hond mee?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
wietske300

hond mee?

Bericht door wietske300 »

Hallo!

Even voorstellen: Wietske300. Mijn man en ik hebben dus een camper. We hadden ook een Duitse herder, die niet meeging, omdat ze al op leeftijd was, en dit nooit gewend was. Vorig jaar is ze overleden. Nu denken we erover om weer een pup aan te schaffen dit najaar, en mét pup komend voorjaar op reis te gaan. Graag horen we ervaringen van mensen met hond en camper. Hoe doen jullie het: kan de hond in de camper blijven voor een paar uur, of hebben jullie een bench, waar hij in verblijft? Graag reacties!
Groetjes,
Wietske300
gekeenalje

Re: hond mee?

Bericht door gekeenalje »

Hallo Wietske,

wij hebben sinds dit voorjaar ook voor het eerst een camper, en we hebben ook een hond (je) een Westie. onze hond is deze maand 9 jaar jong en al heel wat gewend met haar baasjes.
wij hebben eerst een boot gehad en daar ging ze altijd al op mee, en geen enkel probleem.
nu in de camper ook geen problemen, ze vind het erg leuk, en als wij b.v. een uurtje even weg gaan en ze kan niet mee, dan blijft ze in de camper. (alleen zou ik met een jonge pup de hond even vast leggen, want voor een bench heb je vaak niet veel ruimte, ik niet althans) en daar waar het kan gaat ze altijd met ons mee, zelfs op de fiets waar ik een mand voor haar op heb.
het is maar wat je ze aanleert denk ik dan.
veel succes er mee.

groeten Geke :cheers:
het is nooit zo donker of het word wel weer licht

http://www.golifeline.nl/

http://www.funda.nl/koop/aduard/huis-47 ... straat-10/
te koop, verdere info per PB
fokus

Bericht door fokus »

Fritz (Jack Russell) gaat al gans zijn leven (10j) mee met de zwerver. Natuurlijk blijft hij af en toe een tijdje alleen in de wagen als wij bijv. restaurant of supermarkt bezoeken. We hebben hem dat vanaf pup gewoon gemaakt, steeds een beetje langer! Nooit een bensch gebruikt, alleen het gedacht geeft me al rillingen( en NEEN, ik wil daar geen lange ja/neen discussie over opstarten!)! Extra OPLETTEN bij dit heerlijk warme weer natuurlijk als je je hond in de auto achterlaat!
ceterum censeo belgicam esse delendam
ezila

Bericht door ezila »

Wij hebben een flatcoated retriever van 1 jaar, net als haar voorgangster gaat ze al van pup af aan mee. Alleen zijn moet een pup net als thuis leren. Onze hond lag in het begin als we weg waren in een auto tuigje onder de tafel. En de tijd opbouwen net als thuis.
Op wat tandkrassen na nooit wat gesloopt. Nu is ze los in de camper als wij er niet zijn. Gaat ze lekker op het grote bed liggen. Wij kunnen zo 3 uur weg gaan. Verder moet je goed aan de temp denken, is het warm dan lukt achter laten niet. Maar ik denk zo, je neemt je hond mee dan pas je je daar ook aan aan. Wil je dat niet dan kan je beter een goed logeer adres zoeken.
Marjorie

Bericht door Marjorie »

Ook wij nemen Joris (onze hond (bastaard Border Collie) altijd mee. Inmiddels is hij al 13 jaar (eigenlijk ook een oldtimer, net als onze camper), maar we hebben nooit problemen gehad. Hij kan heel goed een aantal uren alleen zijn. Natuurlijk altijd voor voldoende water en frisse lucht zorgen als je de hond alleen laat. Een keer zijn we vergeten (echt per ongeluk) het lange touw los te maken waaraan hij meestal vast zit bij de camper. Het touw is toen vast komen te zitten aan de versnellingspook (hij zit namelijk graag op de stoel van de baas) waardoor hij niet weg kon. Gelukkig is hij niet gestikt, maar dat was voor ons de reden om hem binnen nooit meer vast te maken.

Dus ik zeg: doen!
Marjorie
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Dethje

Bericht door Dethje »

Wij nemen onze schnautzer steeds mee, maar laten hem nooit alleen in de auto. Wij hebben éénmaal een inbraak gehad op klaarlichte dag waarbij deur en twee ramen opengebroken waren. Mocht hij toen in auto gezeten hebben, was hij zeker weg. Nochtans hij waakt goed, maar niet iedereen heeft bang van een hond.

als hij ergens niet binnen mag, een maatregel waar ik respect en begrip voor heb, gaan wij ook niet binnen.

Met vr gr
Bob Diesel
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel »

Wij hebben onze Labrador Floor met de camper bij de fokker opgehaald,200km
wel in een bench ,deze hebben daarna niet meer in de camper gebruikt,wel thuis in het begin
de eerste 6/8 weken dat we haar thuis hadden regelmatig met de camper mee naar alle dingen die mogelijk waren
toen in de kerstweek mee naar de camping

Afbeelding

en toen ze 5 maanden oud was mee naar Spanje/Portugal voor 4 1/2 maand
nu staat ze als ik de deur uit ga gelijk voor de camperdeur

Wat andere ook schreven ,is het te warm ,niet alleen laten,en bij onze bestemming houden we rekening met Floor
zo dat ze kan struinen en zwemmen

als wij weggaan,gaat Floor mee ,en de camper heet :idea: The Bench :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kloosterman

Bericht door kloosterman »

we hebben onze beide goldens mee in de camper en laten ze ook wel es alleen maar nooit te lang bijv uit eten of boodschappen hangt ook van de temp af
wingman01
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Bericht door wingman01 »

Castro (Jack Russel) gaat gewoon overal mee naar toe, heeft gewoon zijn eigen mand in de camper, draaipen en looplijn ook altijd in de camper zodat hij overal buiten in zijn mand kan liggen maar toch niet los.
kan hij ergens niet mee naar binnen ligt ie in z,n mand te snurken , luikjes open , genoeg frisse lucht.
er word wel een een drama van gemaakt , maAr leer de hond het gewoon aan op 1 plek te blijven , een mand is een goeie optie, voor onderweg z.n eigen deken van thuis meenemen , dat is bekend ,,terrein,, voor de hond .
Afbeelding
hier ligt ie op z.n eigen plek op de camping in Spanje. :)
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Opgezegd

Bericht door Opgezegd »

Wij camperen nu 12 jaar en hebben altijd een hond mee op reis genomen. Nu hebben we Bo een bruine labrador http://www.camperpunt.nl/Bo.htm Hij is helemaal verknocht aan de camper, als de deur openstaat zit zij erin. Als we thuis komen, wil ze er niet uit. Als pub zat ze in de bench, nu nooit meer, als ik op de camper start, kruipt ze in haar hoekje onder de tafel.
Daarvoor hadden we Loeki, die ging ook altijd mee en vond het ook leuk
Borinoco

Bericht door Borinoco »

Onze hond(en) gaan ook altijd mee, we hebben juist voor hun een camper gekocht zodat ze altijd met ons mee kunnen.
Helaas hebben we vorig jaar onze Bono moeten laten inslapen maar Rico gaat liever mee in de camper dan in de auto! Rico is van pup af aan al gewend om mee te gaan in de camper.
En ook in de camper opbouwen met alleen zijn net als thuis. En belonen, zorg dat de pup de camper ziet als leuk.
Onze Rico ligt overal in de camper....waar hij wil ( dat is meestal op de schoot van het vrouwtje als baasje rijdt en andersom) En als we ergens staan en we laten hem alleen in de camper dan gaat het speciale alarm op. Van ons mogen ze de camper stelen als ze Rico maar eruit halen dan.

Veel plezier met camper en pup.

Gr. Monique
Jeannette
Contacteer:

Bericht door Jeannette »

Onze Inta gaat altijd mee! Is nu bijna 11 jaar en is dus van pup af aangewend aan de camper. Geen bench, niet vast. Lange wandelingen lukt niet mer. Inta kan best zo'n 2 á 3 uur alleen blijven, mits niet te hete in de camper.
Betekent wel dat wij niet alles kunnen doen, bezichtigen enzovoort, maar dat is dan niet anders. Als Inta in de hondenhemel is (hoop dat het lang duurt) gaan we wel die dingen doen.
Dus neem je pup heerlijk mee, maar besef wel dat je niet alles kan, niet alle vrijheid hebt en je hond niet overal in mag.
Een kleine(re) hond kan je nog meenemen in een fietsmand, hondenrugzak of zo. Een grote hond, zoals onze golden retriever Inta, tsja........
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
herbybg

Bericht door herbybg »

Moest ik m'n kleine(50kg) in een auto achterlaten, en er loopt iemand voorbij de wagen; dan ben ik zeker dat m'n wagen beschadigd is...
Hij gaat als een razende te keer als iemand in z'n nabijheid komt (Rottweiler).
En nochtans poeslief voor ons en speels... maar waken uit de duizend en hij zal z'n terein verdedigen!
Jan en Simonne

Bericht door Jan en Simonne »

Gewoon lekker meenemen.
Onze vorige hond ging ook altijd mee.
Onze huidige hond hebben we qua formaat speciaal uitgezocht voor de camper.
Ze gaat in de bench onder de bank, dat past precies.
Als we weggaan gaat ze in de rugzak mee.

Afbeelding

Afbeelding
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!

De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie