Interieur camper restylen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door fendje »

Wat maakt het voor een camper van een jaar of 20 nou uit of hij nog in de orginele staat is of niet.
Volgens mij niks, of je moet een collectors item hebben.
Zolang het goed onderhouden is en je voelt je er prettig bij is het toch prima....

Maar ik ben ook wel benieuwd naar eventuele foto's en mogelijkheden...

Grtz. johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Henry van der Veen »

fendje schreef:Wat maakt het voor een camper van een jaar of 20 nou uit of hij nog in de orginele staat is of niet.
Volgens mij niks, of je moet een collectors item hebben.
Zolang het goed onderhouden is en je voelt je er prettig bij is het toch prima....

Maar ik ben ook wel benieuwd naar eventuele foto's en mogelijkheden...

Grtz. johan
Hier ben ik het dus niet mee eens, je kan natuurlijk een oude camper die 25 jaar oud is naar de sloop brengen of in de fik steken, maar als ie in originele staat is mag je hem ook bij mij thuis afleveren.... :-B
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Gebruikersavatar
Mulier
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 10:42
Locatie: klein dorpje in Friesland
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Mulier »

Interieurontwerp is een passie. Het werken met kleuren, ideeën, stoffen en andere materialen is geweldig.
Het kijken naar het huis (de camper), luisteren naar de eigenaren maken iets in je los en stimuleert het opborrelen van ontwerpen.

Een goede ontwerp(st)er (vroeger heette dat binnenhuisarchitect(e)) verstaat de kunst de soms niet altijd even duidelijke wensen van de klant om te zetten naar een uniek concept waar de klant zich thuis bij voelt.

Het idee om campers te gaan restylen klinkt uniek en er zal, in het begin wat aarzelend, vraag naar komen.
Niet iedereen heeft het budget een dure kant en klare, op wens ingerichte camper te kopen.
En niet iedereen die een oude camper koopt, zal de vaardigheid, het inzicht of genoeg vrije tijd hebben, deze camper zijn/haar 'huisje' te maken.
Professionele en zeker betaalbare hulp van buitenaf kan dan welkom zijn in b.v. de vorm van alleen maar een ontwerp en advies; een pallet van kleurenstalen, stoffen e.d.

Net zoals anderen in deze topic, zijn wij er voorstanders van om niet in een camper te gaan schilderen. Dit kan nl bij de inruil tegen je gaan werken. Niet iedereen heeft dezelfde smaak.

Wel kan je een concept bedenken waardoor gordijnen, kussens (al of niet voorzien van accessoires) en losse en afneembare onderdelen, een totaal andere en vooral persoonlijke sfeer creëren in de camper.
Bewaar vooral de originele spullen, bij verkoop van de camper is deze zo weer in de oude staat terug te brengen.
De volgende eigenaar heeft beslist andere ideeén. En komt hij/zij er niet uit, dan kan je aan de hand vsn foto's laten zien wat jij gedaan hebt. Is je camper met ideeën van CreaCamper gerestyled, dan geef je gelijk even naam en adres door.

Bij al onze reizen zien we dat mensen hun eigen stempel willen drukken op een camper waar ze graag mee onderweg zijn.

Nee, ik ken de mevrouw achter CreaCamper niet maar deel wel haar passie voor interieurontwerp, maar op een ander vlak, terug in de tijd (nee geen retro, maar nog verder terug :), ik zie nog niet iemand rondrijden in een camper met antieke meubelen. Alhowel, het is nu voor spotprijzen te koop en gaat lang mee... :think: )
Ik begrijp dan ook heel goed dat ze zo graag haar ideeën wil delen en medecamperaars met minder fortuinlijke handjes, wil helpen.
Als ik haar berichtjes in deze topic lees, is ze creatief genoeg een passend concept te bedenken waarbij het vaste interieur van de camper in een handomdraai weer terug te brengen is naar de origienele staat.

Ik kijk uit naar haar foto's.
Tjep en Ike Mulier / Hymer B644 G - 2003
Vehiculum Mulieris
-------------------------------------------------
“We cannot do great things on this Earth, only small things with great love.” Mother Teresa
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door traveller630 »

Mulier schreef:Interieurontwerp is een passie.

Een goede ontwerp(st)er (vroeger heette dat binnenhuisarchitect(e)) verstaat de kunst de soms niet altijd even duidelijke wensen van de klant om te zetten naar een uniek concept waar de klant zich thuis bij voelt.
Even een aanvulling, interieurarchitect een een wettelijk beschermde titel en kan pas gegeven worden na het voltooien van een erkende opleiding,
Altijd lastig maar wel opletten....

De Wet op de architectentitel beschermt de titels architect, stedenbouwkundige, tuin- en landschapsarchitect en interieurarchitect. Daaronder vallen ook afgeleiden van deze titels, zoals afkortingen (Arch.) en woordsamenstellingen (architectuur, binnenhuisarchitect(tuur), tuinarchitect). Het vermeld staan in een rubriek of internet(gids) met in het opschrift of in de (domein)naam een beschermde titel, of afgeleide daarvan, wordt beschouwd als het voeren van de architectentitel. Bijvoorbeeld, wie in de Gouden Gids of een onlinegids op internet vermeld staat onder ‘Architectenbureaus’ moet dus ingeschreven staan in het architectenregister.


Dus stylist of dergelijke omschrijvingen hebben niets met bovenstaande van doen...
Maar dat even terzijde.

Ik zou het prettig vinden wanneer campers er gewoon als gebruikscamper uit gaan zien. Steeds meer zie je campers verschijnen die meer weg hebben van een luxe jacht, maar dan overduidelijk veeeel goedkoper uitgevoerd.
Maar goed, ik werk vaak al in een niche market....wat weer iets anders is dan een Markt in Nice.....

Maar het wachten is nog steeds op de foto's of een leuk moodboard, met wet ideeën....

O ja dan nog iets over de naam.....

http://www.australieonline.nl/budget-ca ... tralie.htm

In Australie dus al een begrip.....Altijd handig om even te kijken of een naam al bestaat mocht je deze ooit professioneel willen gaan gebruiken.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Jeannette »

Ik zou best advies willen hebben. Uitvoeren kan ik niet zelf. Zou gaan om nieuwe kussens, vloer en bekleding. De kastjes vind ik prima van kleur, die laat ik dus zo. Verder zou ik best iets geks willen hebben in de camper. Zelf hoef ik ook niet pertinent bij een andere volgende camper alles origineel te hebben. Dus ik ben ook reuze benieuwd.

Verstuurd van mijn LIFETAB_P9514 met Tapatalk
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door traveller630 »

En dan met foto's....:

VOOR

Afbeelding

NA.........


Afbeelding
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Jeannette »

Euhhhhhhhhhh.........geloof niet dat ik dit kan betalen..... :-B :-B :-B :-B
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Mulier
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 10:42
Locatie: klein dorpje in Friesland
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Mulier »

Mijn momd valt open.............. :DD
Ingelooflijk!! Maar inderdaad, niet iedereen zou zich dit kunnen veroorloven :(
Het bewijst wél dat je heel wat in je mars hebt!! :thumbup:
Tjep en Ike Mulier / Hymer B644 G - 2003
Vehiculum Mulieris
-------------------------------------------------
“We cannot do great things on this Earth, only small things with great love.” Mother Teresa
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Bob Diesel »

En Traveller valt om :cheers:
v/d lach :wink: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mulier
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 10:42
Locatie: klein dorpje in Friesland
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Mulier »

Bob Diesel schreef:En Traveller valt om :cheers:
v/d lach :wink: :wink:
En terecht..... ik zie nu pas wie 'voor' en 'na' poste :lol:

Ik wilde al vragen wat er met het raam in de achterwand was gebeurd en waarom er bij de 1e foto geen en bij de tweede wel een groothoeklens was gebruikt...
Tjep en Ike Mulier / Hymer B644 G - 2003
Vehiculum Mulieris
-------------------------------------------------
“We cannot do great things on this Earth, only small things with great love.” Mother Teresa
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Jeannette »

Ik had al gezien dat het een mooie truc as. Niek is daar goed in.

Verstuurd van mijn LIFETAB_P9514 met Tapatalk
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Jvdberg

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Jvdberg »

Niek, heb je de keuken onder het bed verstopt :?: :?: :mrgreen:
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door traveller630 »

Koken is zo 2011..... Camperen is keuzes maken.
Een goed bed. Een goede koffie en een goed restaurant. Laat het koken over an de profs.

Maar laten we on topic blijven want het idee van TS is wel leuk en intressant.
CreaCamper
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 21:42
Locatie: Brabant

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door CreaCamper »

Traveller 630, ik heb gezien dat jij weet hoe je foto's moet plaatsen, ha, ha, wil je me even op weg helpen, dan kan ik jullie eindelijk mijn versie van 'voor' en 'na' laten zien!
Plaats reactie