Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kleine Camper »

Nieuw en toch ook weer niet.

Onder de naam kleine camper ben ik weer terug in Nederland en weer aan de slag met het verzamelen van informatie over de bouw van mijn campertje.
Wij zijn een stel van rond de 60. We wonen in Alkmaar en gaan tzt een campertje bouwen.

Een Renault Trafic vanaf 2014 staat op ons lijstje
Een L1H1 met dun hefdak van Atrion (3 openingen). Hierdoor blijft de camper net onder de 2.00 mtr..
Wij gebruiken de bus ook prive en parkeren in een parkeergarage.

We gaan voor 4 goedgekeurde zitplaatsen (RDW), dus moet er een zit/slaapbankje in.
We kiezen voor een eenvoudige uitvoering. Geen zonnepanelen. We plaatsen een huishoudaccu van 230Ah. Dit zou voldoende moeten zijn voor 2 a 3 nachtjes vrij staan. Koelen doen we met een koelbox. Wat meteen onze grootverbruiker is.

Alvast bedankt voor jullie input!!
Mercurius
Berichten: 18
Lid geworden op: za 06 nov 2021, 23:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mercurius »

Hallo allemaal,

Ik ben Frans en kom uit Wageningen. We hebben afgelopen periode nagedacht over de manier waarop wij de komende jaren vakantie willen houden. Na een aantal jaren met de vouwwagen en de laatste twee jaar op de fiets, hebben we gemerkt dat we graag zo mobiel mogelijk zijn en onderweg ook activiteiten willen kunnen ondernemen, zoals een stadje bekijken. Met de vouwwagen en op de fiets is dat lastig. Daarnaast lijkt het mij erg leuk om zelf een camper te bouwen. In de afgelopen maanden hebben we veel gelezen over reizen met de camper en camperbouw. Na een geslaagd experiment in de herfstvakantie hebben we de knoop doorgehakt en gaan we een camper bouwen. Gisteren is het zelfs al tot de aanschaf van een Fiat Ducato L4H2 uit 2016 gekomen!
2021-11-06 12.28.35 klein.jpg
2021-11-06 12.28.35 klein.jpg (137.31 KiB) 772 keer bekeken
Nu eerst ruimte in de tuin maken om hem te stallen en dan gaan we de plannen tot in detail uitwerken. We zullen vast veel hebben aan de informatie die we op dit forum kunnen vinden
Peco
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 16:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peco »

Hallo, ik ben Peter en woonachtig in Friesland.
Ik ben niet in het bezit van een camper, maar wij willen volgend jaar met een huurcamper naar Spanje en Portugal.
Vandaar dat ik terecht ben gekomen op dit forum om al mijn vragen los te laten.
Gebruikersavatar
Henri1960
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 17 nov 2021, 19:28
Locatie: Waalwijk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henri1960 »

Hallo, ik ben Henri en ben woonachtig in Waalwijk.
Na jaren kamperen in een ruime tent waren mijn vrouw en ik toe aan een camper.
Wij hebben sinds kort een Dethleffs A5820 op een Fiat Ducato 230 (2,8 iTDI) onderstel.
Een iets oudere camper uit 1999, maar je moet ergens beginnen.
De camper ziet er goed uit en is erg "strak" en m.i. goed bijgehouden.
Ik zal de komende winter vast nog wel wat vragen hebben over het interieur, de (camper)techniek en het motorische deel.
Ik heb een technische achtergrond, maar ik laat me graag informeren door de oude (camper) rotten hier.
Bijlagen
foto.jpg
foto.jpg (164.86 KiB) 560 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Henri1960 op wo 24 nov 2021, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae.
Camper: Dethleffs A5820 Fiat 230 iDTD 2.8 (1999)
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mikeanber »

hallo allen
mooi en veel plezier en veele km en niets mis met wat ouderen zijn degelijker
:cheers:
Tom58
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 nov 2021, 20:56

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tom58 »

Ben nieuw op het forum , bezit geen camper maar sinds korte tijd een 2014 transporter t5 welke ik gebruik als stealth camper , de t5 is zoveel mogelijk origineel gehouden om offgrid te kunnen verblijven !
Het is een panelbus dus geen ramen , geen zonnepaneel op het dak , geen luifel , het enige wat erin zit is een uitschuifbed gemaakt van een lattenbodem , heb dit niet vast gemonteerd om bij controle door de douane geen gezeur te krijgen !
Normaal gebruik ik de bus om te gaan vissen , zodat ik mijn materiaal mee kan nemen en als ik een weekje op pad ga slaap ik dus in de bus , neem dan een chuckboxje mee waar mijn kookspulletjes in zitten , het is dus wel een beetje kamperen !

Grt Tom
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Ook welkom Tom,

Wij hebben een Transporter van 2005 laten ombouwen tot camper, zelf het ik het hefdakje op gebouwd, dat kon bij dat bedrijf je kan je busje er volledig ombouwen tot camper, met gebruik van hun spullen en toestellen, mocht je er niet uit komen dat helpen ze je verder tot je het zelf verder red.
Ook denken ze met je ontwerp mee op hun PC kan je dat zien hoe je camper er uit gaat zien, en prachtige mogelijkheid om het maximale uit de ombouw te verkrijgen.

Als je het geheel klaar hebt is je busje opeens veel meer waard, en krijg je veel terug van de verzekering bij totaallos of diefstal, maar daar zitten we natuurlijk niet om te springen.
Mocht je het willen verkopen dan kan je er leuk wat op verdienen, de campertjes zijn best gelieft.
Wat je dan doet verbouw weer een busje die je nog beter kan maken, met de verkregen ervaring,
GIENTJE zo kan je blijven verbouwen tot je een rijk man bent.

Wij reizen veel en vinden het fijn om het zo ingericht te hebben dat tijden een ritje op het idee te komen om met vakantie te gaan, zo vrij als een vogeltje.
Ook als back-up mocht er iets gebeuren dat we een goede onderdak hebben of eventueel kunnen vertrekken.

Veel genoegen op het forum.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Wheels
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 09 jan 2017, 12:45

Re: een adria coral s 670sl gekocht en in de stalling gestald,



Bericht door Wheels »

Hallo ik ben Pierre net een e Adria Coral S 670sl aangeschaft en naar de stalling gebracht. Ik Hoo dat ik wat kan bijdragen en info kan laden op deze site.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Ehr...
Misschien even inlezen wat de bedoeling van een camper is?

Welkom en voor later: veel veilige km's en genieten!


Paul
Dijkstra
Berichten: 6
Lid geworden op: di 23 nov 2021, 22:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dijkstra »

Hi allemaal,

Wij zijn Renske en Rinske uit Amsterdam. We gaan deze week ons eerste campertje ophalen. Heel spannend en super veel zin in! Wel meteen onze eerste uitdaging: stalling.

We zijn ons nog aan het oriënteren voor een plaats waar we het campertje voor een wat langere tijd en veilig kunnen stallen. Buiten is voor ons geen probleem. De prijzige (luxe) opties die we vooralsnog hebben gevonden helaas wel.
Hebben jullie tips voor betaalbare plaatsen rondom Amsterdam? Het mag best wat buiten liggen de stad liggen.

We kijken uit naar jullie tips en ervaringen!

Groetjes!
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jheeck »

Welkom, welkom!
Ik weet toevallig dat Caravanstalling Mijdrecht net is uitgebreid en op dit moment weer/nog plaats heeft.
Als je meer suggesties wil kun je het beste hier in "Algemeen" een nieuw onderwerp aanmaken.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Janiro
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 nov 2021, 20:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Janiro »

Hallo allemaal!

Hoop hier op het forum leuke tips te vinden en te krijgen. Blij dat ik een forum heb gevonden waar zoveel informatie te vinden is.

Ik en mijn man waren van plan om vanaf december tot maart met een camper via portugal naar zuid Spanje te reizen. Dit zou de eerste keer worden om met een camper op pad te gaan.

Staan nu voor een dilemma ivm corona om wel of niet te gaan.

Wat is hierover jullie mening, verstandig of toch beter niet gaan?
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mikeanber »

hallo allen
ja wat is slim is je gevoel goed ja dan gaan maar denk aan slecht senario
:cheers:
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jheeck »

Janiro schreef:
za 27 nov 2021, 22:30
Ik en mijn man waren van plan om vanaf december tot maart met een camper via portugal naar zuid Spanje te reizen. Dit zou de eerste keer worden om met een camper op pad te gaan.

Staan nu voor een dilemma ivm corona om wel of niet te gaan.

Wat is hierover jullie mening, verstandig of toch beter niet gaan?
Welkom!
In "Wel of niet op reis naar Spanje...?" wordt uitgebreid over deze vraag gediscussieerd, in het Spanje-subforum staan nog een paar relevante onderwerpen die jullie met deze beslissing kunnen helpen.
Succes!
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie