Interieur camper restylen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
CreaCamper
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 21:42
Locatie: Brabant

Interieur camper restylen?



Bericht door CreaCamper »

Ik ben op zoek naar campers die wel een 'opfris' beurt kunnen gebruiken!

3 jaar geleden kochten wij een Fiat Ducato Bürstner van 1990. Bruine kastje, oma gordijntjes, absoluut niet kids-proof .. genoeg rede voor mij als interieuradviseuse om me helemaal uit te leven. Nieuwe bekleding, gordijnen, verfje, vloerbedekking en wat praktische aanpassingen en ons nieuwe vakantiehuisje was klaar voor vertrek.

Op een heerlijke avond voor ons campertje, bedacht ik me, wat is leuker om vakantie en werk te gaan combineren ... daarom aan jullie camperrijders de vraag: wie kan wel wat hulp gebruiken en wil zijn camperinterieur een eigentijdse ‘look’ laten geven? Ik zou graag weten of er interesse is in mijn concept, zodat ik genoeg basis heb om mijn droom waar te maken!
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 2440
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 10:12
Locatie: Halfweg

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Icebox »

Hoi Creacamper,

een leuk idee dat zeker. Ik vraag me wel af of jij dan ook zelf het interieur aan gaat pakken of enkel het ontwerp maakt? En natuurlijk ook de kosten die het met zich mee brengt; ontwerp en uitvoering.

Groetjes,
Sinja
Just make it real and make it last! - Beth Hart-
CreaCamper
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 21:42
Locatie: Brabant

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door CreaCamper »

Hoi Sinja,

Het is idd de bedoeling dat ik zelf de klus uitvoer. Qua kosten wordt het voor mij vooral even ervaren hoeveel tijd er in gaat zitten en waar ik goede en goedkope materialen kan halen. Onze camper hebben we redelijk low-budget opgeknapt, met een prima resultaat. Op die manier blijft het ook leuk, want laten we eerlijk wezen, als we bakken met geld hadden, hadden we waarschijnlijk geen camper van 20 jaar oud gekocht. Bij ons was het juist de uitdaging om voor weinig, veel plezier te hebben in een 'huisje' naar onze eigen stijl. En dat is wat ik ook wil gaan doen voor anderen.

gr. Marieke
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door fokus »

Hier zitten we in de grijze reklamezone volgens mij! Mij niet gelaten hoor.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 2440
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 10:12
Locatie: Halfweg

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Icebox »

Fokus, hou toch eens een keer op..

Marieke, welke ervaringen heb je (naast die van jullie zelf) met het opnieuw bekleden van (ik neem aan) stoelen en banken? Gordijnen op maat naaien (ik heb dan in mijn hoofd de gordijnen van een VW T4 bijvoorbeeld, het komt heel nauw waar de drukknopen zitten om de gordijnen te bevestigen.). Kleine dingen waarvan mij nu nog niet duidelijk is of je er toe in staat bent. Ik ben nu even puur kritisch; ik zou mijn bus niet naar iemand brengen die niet aan kan tonen dat die ervaring heeft in het maken van.
Daarbij weet ik dat je hier geen reclame maakt maar vraagt of er belangstelling is voor het concept, dus misschien is mijn feedback nu niet op zijn plaats.
Conclusie: er is belangstelling maar ik wil wel weten of en hoe jij geschikt zou zijn.

Groetjes,
Sinja
Just make it real and make it last! - Beth Hart-
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door fokus »

Waar moet ik dan mee ophouden?
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door rob2 »

Ik zou zeggen; laat hier je behaalde resultaat van jullie eigen camper
maar eens zien :-B , is er in ieder geval een indruk wat de mogelijkheden zijn.

Dus ; foto's !
Groet,
Rob
CreaCamper
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 21:42
Locatie: Brabant

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door CreaCamper »

Hallo Sinja,

Dank voor je scherpe reactie! Ik ben idd nog geen bedrijf en kan dus ook geen reclame maken volgens mij. Maar goed, ik heb dit berichtje ook bij het onderwerp 'zelfbouw' geplaatst (wist niet goed waar dit onderwerp bij hoorde) en ook daar kreeg ik reacties dat het reclame zou kunnen zijn. Ben dus duidelijk nog niet zakelijk/commercieel ingesteld, maar ben vooral een creatieve, praktische (en misschien tikje naïeve) denker, die graag wil weten of mijn ideeën reëel zijn.

Ik heb niet de ervaring die een professioneel stofferingsbedrijf heeft. Heb gewerkt als interieuradviseuse en heb daardoor wel verschillende kussens, poeven en (vouw)gordijnen gemaakt. Heb dus door de jaren heen de nodige ervaring achter de naaimachine opgedaan, maar zie mezelf vooral als allrounder die oog heeft voor sfeer, kleur en creatieve oplossingen. Iemand die van aanpakken houdt, veel en graag klust, daarin streeft naar perfectie en toe is aan een nieuwe uitdaging!

Ik ga jullie zeker foto's laten zien. Onze camper staat al in de stalling, dus gaat waarschijnlijk een paar dagen duren, maar wordt geregeld!

groet, Marieke
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door traveller630 »

Zoals Rob al aangaf zou een beetje fotomateriaal wel leuk zijn, plaatjes doen meer als plaatjes....

http://www.spijlbussen.nl/web/index.php?topic=2576.0
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door fokus »

Fotograaf nodig??? :twisted:
ceterum censeo belgicam esse delendam
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door Henry van der Veen »

Pas wel op wat je aan het interieur van je camper veranderd, in onze zoektocht jaren geleden heb ik heel wat "opgefriste" en "opgeknapte" campers gezien, alleen de warme gezelligheid van de standaard camper was er helemaal uit geverfd....

Je mag het zelf fantastisch vinden om bijvoorbeeld, tegen oranje, rode, gele en blauwe kastdeurtjes met groene wanden aan te kijken, maar eigenlijk alle interieurs die ik tegenkwam waren niet opgeknapt maar afgeknapt, helaas voor de goede bedoelingen.
Bijvoorbeeld houtkleurige deurtjes welke overgeschilderd worden, zijn bijna niet meer in de originele kleur te maken als je dat zou willen.

Ik kan (nog) geen oordeel geven over jouw specifieke geval natuurlijk, maar ik wil dus alleen maar zeggen, wat jij leuk vindt hoeft een volgende eigenaar niet mooi te vinden.

Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk een interieur welke helemaal in plastic gespikkelde grijstinten uitgevoerd is, zoals ook eens een poosje mode was, niet echt mooi vindt.

Ook die trend verdween overigens weer voor de "ouderwetse" hout tinten in de "moderne" campers ...
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
CreaCamper
Berichten: 12
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 21:42
Locatie: Brabant

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door CreaCamper »

Hallo Henry,

Ben het helemaal met je eens en vind dat je moet zoeken naar fris en eigentijds, waarbij het karakter van de camper behouden blijft. Het hele plaatje moet kloppen. Een camper straalt een sfeer uit die je zeker niet moet 'verkrachten' om het maar even plat te zeggen, maar juist moet versterken. Dit vraagt denk ik dan ook om een stukje creativiteit en inzicht.

Daarbij komt ook dat je (wanneer je de kosten beperkt wilt houden) gebonden bent aan vaste elementen als fornuis, gootsteentje, kachel enz. Ook die moeten dus nog in het plaatje passen.

Ben druk bezig om de camper (op afspraak.. zucht) uit de stalling te krijgen want ik merk uit jullie reacties dat ik jullie aardig nieuwsgierig heb gemaakt. Wordt z.s.m. vervolgd dus!
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door rob2 »

Henry heeft wel een punt, soms is het beter om de camper in originele
staat te laten, dat is in ieder geval bevorderlijk voor je evt. inruilwaarde.
Ik heb zelf ook een hekel aan truttige vitrage & overgordijnen, dus die hebben
we bij onze camper de 1e dag eruit gehaald, maar bewaren we wel....
Maar als je verwacht om met je camper je leven lang te doen.....
pimp your ride :-B
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
omajoma
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 14:35
Locatie: eindhoven

Re: Interieur camper restylen?



Bericht door omajoma »

Ik vind juist het bruine interieur van onze camper leuk omdat het origineel is. Ik mag thuis graag de verfkwast hanteren, en knap regelmatig oude meubeltjes op en zo, maar ik laat de camper zoals hij nu is. Ik heb geschilderde camperkastjes gezien en vond het resultaat niet één keer mooier dan het origineel. Ik heb zelf nieuwe gordijnen gemaakt, simpel maar doeltreffend, en al is de originele stoffering idd wat oubollig, hij is nog in perfecte staat en dat maakt het dan juist weer mooi. Ons camper interieur is nog in zeer goede staat, en dat mag iedereen zien!! ;;-) Joke
de duvel is oud!!!
Plaats reactie