Camper Benimar: een goede keuze?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
diana va
Berichten: 865
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 17:58
Locatie: sleeuwijk

Camper Benimar: een goede keuze?



Bericht door diana va »

Wie kan mijn vertellen hoe er word gedacht over benimar campers en waar komen ze vandaan.

Het gaat over een Benimar camper 550ak
2.5 tdi (116 pk) fiat
149000km 1995

is dit een goede keuze of zeggen jullie al van te voren niet aan beginnen.

gr diana
Dethleffs Globetrotter Esprit A 5480
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Camper Benimar



Bericht door bertt »

Ik denk dat ik alleen weet waar ze gemaakt worden; Spanje bij Benicassim-Peniscola.

Heb je toch al de helft beantwoord.

Bert
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Camper Benimar



Bericht door de hoekies »

Volgens mij is het een spaanse camper, hoe ze bevallen weet ik niet .
Op google kom je veel tegen onder de naam Benica
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Camper Benimar



Bericht door bertt »

"limos07" (Gerrit) heeft er een.

Bert
Edmund
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 22:04
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Camper Benimar



Bericht door Edmund »

Mijn gedachten zijn er al vaker naar uitgegaan. Tot nu toe is het hierbij gebleven. Ziet er best wel goed en degelijk uit.
Bij m'n volgende camper krijgt Benimar zeker weer aandacht. Heb er dus geen ervaring mee.
Het is Spaans fabrikaat.


Edmund
Gebruikersavatar
tekemel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 16:54
Locatie: Eindhoven

Re: Camper Benimar



Bericht door tekemel »

Beste Diana Va,

Wij hebben ook een Benimar die inderdaad in Spanje, Benicarlo/Peniscola gemaakt worden. Uit dezelfde fabriek rollen ook Chaussons en Rapido's omdat deze drie merken samenwerken en in iedere fabriek (totaal 6) bepaalde types gemaakt worden die dan ook veel op elkaar lijken. Het type wat jij beschrijft ken ik niet en is al wat ouder. Onze Perseo 590 (2009) bevalt geweldig goed en na 15000 km door Spanje en Griekenland gehobbeld te zijn weet ik zeker dat ie goed in elkaar zit. Uiteraard neemt de Fiat (3.0) die er onder zit ook een groot deel van de goede ervaring voor zijn rekening. Benimar bouwt ook op Ford een beetje afhankelijk van het type en waarschijnlijk ook qua prijs. Wij zijn een tweetal keren bij de fabriek langs gegaan met een klacht omdat we toch in de buurt waren en ze hebben die meteen verholpen, goede service. Het is belangrijk dat je bij de aanschaf of daarna een goede dealer/garage hebt om servicebeurten en onderhoud vakkundig te laten uitvoeren. Natuurlijk moet je vooraf een aankoopkeuring laten uitvoeren zodat je weet wat je koopt.

Groeten
Tekemel
Gebruikersavatar
winor
Berichten: 279
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 13:54
Locatie: leeuwarden

Re: Camper Benimar



Bericht door winor »

in het verre verleden 2x een benimar besteld nee nooit weer als je tenminste een beetje kwaliteit verlangt de service in spanje daar wil ik niets over zeggen maar wat de afwerking en de dealer hier in nederland betreft een drama heb alle problemen en defecten / zelfs zeer gevaarlijke,verbindingen van elek en cv zijdig in een 20 tal A4 opgeschreven wie hier belang bij heeft doet maar een e-mail naar mij
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Camper Benimar



Bericht door limos07 »

ja , ik heb een benimar van begin 2008
bevalt me prima,
alleen die hollandse importeur en dealer deugen niet.
vorig jaar had ik wat scheurtjes in mijn polyester kap, toen waren de hollandse bedrijven niet thuis, en is de kap met garantie en kosteloos in spanje op de fabriek hersteld> die liep er niet voor weg.
tot een jaar of 10-12 geleden was benimar nog een echt ouderwets spaans bedrijf( het bedrijf is in 1979 voor het eerst begonnen en in 1986 pas kleine series gaan bouwen) en is toen overgenomen in 2002 door een hele kleine fransman( met veel geld) met een grote snor (monsieur Trigano)die in frankrijk vakantieaanhangwagentjes liet bouwen, daar kwamen verschillende campings bij, toen begonnen de campers op de markt te komen.
trigano bezit nu 11 campermerken
benimar, chausson, roller, euramobil,cl,arca,challenger,font verdome,karmanmobil en nog ergens 2
benimar maakt niet alleen campers maar in spanje zie je ook veel mobilhomes.
ook challengers en de kleinere chaussons worden in Benicarlo gebouwd.

een jaar of 3 geleden steeg de rivier de Rhone in tournon sur rhone zo hoog dat er daar bij de chaiussonfabriek zo;n 400 campers verdronken>>de productie is toen voor groot gedeelte overgebracht naar spanje>>hr trigano was goed verzekerd

trigano is geen kleintje daar werken rond de 3900 mensen, trigango france levert ook alles echt alles voor het hele campingleven
bij benimar osaka in benicarlo werkten afgelopen jaar zo;n 180 werknemers en ze produceerden zo'n 1800 campers= engeland is een grote afnemer, maar ze rijden ook in australie

ik/wij zijn content met onze perseo, en voor een kleinigheidje repareren we op de fabriek tijdens onze overwintering> nooit geen probleem

gr gerrit

THEO=temekel pasop daar worden geen rapidos gemaakt>> dat zijn echte franzosen
Laatst gewijzigd door limos07 op ma 26 dec 2011, 15:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Jvdberg

Re: Camper Benimar



Bericht door Jvdberg »

De eurocamp 1 & 2 zijn ook van de trigano groep.
Gebruikersavatar
diana va
Berichten: 865
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 17:58
Locatie: sleeuwijk

Re: Camper Benimar



Bericht door diana va »

wil jullie bedanken voor de reactie over benimar campers
Dethleffs Globetrotter Esprit A 5480
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Camper Benimar



Bericht door Opgezegd »

Afbeelding

Hier komen ze vandaan zie http://camperlanden.eu/?page_id=654
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Camper Benimar



Bericht door eef van baal »

ik zou hem maar eens goed nakijken,en de papieren van controle's en zo met een korelzout nemen,dat doet die handelaar ook.
het is een handelaar en die nemen het niet zo nou, ik heb er daar ook een gehad, maar wel een met veel ?tekens.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Camper Benimar



Bericht door VTECMaster »

Dat is generaliseren :-B

Dat niet zo nauw nemen geldt net zo goed voor dealers. Je hebt er, net als bij handelaren, goede en slechte bij. Daarbij komt nog de persoonlijke ervaring die men heeft bij een handelaar/dealer.
Persoonlijk zou ik onze dealer ook niet bij iemand adviseren :? , waarschijnlijk zijn er andere die hem geweldig vinden.
Controleren moet je altijd.
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
diana va
Berichten: 865
Lid geworden op: zo 07 aug 2011, 17:58
Locatie: sleeuwijk

Re: Camper Benimar



Bericht door diana va »

eef van baal schreef:ik zou hem maar eens goed nakijken,en de papieren van controle's en zo met een korelzout nemen,dat doet die handelaar ook.
het is een handelaar en die nemen het niet zo nou, ik heb er daar ook een gehad, maar wel een met veel ?tekens.
eef je heb een pbtje
Dethleffs Globetrotter Esprit A 5480
Plaats reactie