewoon tussen af en toe. Anders moet je echt helemaal op de hoofdwegen (rode wegen op de kaart) blijven. Maar dan mis je heel veel moois.

Deze foto-impressie is maar een klein deel van onze vakantie hoor. Dit zijn toevallig de foto's die ik online heb staan. Tussendoor hebben we nog heel veel moois en interessants gezien. Maar om dat echt te ervaren moet je toch zelf naar Roemenië.

In 3 weken is het goed te doen. Gewoon de eerste dag tot aan de Oostenrijkse grens. In 1 of 2 dagen door Hongarije. En dan in Roemenië etappes van 200 km per dag. Dan heb je tussendoor tijd zat om het een en ander te bekijken.

Van Constanta naar Boekarest hebben wij de snelweg genomen. Hier zou je eigenlijk beter een stuk langs de Donau kunnen rijden. Maar omdat mijn ID-kaart verlopen was, en je dan heel dicht bij de grens met Bulgarije komt hebben wij dat stukje overgeslagen. De autoweg 3 is volgens de kaart ook "groen" namelijk.
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Nog ff een (ietwat overdreven), maar geweldig Top Gear filmpje over de Transfagarasan:

http://www.youtube.com/watch?v=PhSanuvCrOA
harselaar
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 15:45

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door harselaar »

Beste mensen.

Leuk reisverslag zeg, heel herkenbaar voor ons.
Op deze manier beleef je de reis opnieuw.
Wij hebben deze reis vorig jaar gemaakt en is ons uitstekend bevallen, wat een gastvrije bevolking.
Wellicht hebben jullie onze weblog voorbij zien komen tijdens jullie voorbereiding op deze reis, zoniet dan leveren deze weblog jullie veel herkenbare foto`s op.
http://camperverslagen.shareyourstory.nl/
Nog veel reisplezier met jullie Camper.
Groet Ineke & Arie
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Vertrokken4 »

Zelfde weg een paar weken eerder dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

BTW, niet persoonlijk aan jou maar wel gemeend: zo'n filmpje kan me nou echt niet bekoren behalve de paar uitzichten misschien maar dat overdreven gedoe en gepraat, ik kan me daar verschrikkelijk aan ergeren.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Ina »

Erg genoten van jouw reis/-fotoverslag van Roemenie. We gaan er beslist ook eens kijken. Alleen al vanwege die highway,lijkt het me de moeite waard . (ken het idd ook nog van TopGear,en toen dachten we al.....DAT ziet er mooi uit!!)
Dank voor alle moeite die je hebt gedaan,om ons mee te laten genieten!!

Peter en Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Filmpje is niet helemaal compleet. En ik ben nou eenmaal een TopGear fan. Ik weet ook heus wel dat het allemaal in scene gezet is.... Maar ja, dat is iedere goede bioscoop film ook.

Het TopGear item heeft me wel op het idee van Roemenië gebracht om heel eerlijk te zijn. Maar naast de Transfagarasan heeft het land nog zo veel meer te bieden.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Zwerfsteen »

Mooi verslag Paul en herkenbaar.
Wij bezochten het land 2 jaar geleden en deden er vier weken over en hebben de kust over moeten slaan i.v.m. tijdnood.
Maar onze dagafstanden zijn wel korter.
Maar we gaan zeker nog eens terug.
Groet,
Leny en Pieter
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Om heel eerlijk te zijn heb je aan de kust niet zoveel gemist. Wij zijn er ook slechts anderhalve dag geweest. Ik ben geen strand-man. En verder heeft de kust gewoon niet zoveel te bieden. Maar altijd wel leuk om te kunnen zeggen dat je aan de Zwarte Zee bent geweest natuurlijk. Hij is overigens gewoon blauw ;;-)

Dagafstanden vielen bij ons ook wel mee. Meestal zo'n 200km. Onderweg veel bekijken en ondernemen. En dan een beetje op tijd een plekje voor de nacht zoeken. Nog even ergens wat eten. Om 8 uur was het al donker (je zit aardig verder naar het Oosten!). Dus koffie borreltje en op tijd naar bed. Volgende dag weer op naar nieuwe avonturen.
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door burow »

Hebben jullie niet de Donau delta bezocht?
Weggaan is ook thuiskomen
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Zwerfsteen »

Nee, wij niet.
Voor het gemak rekenden we dat ook tot de kuststreek.
Ons doel was via het midden naar het Noordoosten en met name het gebergte (kloof) en de kloosters met hun prachtige fresco's aan de buitenzijde.
Nog een paar jaartjes werken en dan hopen we wat langer die kant uit te kunnen.

Toen we onze plannen bekendmaakten reageerden vrienden en collega's met opmerkingen als: "Waar beginnen jullie aan" en "Let je goed op waar je pint" en meer van dat soort vooroordelen.

Zelden hebben we een gastvrijer volk ontmoet, we zijn onthaald op een bruiloft, bij het pinnen kwam de filiaal directeur naar buiten om te vragen of alles lukte en de camper parkeren? De mensen keken er niet eens naar.

Wat we ook bijzonder vonden waren de winkels en markten waar stapels tweedehandskleding en schoenen lagen, aangeprezen als Hollandse import.
Groet,
Leny en Pieter
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door burow »

Wij vonden het ook een geweldig land. Helaas niet zoveel gezien als we wilden maar dat halen we de volgende keer in. Het was naar de Delta verder richting Odessa en de Krim.

( voor een reis verslag stuur een pb met je mail en je krijgt het toegezonden)
Weggaan is ook thuiskomen
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Donau Delta heb je wel echt wat aan gemist! Dat was voor ons een van de hoogtepunten. Kwam misschien ook wel doordat de camping eigenaar een waanzinnige boottocht voor ons bedacht heeft. Maar goed, dan heb je een mooie reden om nog een keer te gaan toch?

Parkeren en overnachten was echt nergens een probleem. De Roemenen zelf zetten ook alles neer waar het uitkomt. En kamperen doen ze in tentjes gewoon in de natuur. Midden in het bos of langs een beek. We hebben er genoeg zien staan.

Wat een land... Heerlijk!
Plaats reactie