Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 715
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PJD »

Nou lekker dan, ik zoeken waar ik me netjes kon voorstellen, wel zo netjes vind ikzelf zegt de gek, kon ik het toch niet vinden zeg, dom dom of niet zo slim van me, dus maar in het zelfbouw me verhaal gedaan, kom ik nu dit teen.

Nou voor de netheid, fatsoensnorm die ik wel zie zitten, Ik ben Peter, woon in het midden van het land, lekker centraal zodat ik alle kanten opkan en heb mijzelf een Citroën Jumper L3H2 kado gedaan om om te gaan bouwen naar Buscamper, gaat dit lukken, ik hoop het, ik heb het nodige al gesloopt, je kan er vooralsnog geeneens mee rijden want de bank en stoel staan nu achterin, dus we gaan het zien.

Nog effe een plaatje bij het praatje van het lijdend voorwerp zodat die hier ook staat 8-) 8-) .
Bijlagen
PJD's Jumper.jpg
PJD's Jumper.jpg (124.79 KiB) 1356 keer bekeken
ldv daf leyland
Berichten: 15
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 18:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ldv daf leyland »

Wij hebben 2 jaar rondgereisd met een Renault Mascott 2005 en een Ford Transit 2001, en moeten terug naar frankrijk om wat te doen. Daarom heb ik een LDV gevonden, maar de advertentie zecht ldv maxus, maar dat maxus geloof ik niks van (het is wel een spaanse advertentie van milanuncios en er staat geen model bij, alleen heeft hij ford transit 2.5 motor en met onze ford transit hebben wij zeer slechte ervaring (vanuit Roemenië naar Spanje).
Kan iemand me het verbruik van een ldv, daf, leyland geven? :D
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

LDV werd Maxus. Kijk maar eens op Marktplaats. Meestal staat er wel een voorbeeld op. Verdere vragen in een nieuw topic aub.
Afbeelding
KrisM
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 08 mar 2023, 4:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door KrisM »

Hallo allemaal,

Ik ben Kris en woon in BE Oost Vlaanderen, heb me vorige week een nieuwe camper besteld, de eerste in heel mijn leven :) . Ik heb 3 grote honden en heb de camper een beetje gekozen in functie van hen. Het is niet direct de bedoeling om lange reizen te gaan maken maar wekelijks een uitstapje van een dag of 2 à 3 naar een plaats waar de honden goed kunnen lopen / wandelen. Ik zie nu op tegen het het heen en terug rijden met de wagen, om deze reden een camper aangeschaft zodat we wat langer ter plaatse kunnen blijven.

Het is dit model geworden, zogenaamd open space type ... nu nog 6 lange maanden wachten.

Afbeelding

Benimar Cocoon 483


Ik hoop hier op het forum de nodige info terug te vinden die ik zoek en misschien wat locaties van andere mensen te krijgen waar je leuk kan wandelen met de honden en staan met de camper.

.
Benimar 463 NAK - 2023 Ford Transit 170 automaat
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 715
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PJD »

ldv daf leyland schreef:Zeg peter, waarom zetje het stuur nie naar achteren? Scheelt ztting sjouw :-B
Heb ik over nagedacht, maar mijn benen zijn te kort, kan ik niet bij de pedalen.Afbeelding
Keeskoks79
Berichten: 1
Lid geworden op: do 09 mar 2023, 8:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Keeskoks79 »

Hallo camper fanaten,
Vorig jaar gehuurd, dit jaar zelf op jacht.
2 volwassenen, 3 kinderen (2, 5 en 11) en een budget dat niet gesponsord is door een boom in de tuin.
2 serieuze gegadigden :
Hymer B544 van halverwege de jaren 90, 2.5td en dus de camper instap achterin.

Dethleffs Globetrotter i532 (geloof ik) zelfde bouwjaar op z'n minst. Ook 2.5td.
Inmiddels nog maar één aankoopkeuring weg van een i532. 2.5td, 180k op de teller.

"Edit" : Inmiddels in verregaand onderhandeling over een N+B Arto59s uit 1999. 2.8 JTD ( IDTD ). Wat een fantastische kwaliteit!


Nu lekker zoeken en vast snel met heel veel vragen op dit forum.
Dank voor de toelating!
Laatst gewijzigd door Keeskoks79 op ma 10 apr 2023, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
malmout
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 dec 2021, 13:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door malmout »

Hallo.

We zijn Margreet en Ronald en hebben vorige maand onze Bustner camper ingeruild voor deze mooie Dethleffs T6571 camper uit 2008.
Deze is geïmporteerd uit Frankrijk alle boekjes zaten er netjes bij maar alles je begrijpt het al in het Frans.
Dethleffs T6571.-min.jpg
Dethleffs T6571.-min.jpg (136.3 KiB) 1036 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom!
Afbeelding
Knuffybuffy
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 14:36

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Knuffybuffy »

Hey hallo,

Wij zijn momenteel op zoek naar onze droom camper. We zullen er met twee volwassenen en 1 kind van 11 jaar.
Vooral voor weekendje weg. Maar wie weet ook wel rondtrekken.

Groetjes uit het oosten van het land.
Laatst gewijzigd door Knuffybuffy op vr 17 mar 2023, 21:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Welkom!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
de witte beer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 21 mar 2023, 11:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door de witte beer »

Goeiedag allemaal,
Tim hier, even netjes voorstellen nu ik me heb aangemeld op het camperforum.
Bezig een Renault Master III L3H2 om te bouwen naar camper. Nu nog een witte bestelbus die de kinderen al wel een naam hebben gegeven: ijsbeer, vandaar mijn naam op het forum de witte beer. Ik ben blijkbaar altijd een onbewuste trendslak, een eigen camper was een wens van bijna 10 jaar, die uiteraard precies na de corona-hausse in vervulling aan het komen is.
Bijlagen
tempImage4pbN3N.gif
tempImage4pbN3N.gif (270.81 KiB) 404 keer bekeken
Laatst gewijzigd door de witte beer op di 21 mar 2023, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

welkom en succes met ombouwen :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
de witte beer
Berichten: 4
Lid geworden op: di 21 mar 2023, 11:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door de witte beer »

Dank. Gaat heel goed.
kaal gemaakt
Ramen erin laten zetten (autobedrijfje in Tiel)
schoongemaakt
vloergaten roestbescherming en dichtgemaakt
armaflex isolatie geplakt
houten plafond erin
stroomvoorziening voorbereid en toegevoegd
alle onderdelen voor t keukenblokje, gas, water aan- en afvoer, gasstel, tafel en bevestiging in huis
Afspraak voor monteren M1 gecertificeerde stoelen en vloerplaat staat gepland eind 30 maart, (ik wil iedereen gewoon veilig en gekeurd, op kenteken vervoeren punt)
daarna afbouwen en terug naar de stoelenmonteur voor de camperkeuring half mei.
Bus op grijs kenteken gezet, ben zzp'er, heb dus geen 'financiële haast' en de wagen kan voor onze schuur staan voor het klussen. Zolang de bus nog 'leeg' is binnen kan ik naar de bouwmarkt heen en weer.
Bijlagen
tempImagegBeVUA.gif
isolatie en plafond
tempImagegBeVUA.gif (227.9 KiB) 395 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

voor de keuring, lees dit topic eens

viewtopic.php?t=8483112
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie