Drie weken Roemenie

VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door VAN-tastique »

Mooi verslag, heel duidelijk en uitnodigend geschreven en gedocumenteerd!
Wij denken eraan om in juni vier weken door Roemenië te trekken.
Ben alvast gewaarschuwd met mijn lange wielbasis en lange overhang.
Hopelijk krijg ik de achterkant hoog genoeg door de luchtbalgen wat meer druk te geven:-)

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Hoi Teake,

Alle koeriers etc rijden daar in lange sprinters. (LT zie je beduidend minder) maar dat zou niets uit moeten maken. Ben er niet zo bang voor dus!

Deze koerier kreeg een lekke band ergens in the middle of nowhere op een onverhard bergweggetje. Dus dan rij je maar gewoon door naar het eerstvolgende dorp toch?
Afbeelding

Verder is het echt een geweldig land. Als ik nu de foto's terugkijk wil ik er zo weer naar toe. Campings zijn er zat en goedkoop. In de toeristische gebieden tenminste. En op parkeerplaatsen hebben wij ook totaal geen problemen ondervonden. Zorg wel dat je een geldige ID-kaart of nog liever een paspoort hebt. De grenswachten zijn onverbiddelijk. Als je in Roemenië zelf bij de grenzen in de buurt komt word je ook nog wel eens aan de kant gezet door de Politia Frontiera. Soms willen ze even in de bus kijken.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Gerard Exis »

paul snip schreef:Donau Delta heb je wel echt wat aan gemist! Dat was voor ons een van de hoogtepunten. Kwam misschien ook wel doordat de camping eigenaar een waanzinnige boottocht voor ons bedacht heeft. Maar goed, dan heb je een mooie reden om nog een keer te gaan toch?

Wat een land... Heerlijk!

Een klant van mij heeft een vliegtuigje waar hij ook mee op het water moet of kan landen, hij vliegt tegen een leuk tarief over de delta, je weet niet wat je ziet! Misschien een optie als je weer eens terug komt, kan ik als je wil altijd wel regelen.

Enne, leuk dat jullie het naar jullie zin hebben gehad Paul, had alleen wel verwacht dat je effe een Hollands bakkie zou komen halen :-B
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Hoi Gerard, er was zoveel te zien dat we tijd te kort kwamen ;-) . Roemenië is best groot en ik had zo niet de kennis paraat waar jij precies zit in Roemenië.

Het land is voor herhaling vatbaar, dus wie weet in de toekomst rijden we een keer langs :thumbup:
Huub60
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 9:33

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Huub60 »

Hoi
Lees met plezier jullie tocht door Roemenië.
Echter ik weet niet hoe de foto's te openen.
Tip svp groet Huub 60
Toedeledoki

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Toedeledoki »

Helaas zijn de foto's verdwenen. Dit forum en foto's is altijd al een dingetje geweest.

Ik had ze ergens bij Google gehost geloof ik. Helaas zijn ze weg.
Uitgeschreven

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door Uitgeschreven »

Ga eens met een open geest en zonder voor oordelen naar Roemenie en Bulgarije. wij komen er al jaren. we worden uitgenodigd om iets te gaan drinken als we wandelen, ga landelijk ,niet naar de steden. En het cliche telt voor vele landen. Eénmaal je er bent is het gans anders, Liever naar het Oostblok dan naar Spanje en Portugal.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Berichten: 247
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 22:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Drie weken Roemenie



Bericht door BeakerFlo »

En als je nog wat beelden wilt zien dan heeft Campervan Culture er ook net gereden en film materiaal geschoten;
https://www.youtube.com/watch?v=M1pN1LMnqYc

groet,
Floris
groet, Floris!

rondreizend in een VW Bus T3 Syncro uit 1988 afgewisseld met een Land Cruiser 90 met een daktent.
Meer over mijn bussen: http://beakerbus.nl
Plaats reactie