Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Henk B
Berichten: 481
Lid geworden op: di 09 mei 2006, 18:12
Locatie: Toulon sur Arroux, Frankrijk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henk B »

FB_IMG_1655039831884.jpg
FB_IMG_1655039831884.jpg (28.44 KiB) 767 keer bekeken
Ik ben Henk Boshuyzen, nu 73 jaar oud.
Niet nieuw hier op de groep maar weer terug na een aantal jaar.
In 2010 vertrokken naar Frankrijk en daar gaan wonen.
Onze oude Arnold camper uit 1983 heeft ons nog een aantal jaar gediend maar kreeg steeds meer onderstelproblemen.
Toen de versnellingsbak de geest gaf en er geen vervanger te verkrijgen was heb ik hem verkocht aan een Mercedes monteur die het onderstel zo wijzigde dat er een andere versnellingbak geplaatst kon worden.
Toen nog een tijdje een Ford Transit met challenger opbouw gehad op benzine/LPG maar die kwam op een gegeven moment niet meer door dd keuring door ontstekings/ verbrandingsproblemen. Ook geen onderdelen meer (dubbele bobine),ik vond er toen nog twee, één in Polen en één in Hongarije. Ook die weggedaan.
Maar na verloop van tijd begon het toch weer te kriebelen. Gister dus een Autoster 526 uit 1996 gekocht bij een dealer. Leuke prijs, heeft alleen nog een regionaal kenteken eindigend op 03 en dat moet een kenteken in het nieuwe Franse format (XX-111-XX) krijgen.
Qua belasting valt het mee, want de wagen is ouder dan 10 jaar, 204 Euro tax en 25 Euro tenaamstelling en we kunnen weer jaren rijden. Moeten alleen nog even 10 dagen wachten op het nieuwe kenteken
Werken fascineert mij, ik kan er uren naar kijken.
Autostar athenor 526 op Peugeot Boxer
Koopertje
Berichten: 41
Lid geworden op: do 10 mar 2022, 8:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Koopertje »

Leuk. Grappig verhaal ook. Hieruit blijk wel dat " camperen "toch iets is wat in je bloed zit kennenlijk? Heel fijne en gezellige km toe gewenst.
Henk B
Berichten: 481
Lid geworden op: di 09 mei 2006, 18:12
Locatie: Toulon sur Arroux, Frankrijk

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Henk B »

Ach, als je in Frankrijk woont, er is zoveel te zien in Frankrijk maar het is vaak te ver om in één dag heen en terug te rijden. Nu kunnen we dat allemaal nog doen, honden mee, kat mee en een paar dagen gaan.
Werken fascineert mij, ik kan er uren naar kijken.
Autostar athenor 526 op Peugeot Boxer
liesdehe
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 jun 2022, 15:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door liesdehe »

Liefste iedereen :wave: (hoe leuk trouwens die smilies, brengt me meteen terug naar de fora van pakweg 20 jaar geleden waarvan de meeste ondertussen zijn verdwenen)

Ik ben dus Lies, alleenstaand met zoontje.
Nooit iets anders dan een (ingebouwde) lichte vracht gehad.

Na jaren plezier noodgedwongen moeten afscheid nemen van Albert, mijn T4 uit '99. Hij was helemaal op :cry: Er is ook nog even een Ducato geweest en een Ford Transit met Karmann opbouw maar dat was korte duur.
In de plaats nu net een Mercedes Sprinter gekocht L2H2 uit 2007, die ook terug moet ingebouwd worden. We worden al een dagje ouder dus ik dacht we gaan ons wat luxe permitteren en er deze keer een koelkastje insteken, dan hoeven we niet om de zoveel tijd naar de winkel of een week of wat overleven op voedsel wat niet gekoeld hoeft te worden als geen winkel in de buurt is.

Dus ik ging op zoek naar wat info en kwam zo hier terecht.
Let the games begin :D 8-)
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Burp »

Hallo Martin hier. Vroeger altijd gekampeerd met caravan en de kinderen naar Italië. De caravan hebben we vorig jaar goed verkocht, we gebruikte hem eigenlijk steeds minder. We hadden teveel leuke dingen waar we onze tijd ook aan wilde besteden. Varen met de boot bv. Nu willen we weer kamperen en de boot van de hand doen, hopen dat ik daar geen spijt van krijg, hij is erg leuk :crazy:.De boot gebruiken we maximaal 4 maanden per jaar en dan alleen als het echt mooi weer is. Maar tijden veranderen. We willen nu graag een camper kopen en met onze 2 hondjes lekker toeren door NL, BE, FR, DE en meer. Wie weet wel op wintersport. Ik heb al een aardig idee wat ik wil hebben en aan welke eisen hij moet voldoen. Prijzen zijn op dit moment heel hoog maar voor boten ook, hopen dat dit elkaar wat compenseert.

Wat ik zoek:
Integraal, 3500kg met mogelijkheid te verhogen, dwars bed, garage (voor 2 fietsen met hondenkarretjes), goede motor, niet teveel kilometers (max 150k).

Nog niet in het bezit maar dat zal op korte termijn wel gebeuren denk ik.

Ik ben zelf behoorlijk technisch, weet best wat van onderhoud van auto's, accu's en elektra. Doe het meeste onderhoud dus ook zelf.

Inmiddels al vele topics gelezen om zo even de sfeer te proeven op het forum. Zelf jaren lang moderator geweest op een groot forum (30000 mensen) dus ken de klappen van de zweep wel.

Nou, genoeg zo, we spreken elkaar in de verschillende topics wel.
Groet, Martin

Hymer B614SL
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom allemaal en alvast veel forumplezier gewenst.
Afbeelding
Bibi
Berichten: 1
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 15:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bibi »

Hoi mijn naam is Bibi.
Nieuw hier en lees vooral voordat ik mijn vragenvuur los. Sinds 4 weken trotse eigenaar van een fiat rimor
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hurktoilet »

Ook jij welkom en gefeliciteerd met je camper. :cheers:
Er staat hier zo veel te lezen dat je wellicht niet eens aan vragen stellen toe komt als je die volgorde strikt aan wilt houden, maar schroom niet om daar van af te wijken :-B
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Duc-bus
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 mei 2022, 17:15

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Duc-bus »

Hallo allen, :wave:

ik kijk al een tijdje rond hier op het forum en denk dat het tijd is om me voor te stellen.
Mijn naam is Geert en ben halverwege de zestig. Mijn vrouw en ik gingen altijd met de motor op vakantie. We rijden beide motor en vonden het heerlijk door Europa te toeren.
Maar een paar jaar geleden vonden we dat het tijd werd om een ander vervoermiddel moesten zoeken voor de tochtjes. Na een paar keer met de auto weg te zijn geweest hebben we vorig jaar een camper gehuurd en waren eigenlijk meteen verkocht. Inmiddels hebben we een bus gekocht die we om gaan bouwen tot camper
FredB
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 21 nov 2021, 19:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FredB »

Hallo allemaal,

Kijk al een tijdje rond op het forum en wil me aan jullie voorstellen. Wij (me vrouw en ik) zijn beide dit jaar na meer dan 40 jaar gewerkt te hebben met pensioen gegaan. Nadat we een camper voor twee weken geleend hebben om te kijken of we het leuk vinden waren we weer een week later de eigenaar van een CORADO T132 waar we Europa mee gaan verkennen. Lees graag over techniek en jullie reiservaringen op het forum.

Groet,
FredB
Groet Fred
Gebruikersavatar
M+RT65
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 18 apr 2022, 12:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door M+RT65 »

Eindelijk onze nieuwe Sunlight T65 opgehaald.
Op de fiets van Brabant naar Wolvega en met de camper terug naar huis!
Eerste weekjes al mee weggeweest en wat hebben we er een plezier van.
Erg blij mee!!!

Met de camper rijden is makkelijker dan mijn foto recht krijgen..

Groetjes,
Mary en Rene
Bijlagen
32AB3EFB-8EA7-4CCE-AFB2-8B5036FBBF9B.jpeg
32AB3EFB-8EA7-4CCE-AFB2-8B5036FBBF9B.jpeg (137.28 KiB) 347 keer bekeken
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sandor Gora »

Zo dan:
32AB3EFB-8EA7-4CCE-AFB2-8B5036FBBF9B_1.jpg
32AB3EFB-8EA7-4CCE-AFB2-8B5036FBBF9B_1.jpg (93.82 KiB) 330 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Vockingvan
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 jun 2022, 15:10
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Vockingvan »

Hallo allemaal,

Al een tijdje mee lezer, dank voor alle handige tips en trics, heel veel aan gehad. Maar vanaf nu ook deelnemer.

Ongeveer halfweg de bouw van een Jumper L3H2 tot camper, en het wordt prachtig! In het dagelijks leven meubelmaker, dus de meubelen gaan wel voor elkaar komen!

Al je leuk vind is de bouw te volgen op mijn Youtube kanaal of Insta.
https://www.youtube.com/channel/UCLT5p4 ... AkgNO4MJow
https://www.instagram.com/vockingvan/?hl=en
Bijlagen
IMG_1202.jpg
IMG_1202.jpg (139.67 KiB) 231 keer bekeken
MaKe
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 jun 2022, 14:24

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door MaKe »

Hallo allemaal, ik lees ook al even een tijdje mee aan de zijlijn. Nu toch de tijd gekomen om me aan te melden en me voor te stellen. Mijn naam is Marloes. Nog geen campereigenaar, maar we (mijn partner en ik) zijn wel de strooptocht begonnen naar onze ideale camper. Inmiddels hebben we al meerdere campers bekeken en hebben we een beeld van wat we willen hebben.
BC (before corona) zijn we met de bus van mijn partner naar Slovenië en Kroatië geweest en dat is ons top bevallen. Vorig jaar hebben we een camper gehuurd voor onze vakantie en ook daar hebben we veel plezier mee gehad. We zijn beide van het type lekker op de bonnefooi en we zien wel waar de camper strandt. Dit jaar willen we richting Spanje/ Portugal. Wellicht met onze eigen nieuwe camper, met de bus of met een gehuurde camper. Niet plannen, we zien het wel. Oke een beetje plannen, de periode waarin we gaan 8-). Daarnaast willen we de vrijheid om te gaan wanneer we zin hebben om te gaan, voor een weekendje, week, of wat ook past binnen het werk wat we doen.
Plaats reactie