wie reist er weleens alleen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

Goed hoor :thumbup:
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door wingman01 »

ik denk dat je op een gegeven moment ook gedwongen word om iets te ondernemen........anders word je gek denk ik....
wat is dan het meest logische ?? dat gaan doen wat je vroeger met z,n 2en leuk vond , in de hoop dat je het alleen ook leuk vind..
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Mulier
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 10:42
Locatie: klein dorpje in Friesland
Contacteer:



Bericht door Mulier »

Mijn ervaringen hebben mij geleerd dat ik alleen maar eenzaam ben zonder de man waar ik van houd.
Voordat ik die man ontmoette, reisde ik altijd alleen maar voelde mij nooit eenzaam.

Ike
===================================================
'The best cure for seasickness is to sit under a tree'

sent on Tapatalk
Tjep en Ike Mulier / Hymer B644 G - 2003
Vehiculum Mulieris
-------------------------------------------------
“We cannot do great things on this Earth, only small things with great love.” Mother Teresa
Johnny24
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 18:57

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Johnny24 »

Het gekke is dat ik in het begin naar die plekken ging waar wij met z´n tweeen geweest waren en dat was best wel verdrietig. Ik heb het idee dat ik een en ander opnieuw verwerkt heb.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Marjorie schreef:Ik heb totaal geen ervaring om alleen met de camper te reizen. Natuurlijk maakt het verschil of je gedwongen wordt om in je eentje eropuit te trekken, maar je kunt ook thuis blijven zitten. Als ik anderen alleen met de camper zie, dan heb ik daar bewondering voor, zeker als het vrouwen zijn. Dan denk ik wel eens: waarom durven zij wel en ik niet? Ze doen het toch maar ! Ik zou ook wel willen ontdekken of ik me "eenzaam" zou voelen. Dat zou op zich al een avontuur zijn. In ieder geval zou ik mijn hond meenemen. Al zegt hij dan niet veel, het is wel gezelschap en als je een eind wilt gaan wandelen, ben je toch niet alleen. Bovendien maak je door de hond ook contacten (meestal positief).
Ik wil er niet al te veel op ingaan, maar ook ik kom regelmatig vrouwen alleen tegen met de camper. Ze worden, over het algemeen niet extra in de watten gelegd hoor, al moet ik zeggen te merken en gemerkt te hebben dat er wel een extra oogje in het zeil gehouden wordt en wel door meerdere camperaars.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bruno barranco
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 15 jul 2012, 12:05
Locatie: Almere

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door bruno barranco »

Na een reorganisatie ben ik huisman geworden. Mijn vrouw heeft een drukke baan en ik doe het huishouden. En dat bevalt best goed. Afgelopen winter zijn we samen met de camper naar Zuid-Spanje gegaan. Na twee weken nam zij het vliegtuig terug naar huis en ben ik, met de hond, gebleven. Vantevoren hadden we zo veel vliegtickets ingeslagen dat ze elke twee weken een lang weekeind langs kon komen. Ging eigenlijk best goed. Ze werkte bijv. tot donderdag 16 uur, nam de trein naar Schiphol, checkte om 17 uur met haar rugzakkie in en om 21 uur zaten we samen aan de Middellandse zee te dineren. En dan zondagavond weer terug. Ik vermaakte me prima en de vrouw kwam weliswaar dagelijks thuis in een leeg huis maar telde telkens af naar het volgende lange weekeind in de zon. Mede dankzij internet (skype!) hadden we dagelijks toch veel contact. Voor herhaling vatbaar dus! Begin november wil ik weer vertrekken. Eerst naar Portugal en dan later weer naar Zuid-Spanje. Wat mij betreft mogen de dagen dus weer korten. Laat de winter maar komen!
Gebruikersavatar
Hamersma
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 14:26
Locatie: Europa.......
Contacteer:

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Hamersma »

Al vele jaren reis ik als ' solo ' en dat bevalt mij prima...
Ondertussen vele vrienden en bekenden opgedaan en die kom ik regelmatig tegen.
ook omdat ik lid ben van NKC Solo's heb ik vele contacten.

Via Facebook , mail en s.m.s contacten onderhouden.!

Nu al weer bezig uit te vogelen welke solo's er ook naar Marokko gaan... !
Wil morgen wel weer die kant op...... !
8-)
http://www.youtube.com/channel/UCDF5BsM ... A2A/videos
https://vimeo.com/user24672538
***
Als U mij zoekt... zit ik of in Lapland of in de Sahara....
Meestal ook wel er tussen in...
Wuif maar even als je me tegen komt...! Daaag...! ( Oan t sjen )

**** BURSTNER 44-VH-DN ****
Ik ben alleengaand en reis heel wat af met de camper,door Europa....
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door roma »

Na een uitstekend huwelijk van 40 jaar overleed recentelijk mijn echtgenote, net 62 geworden. Samen hebben we de hele wereld bereisd en dan sta je er ineens alleen voor en dat valt zwaar tegen.
Begin mei stapte ik in mijn camper en, mijn god, wat een eenzaamheid. Langs Annecy, door de Alpen, naar de Riviera. Prima weer, filmfestival in Cannes, naar Antibes, Nice, Saint Tropez, de Camargue. Over alle Pyreneencols naar de Franse westkust. Ik heb de mooiste dingen gezien en kon er niet van genieten. Heb op ruim 22 verschillende plekken gestaan, vnl campings, ben niet 1 andere alleenstaande tegen gekomen.
Ben terug geweest op tal van plekken waar ik met mijn vrouw zo genoten heb. Dat roept heftige emoties op. Ook in de streek van Frankrijk waar we lang gekeken hebben naar een huis om er permanent te gaan wonen.

Ik ben niet op pad gegaan om anderen te ontmoeten; ik wil vreemden niet opschepen met mijn verdriet. Maar onvermijdelijk komt de vraag: "Reis je altijd alleen?" of "Zo, ook al lekker lang op reis!" Ik zeg dan dat ik mijn echtgenote verloren heb aan die vreselijke ziekte kanker, dat ik niet op reis of vakantie ben, maar dat ik tijdelijk in mijn camper op andere plekken woon. Ik lees de ontzetting op de gezichten van die echtparen en altijd een blik van "wij zijn gelukkig nog samen!" Ja, ik ontvang dan veel medeleven waar ik niet om vraag. Ongewild druk je toch de stemming.

Zoveel emoties bij het zien van echtparen die samen een glaasje drinken, die samen een spelletje Rummikub spelen, die elkaar even een hand of een knuffel geven.

Neem maar van mij aan dat alleen-zijn op deze manier een heftige ervaring is, pijnlijk is en vol emoties en eenzaam. Al die dingen die samen zo vanzelfsprekend waren zijn er niet meer. Samen iets lekkers kopen, samen oesters eten, samen plannen maken, samen de spullen voor weer een reis in orde brengen.

Door stom toeval heb ik hier op het strand (ergens in Les Landes) contact gekregen met een stel Fransen uit de regio, die elke dag het strand bezoeken. Mannen en vrouwen van mijn leeftijd, ieder met hun eigen verhaal, hun eigen leed, en met alle begrip voor mijn situatie. En hoe prettig is het om bij komen of gaan op het strand even een opgestoken hand te zien, twee begroetingskussen te krijgen, een korte babbel. Heerlijk dat gevoel om niet alleen te zijn op het strand.

Ik ben inmiddels meer dan 100 dagen van huis, heb elke dag en elke nacht mijn emoties, ik probeer er iets van te maken, hoe zwaar ook. Ik moet met mijn leven helemaal opnieuw beginnen. Vandaag wordt het 30 graden en met een half uurtje drijf ik in zee. Ik red het hier nog wel enkele weken.

En mocht er iemand persoonlijk willen reageren voor een babbel of om eens te kijken of er gezamenlijke reisplannen zijn, waar ook ter wereld, dan sta ik daar zeker niet afwijzend tegenover. Plannen heb ik genoeg en ik zal ze, net als met mijn vrouw, verwezenlijken...
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

Roma, nu val ik stil. Weet eerlijk gezegd niet goed of ik moet reageren, maar wil het toch doen. Dit is een van die reacties waarbij ik denk, had ik dit topic maar niet geopend. Je antwoord grijpt me aan. Dat je alleen op reis bent gegaan na het recente verlies van je vrouw, vind ik knap. Misschien is het ook een manier, zoals iemand anders schreef, om je verlies te verwerken en beleef je dingen die je samen met je vrouw hebt gedaan.
Ik wens je veel sterkte en misschien kun je, zoals Johnny24 onlangs schreef, na verloop van tijd ook weer genieten van de camper. Al zal het nooit hetzelfde zijn.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door roma »

Na het plaatsen van mijn reactie is de topic nog ruim 300 keer aangeklikt. Ik heb enkele persoonlijke reacties gekregen, waarvoor dank. Wellicht zitten er nog meer mensen in hetzelfde schuitje en kan ik enkele tips doorgeven.

Begin september organiseert de NKC zgn solodagen, waar gemiddeld zo’n 100-150 soloreizigers op afkomen. http://www.nkc.nl
En ik kreeg de tip om eens te kijken bij http://www.camperreis.nl waar je zelfstandig doch met alle vrijheid groepsgewijs rond reist door minder bekende gebieden.

En wie een voorbeeld wil zien van hoe ik met echtgenote tientallen jaren heb rond gereisd en heb genoten een link naar een persoonlijke website: http://with-elnino.webklik.nl/page/with-elninowebkliknl (Deze link heeft op dit forum wel eens bij een Australietopic gestaan.)
Het verbaast mij dat ik, nu zo’n 110 dagen van huis, geen alleenstaanden ben tegen gekomen. Niet dat ik daarnaar op zoek ben, maar het valt me op.
En Marjorie, ik waardeer je eerlijke reactie. Dank daarvoor.

Ik kan er alleen nog maar aan toevoegen: geniet samen van het leven, het kan wel eens heel anders lopen dan gepland.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

:thumbup: jij ook bedankt!
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door toos de kroon »

wat een duidelijk verhaal en ik wens je nog veel sterkte en hoop dat je inderdaad binnenkort weer net zo veel geniet van je reizen als voorheen met je vrouw.
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Guus-Kitty »

Met de camper reizen we samen, maar daarvoor ging ik meestal 2x per jaar 4/5 weken alleen op pad met de motor en ik had daar totaal geen moeite mee, hoewel samen ook heel erg gezellig is hoor.......
Ook mijn partner ging toen regelmatig alleen op pad en ook daar had ik geen moeite mee... :idea:
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door jan- »

roma schreef:Het verbaast mij dat ik, nu zo’n 110 dagen van huis, geen alleenstaanden ben tegen gekomen
Dat is inderdaad niet veel en ik kan me voorstellen dat je dan een beetje aan je zelf gaat twijfelen. Maar ik denk dat dit ook aan de locatie of seizoen kan liggen. Wat mij opviel bij het rondreizen in Australie was dat je daar relatief veel alleenstaanden rond zag reizen. Je hoorde dan vaak dat geprobeerd werd om samen te reizen, maar dat dit uiteindelijk niet beviel. Ik ben er daar aan gewend dat alleen reizen ook prima gaat. Het probleem dat je op sommige momenten dan bepaalde dingen even met niemand kan delen kan je een beetje vervangen door een reisverslag bij te houden. Dus als je dan wat bijzonders mee maakt denk je: vanavond niet vergeten op te schrijven en dan denk je er meteen bij dat een aantal het vast leuk zullen vinden om dit later dan te lezen.

Iets vergelijkbaar had ik afgelopen zomer in west Litouwen. Ik kwam daar een paar dagen bijna geen toerist tegen. Ik dacht: doe ik iets verkeerds om hier vakantie te vieren? Maar ik vond het daar mooi, dus mooi van genieten. Zo is het ook als je alleen reist en je ziet alleen maar stellen rondreizen. Dan denk je misschien ook dat je iets verkeerds doet. Maar als je het zelf prima vindt, dan is het toch een prima oplossing?
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie