Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ernstnijmegen1957
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 dec 2021, 18:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ernstnijmegen1957 »

hoihoi

wij zijn ernst en roos.....
en hebben dit aangemaakt vanwege ik wat vragen heb
ik was al eerder lid met de naam stelnijmegen maar weet me wachtwoordt niet meer
ook is denk ik mijn email veranderd in die tijd... aangezien ik als ik paswoordt vergeten ben geen mail krijg
mischien het beheer me kan helpen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Je hebt een mailtje.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
terminator
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 dec 2021, 12:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door terminator »

hurktoilet schreef:
ma 27 dec 2021, 0:28
Ook jullie welkom hier!
@Jakkes: als ik lees hoe jullie al vakantie vierden, gaat camperen helemaal jullie ding worden: krijgt er alleen maar mogelijkheden bij!
@terminator: voor een newby kunnen de mogelijkheden overweldigend zijn. Wellicht ten overvloede: bedenk eerst welke indeling voor jullie handig is.overweeg eerst een camper te huren, dan krijg je een indruk, van voor- en nadelen van zowel camperen als van een indeling.
Open evt een nieuw draadje op dit forum om advies te vragen voor jullie specifieke vragen.
Dankje. Mijn plan is om met mijn vrouw en 1 jarig kind voorgoed te vertrekken uit Nederland. Ik ga dan ook zo spoedig mogelijk, enfin de camper maakt me niet uit als hij maar rijdt en niet te klein is en uitmuntend is onderhouden, heb nu een sunlight op het oog. Het idee is om naar Croatie te gaan, daar land en vastgoed te kopen en om nooit meer terug te komen (ja terug om alles definitief over te halen)
Gebruikersavatar
A r j a n
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 okt 2021, 16:54
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door A r j a n »

Hallo allemaal!

Ook maar even voorstellen na eerst even een poosje meegelezen te hebben op het forum.
Wij hebben na een aantal keer huren in de zomervakantie dan eindelijk onze eigen camper gekocht. Een alkoof camper met lengtebedden achter (Rimor Seal 695). Nu eerst een paar zaken aanpassen naar onze eigen wensen en de camper inrichten… en dan op pad!

Groet Arjan
51EDF824-4F73-4D21-9416-2B3C7F2CC3F7.jpeg
51EDF824-4F73-4D21-9416-2B3C7F2CC3F7.jpeg (73.2 KiB) 508 keer bekeken
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

terminator schreef:
wo 29 dec 2021, 14:26
hurktoilet schreef:
ma 27 dec 2021, 0:28
Ook jullie welkom hier!
@Jakkes: als ik lees hoe jullie al vakantie vierden, gaat camperen helemaal jullie ding worden: krijgt er alleen maar mogelijkheden bij!
@terminator: voor een newby kunnen de mogelijkheden overweldigend zijn. Wellicht ten overvloede: bedenk eerst welke indeling voor jullie handig is.overweeg eerst een camper te huren, dan krijg je een indruk, van voor- en nadelen van zowel camperen als van een indeling.
Open evt een nieuw draadje op dit forum om advies te vragen voor jullie specifieke vragen.
Dank je. Mijn plan is om met mijn vrouw en 1 jarig kind voorgoed te vertrekken uit Nederland. Ik ga dan ook zo spoedig mogelijk, enfin de camper maakt me niet uit als hij maar rijdt en niet te klein is en uitmuntend is onderhouden, heb nu een sunlight op het oog. Het idee is om naar Kroatië te gaan, daar land en vastgoed te kopen en om nooit meer terug te komen (ja terug om alles definitief over te halen)
Hartelijk welkom,
Wij staan ook in de startblokken om voor goed te vertrekken uit NL, maar dan naar Spanje of Portugal, de warmte is beter voor onze botten/gestel.
Goed dat je op het forum ben gekomen, er zijn niet veel dingen waar op je hier geen antwoord op zou kunnen krijgen, en wat een kennis is hier opgeslagen, het is gewoon overweldigend.
En het mee denken is geweldig, en waar je ook bent je kan weer een beroep doen op het forum.

Een nieuw draadje met je met vragen stellen is inderdaad het beste.

Heel veel genoegen en het opdoen van kennis toe gewenst.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
JTDucator
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 dec 2021, 20:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JTDucator »

Beste campergenoten,

Vrij snel en onverwacht is een oude droom dan toch in vervulling gekomen: het bezitten van mijn eigen woonwagen. Deze stond reeds lange tijd te koop in de buurt en uit nieuwsgierigheid toch eens wezen kijken. Zag er onverzorgd uit, zowel binnen als buiten, miste duidelijk liefde. Kitnaden in slechte staat, groene aanslag op het dak, overal verweerde stickers, binnenin was een rommeltje, de motor miste een groot onderhoud en distributiewissel... Kortom: niet echt goed te verkopen op deze manier. Maar ik kon er precies doorheen kijken. Ik ben niet vies van wat werk en kreeg de drang om deze camper te redden van zijn stille ondergang. Want de basis was wel gewoon goed. Geen roest aan het chassis, droge wanden en plafond, juist model Ducato en juiste motor (in mijn ogen) met lage kilometerstand die er droog en stoffig uit zag en mooi klonk. En tot slot een zeer mooie praktische indeling. Gelukkig zakte de verkoper fors in zijn vraagprijs en voor ik het wist was ik eigenaar van een MC Louis 363 op een Fiat Ducato 2.3 JTD uit 2006. Laag profiel, maar wel uit de kluiten gewassen dus groot genoeg voor het hele gezin!

Hier reeds goed gepoetst en deels ontdaan van talloze stickers:
IMG_20211214_162624_946.jpg
IMG_20211214_162624_946.jpg (97.64 KiB) 408 keer bekeken
IMG-20211219-WA0024.jpg
IMG-20211219-WA0024.jpg (70.8 KiB) 408 keer bekeken
Ik kijk ernaar uit om de vele ervaringen op dit forum te lezen :wave:
2006 Fiat Ducato 2.3 JTD MC Louis Glen 363
2011 Skoda Fabia Combi 3L TDI (aangepast dagelijks voertuig/occasionele minicamper met een praktijkverbruik van 1 op 33)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@JTDucator,
Man wat een mazzeltje om zoiets tegen te komen, de zin er in te hebben om alles eens goed op te kalefateren.
Als dan de bijbehorende prijzen ook nog in de smaak vallen, mogen we stellen U en de Uwen bent en zijn gelukkige mensen.
Goed dat die er ook nog zijn.

Van harte welkom op het forum van en door camperaars.
En heel veel veilige en gezonde km's en verblijf de komende jaren.
groet Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Markus »

Wij zijn Linda en Markus.

Twee en een half jaar geleden zijn we met onze twee kinderen op vakantie gegaan in Amerika aangezien dit onze laatste gezamenlijke vakantie zou zijn. Ze studeren nu alle twee en wonen inmiddels op kamers en vieren hun eigen vakanties.
In Amerika heb ik voor het eerst in een gehuurde Ford Camper van 9,5 meter gereden en we hebben de West toer gedaan en meer dan 4000 km gemaakt. Het was een geweldige vakantie en rijervaring om nooit te vergeten.

Vorig jaar hebben we een Camper gehuurd en hebben we een rondreis gemaakt in Denemarken en Zweden met ons tweeën en dit is ons wederom zo goed bevallen dat we 3 maanden geleden een zeer goed onderhouden GiottiLine Therry S37 hebben gekocht (bouwjaar 2013). Afgelopen herfst zijn we er voor eerst mee naar de Belgische Ardenne gereden om hem uit te proberen.

We kijken al uit naar de volgende trips en vakanties en naar de vele tips en uitwisseling van ideeën op dit forum.

Groetjes van ons.
Bijlagen
IMG_20210822_161401_opt.jpg
IMG_20210822_161401_opt.jpg (107.02 KiB) 97 keer bekeken
IMG_20210822_161102_opt.jpg
IMG_20210822_161102_opt.jpg (67.67 KiB) 97 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Markus op ma 03 jan 2022, 23:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@Markus & Linda,

Welkom op het forum van en door camper bezitters en vooruit gezegd genieters.
Veel kennis hier aanwezig, maar, bij vragen altijd model, type, en zo voort op geven.
De oude bromberen weten meestal direct te antwoorden met juiste gegevens, anders is het gelijk sputteren.

Mijn gedachten is dat jullie juiste keuze maakten, eerst huren en zien wat het is, dan pas kopen. (zo deden wij het ook).
Heel veel plezier met reizen en verblijven in de hoop dat alles weer kan en mag en we maar gezond blijven.
groeten Jaap van Duijn.
Borggreve
Berichten: 11
Lid geworden op: do 23 dec 2021, 17:02

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Borggreve »

Ook ik ben nieuw hier, van oorsprong scheepswerktuigkundige en nu bezig om een oude camper weer op te knappen en de schema's in kaart te brengen...
Bijlagen
1.jpeg
1.jpeg (121.1 KiB) 214 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@Borggreve,

Welkom, welkom, op dit forum van en door.
En nu voor mij ook als scheepswerktuigkundige in ruste - maar zoon en schoonzoon ook beiden hwtk tenminste een beroeps bekende meeligger.
Moet niets uitleggen, hier weten de oudere en langer camper houders heel veel van zaken die kapot gaan en dan ook hoe het gemaakt kan worden een zeer goede kennis bank hoor en rechts boven in beeld op trefwoorden zoeken geeft ook veel antwoorden.
Heel veel succes en plezier met opknappen en reizen want daar gaat het om.

Blijf gezond en we horen - Jaap van Duijn
Borggreve
Berichten: 11
Lid geworden op: do 23 dec 2021, 17:02

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Borggreve »

@Jaap van Duijn,
Dank voor het welkom.
Ik ben ook gestopt met werken; ik heb de laatste 37 jaar in de chemische industrie gewerkt, en ben nu volledig afgekeurd.

Voor mij is de camper dan ook een deel van het genezingsproces, en met behulp van een bevriende auto monteur ga ik hem helemaal naar mijn hand zetten...

Groet en we horen en/of zien elkaar wel weer.

Borggreve
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 21:44
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Markus »

@Beste Jaap,

Ook namens ons dank voor het welkom.

Linda en Markus
Groet,
Markus

GiottiLine Therry T37 Citroën Jumper Semi Integraal 2.2 HDI

"Collect Moments Not Things"
Gebruikersavatar
intereric
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 12:55
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door intereric »

Al jaren meelezend forum gebruiker, maar nu daadwerkelijk in het bezit van een camper...

Wij, Eric en Mirella, zijn al 26 jaar enthousiaste kampeerders met ons gezin (4 kinderen). Altijd met caravan op pad, van rondtrekkend door Zweden tot vele malen terugkerend op een leuke camping in Frankrijk.
Mijn schoonouders hebben al jaren een camper die we soms leenden, en na twee jaar geleden 3 weken door Canada met een 7.5 tons camper waren we overtuigd.
Kinderen gaan vrijwel niet meer mee dus de keuze om een camper aan te schaffen naar voren getrokken.
Twee weken geleden kwam er een mooie RollerTeam Granduca garage P op ons pad. Met een xxxxxxl garage, waar al mijn surfspullen prima inpassen.
De camper is in zeer goede staat, hoewel ik nog wel een wishlist heb opgesteld:
- zonnepanelen
- modernere striping
- lpg installatie tbv koken/verwarmen
- en nog wat kleine punten

Oftewel, er is nog flink wat info op te snorren of vragen te stellen op dit forum :D
Roller Team Granduca Garage P uit 2004 - Ford Transit
Plaats reactie