Hoe betalen in de VS?
Hoe betalen in de VS?
hallo mensen,
hoe kun je het best betalen in de VS?
met je bankpas of met creditcard?
kun je met je bankpas en pincode gewoon geld uit de muur halen daar, en worden daar kosten voor berekend?
kun je met je bankpas en pincode gewoon geld uit de muur halen daar, en worden daar kosten voor berekend?
Re: hoe betalen in de VS
Heb er tien jaar gewoond, en kom er sinds de jaren zeventig...cash is a NoNo, misschien een 20 dollar bill 50 laat staan 100 dollar bills niet geaccepteerd, anders al gelijk problemen, ID, rijbewijs enz.
Gewoon een creditcard, de hele economie draait in th US on credit, join the bunch. Had nooit meer dan maximaal $100 in cash bij me...
Gewoon een creditcard, de hele economie draait in th US on credit, join the bunch. Had nooit meer dan maximaal $100 in cash bij me...
"Home is where we park it"
Reizen door het Midden Oosten, Burj Khalifa Dubai
Reizen door het Midden Oosten, Burj Khalifa Dubai
ok, dank voor je reactie.
maar als je nou onderweg wat eet en drinkt, betaal je dan ook met creditcard? ook voor een kop koffie?
maar als je nou onderweg wat eet en drinkt, betaal je dan ook met creditcard? ook voor een kop koffie?
Yep alles met cc als je met contanten aan komt zullen ze je alleen maar raar aankijken en om je cc vragen.
Groet, Wim uut Kamperveen
Groet, Wim uut Kamperveen
Naast het antwoord over het gebruik van de cc moet je voor bovenstaande info bij je bank zijn!waterhoen schreef:hallo mensen,
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:

Kleine bedragen kun je gewoon met dollars betalen, vond dit wel lastig want de bankbiljetten hebben allemaal dezelfde kleur.
Wij pinden het contante geld meestal gewoon met de bankpas en de rest (vooral de brandstof) deden we met de creditcard.
Niet alle bankautomaten accepteerden de bankpas, daarom hadden we meerdere bankpassen en creditkaarten.
Wij pinden het contante geld meestal gewoon met de bankpas en de rest (vooral de brandstof) deden we met de creditcard.
Niet alle bankautomaten accepteerden de bankpas, daarom hadden we meerdere bankpassen en creditkaarten.
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
- ariedekreij
Controleer even of je kaart wel "aan" staat voor buiten Europa. Daarnaast werd mijn creditkaart 2 jaar geleden gewoon geblokkerd door de ING omdat het gebruik in Texas ongebruikelijk was. Ik werd niet gebeld of zo. Ik heb toen wel een paar dagen mijn pin kaart gebruikt. Als je geld uit de muur haalt: bijna overal 2 dollar kosten en altijd een klein beetje wisselkoers verlies natuurlijk.
Succes met je reis! Het is heel geweldig om er een tijd met je camper rond te trekken.
Succes met je reis! Het is heel geweldig om er een tijd met je camper rond te trekken.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Zelf houd ik niet zo van het betalen met een credit card vanwege het achteraf afrekenen, dus ook in de VS betaal ik gewoon alles met de ING pinpas, net als in Nederland. Kopje koffie o.i.d., maar ook campings in National Parks of een taxi, met cash.
Tanken ging met de pinpas tot maximaal 80 dollar, dan moet je even naar binnen om aan te geven.
De hoeveelheid munten wordt wel vervelend, maar die kun je gratis bij Walmart in een machine laten tellen en dan ga je met je bonnetje naar de kassier.
Credit card gebruik ik eigenlijk alleen voor borg van de huurcamper of -auto.
Tanken ging met de pinpas tot maximaal 80 dollar, dan moet je even naar binnen om aan te geven.
De hoeveelheid munten wordt wel vervelend, maar die kun je gratis bij Walmart in een machine laten tellen en dan ga je met je bonnetje naar de kassier.
Credit card gebruik ik eigenlijk alleen voor borg van de huurcamper of -auto.
Re: Hoe betalen in de VS?
en ja je kan met je bankpas daar geld uit een ATM halen
en als je daarna via internet op je bankrekening kijkt is het er al netjes vanaf !!

zo snel gaat dat in de USA
en als je daarna via internet op je bankrekening kijkt is het er al netjes vanaf !!

zo snel gaat dat in de USA

Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
D'r zijn wel mooiere plekjes in Bar Harbor als de geldautomaat 

- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
wij zijn er een aantal jaren op vakantie geweestwaterhoen schreef:hallo mensen,
alles is te betalen met je creditcard zelfs de kleinste bedragen en de dagkoers van de dollar is de omrekenfactor hebben geen een keer geld uit de muur getrokken zitten volgens mij wel kosten aan
voor de eerste dagen haalden we geld bij het grenswisselkantoor (vaak aanbiedingen bij een bepaald bedrag wisselen)
veel plezier
groet jet 55
Als je een bar in gaat waar met grote letters "Girls" boven staat, zorg dat je een stapeltje 1$ biljetten bij je hebt 

- Bossche Bollen M&R
- Contacteer:
Hoihoi,
al ruim 10 jaar huren wij met regelmaat een camper in de USA.
Wij hebben ABN (ik weet niet of ik dat hier eigenlijk wel mag vermelden), hebben beide een CC en beide een Wereldpas. Met beide is te pinnen, met de CC kun je overal afrekenen. Echter...
Let op de kosten! Surf hiervoor naar de website van je bank en ff zoeken. Zo staan de kosten van de ABN bijvoorbeeld op deze pagina: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... nland.html
M.n. het pinnen met een CC bij een geldautomaat never nooit doen, je betaalt je blauw! Als je bij een geldautomaat pint, met je normale betaalpas, is het beter meteen een wat groter bedrag op te nemen, want bij de ABN betaal je sowieso per transactie daarvoor al minimaal € 2,25 per keer. Opletten dus en echt even goed bij je bank nagaan wat de diverse tarieven zijn.
Veel plezier, tis een geweldig land om rond te reizen
Marcel
al ruim 10 jaar huren wij met regelmaat een camper in de USA.
Wij hebben ABN (ik weet niet of ik dat hier eigenlijk wel mag vermelden), hebben beide een CC en beide een Wereldpas. Met beide is te pinnen, met de CC kun je overal afrekenen. Echter...
Let op de kosten! Surf hiervoor naar de website van je bank en ff zoeken. Zo staan de kosten van de ABN bijvoorbeeld op deze pagina: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... nland.html
M.n. het pinnen met een CC bij een geldautomaat never nooit doen, je betaalt je blauw! Als je bij een geldautomaat pint, met je normale betaalpas, is het beter meteen een wat groter bedrag op te nemen, want bij de ABN betaal je sowieso per transactie daarvoor al minimaal € 2,25 per keer. Opletten dus en echt even goed bij je bank nagaan wat de diverse tarieven zijn.
Veel plezier, tis een geweldig land om rond te reizen

Marcel
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"
http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"
http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Hoi buitenlandgangers,Bossche Bollen M&R schreef:Hoihoi,
Echter...
Opletten dus en echt even goed bij je bank nagaan wat de diverse tarieven zijn.
Marcel
Zoals ik al in een eerder bericht heb gesteld:
Je moet bij je eigen bank zijn om te kijken hoeveel het geldopnemen kost buiten de eurozone.
Het hangt er helemaal vanaf welk betaalpakket je hebt!
ING heeft bijv. betaalpakketten waar je gratis kunt pinnen buiten de eurozone. Ze zijn wat duurder, maar je kunt zelf je winst berekenen; met name als je veel verschillende landen (bijv. Oost-Europa) bezoekt.
Dus kan niemand van ons de vraag van "Waterhoen" beantwoorden!
Groeten van Joske!