Kent iemand het merk Neba?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
lenze
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 21:51

Kent iemand het merk Neba?



Bericht door lenze »

Is er iemand die dit merk kent ?

Deze staat te koop in Duitsland en ik vind hem wel leuk, maar zou graag iets weten van de fabrikant.
http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inser ... rigin=PARK
De fabrikant heet Waarschijnlijk NEBA op de foto zie ik dat het logo is en schorpioen en ik denk dat de modellen Coryfee en Coryfette heten ?
Op de marktplaats staat deze: http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... mb_click=1#photoGallery
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Kent iemand het merk Neba



Bericht door Saviemeke »

Ik ken ze niet maar wel een mooie wagen! Let wel op het gewicht, hij kan alleen met een C rijbewijs gereden worden.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Kent iemand het merk Neba



Bericht door hymertje644g »

Valt mee hoor: Massa ledig gewicht 2790 kg! gewoon B dus!! Die op marktplaats dan. Die uit duitsland zal wel teruggekeurd kunnen worden.
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Kent iemand het merk Neba



Bericht door Malamu »

Het is een 76-er 508 met een leeggewicht van 3850 kg en een toelaatbaar gewicht van 5000 kg. Dat wordt wel heel erg krap om terug te keuren. Overigens staat die camper (wel mooi!) al heel lang te koop. Dat zal wel te maken hebben met de prijs (17.900) en wat je er dan voor krijgt: erg oude en trage techniek. In Duitsland stuit je steeds op de Umweltzones. Neba bestaat nog steeds als handelsonderneming en zit in Emmerich.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Kent iemand het merk Neba



Bericht door hymertje644g »

Als ik het kenteken (KZ-63-ZJ) invoer in voertuiggegevens (RDW) komt er een Citroen BF-BG kampeerauto tevoorschijn!
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Kent iemand het merk Neba



Bericht door Rotec 590 »

hymertje644g schreef:Als ik het kenteken (KZ-63-ZJ) invoer in voertuiggegevens (RDW) komt er een Citroen BF-BG kampeerauto tevoorschijn!
Je kunt ook wel zien dat het een Citroën is aan de grille en koplampen. Die ster is er later opgezet. :eh:
:eh: :eh:
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
berendislos
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 13:24
Locatie: Hengelo

Re: Kent iemand het merk Neba?



Bericht door berendislos »

Als je de tekst leest op MP, zie dat er verwezen wordt naar de 100% in orde zijnde citroen moter. Wie er nu op het idee komt om op een Cirtoen en MB teken te zetten????

wel een gave camper, maar je moet wel van oude techniek houden en handig zijn. dan is dit hartstikke leuk. ben je niet echt handig, afblijven van zulke campers.

Ondanks dat deze in een redelijke staat kan zijn, heeft een oude wagen gewoon zijn dingetjes die je moet bijhouden en repareren. als je hiervoor afhankelijk bent van derden, wordt het een dure grap. Kun je een hoop zelf, vallen de kosten vaak mee.

Grt Erwin
Afbeelding
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Kent iemand het merk Neba?



Bericht door Malamu »

Ik had het (net als de topicstarter) over de MB die in Duitsland te koop staat. Dat is geen Citroën maar een MB 508.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
lenze
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 21:51

Re: Kent iemand het merk Neba?



Bericht door lenze »

Ben wezen kijken naar de Neba in Duitsland Door de hoge prijs had ik natuurlijk ook hoge verwachtingen.
Dat de inrichting anders was dan ik verwachte is ok. Maar de stand van de camper kon de prijs niet rechtvaardigen.
Hier en daar een scheur in de polyester, koplampen verroest, banden oud en uitgedroogd, maar dat maakte volgens de handelaar niets uit: die kunnen noch jaren mee! 6 jaar levensduur voor banden ? nee niet voor campers hoor !
Ik denk wel dat hij motories goed is en het een heel goed begin voor en projekt is als iemand daar zin in heeft, maar dan wel vor een heel andre prijs
Bennie l
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 10:57

Re: Kent iemand het merk Neba?



Bericht door Bennie l »

Hallo ?? ik ken het merk en waarschijnlijk ook de auto waar het om gaat. Het is de enige Neba Corryfette ooit gebouwd op een mercedes 508 chassis.
IK had een tot camper omgebouwde mercedes kasten wagen. De carrosserie was heel slecht. Ben bij Neba in Nederhorst den Berg terecht gekomen. Die hadden en vol polyester carrosserie gebaseerd op de amerikaanse Airstream. We hebben de de mercedes gesloopt tot op kale chassis, gereviseerd en de polyester carrosserie er op gebouwd en in gericht. Is opnieuw gekeurd tot 3500kg camper. WE hebben hem luxe ingericht met rondom vloeistof verwarming grote koelkast oven verwarmde tanks etc. Tien jaar lang zijn met die camper o.a. op wintersport geweest. Kenteken was toen GS-NH-98. Auto is makkelijk te herkennen aan de motorkap scharnieren, die zitten aan de boven kant bij de voorruit. Op de zolder in de schuur heb ik nog de enorme voortent liggen. Ik heb nog een dik fotoboek van de bouw. Als je denkt dat het de gespotte camper is neem dan contact op.
Kan je alvast zeggen dat een grondige revisie noodzakelijk zal zijn , verdroogde rubbers en zo, Motor was goed maar wat er na mij mee is gebeurd dat is de vraag , en dat verhaal over de banden is onzin moeten gewoon vernieuwd worden als er achter banden op zitten met een extra modder en sneeuw profile zijn dat heel oude banden ! En is de motor droog ? alle campers die lang stil staan gaan op den duur olie lekken op de krukas lagers is te verhelpen maar.

Bennie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Kent iemand het merk Neba?



Bericht door EasyBee »

De vraag, waar je nu op reageert, is van juni 2012.
En de topictarter is sinds 2016 niet meer actief op dit forum geweest.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie