Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom aan alle nieuwe leden!
Ben zelf trouwens wat weinig hier te vinden door omstandigheden, maar ik hoef me niet opnieuw voor te stellen hoop ik :mrgreen:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
capglider
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 12 dec 2021, 11:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door capglider »

Na enkele jaren zonder camper - wegens veel tijd op de zeilboot - begon het toch terug te hard te kriebelen. Zeker na een prachtige reis met een gehuurde van in Finland deze zomer. We hebben ons dan ook recent een compacte Giottiline Therry T31 aangeschaft. Ideaal nu de kinderen uit huis zijn: compacte camper met een comfortabel dubbel vast bed maar toch nog een mogelijkheid tot derde slaapplek indien nodig. De hond vind altijd wel z'n plekje. De idee is ook dat de kinderen hem graag wel eens zullen ontlenen, dus dan is het gegeven hun beperkte rij-ervaring wel goed dat je niet met een 7+ meter onderweg bent.

Het spreekt voor zich dat we uitkijken naar de leuke - meestal kortere trips - die we zullen gaan maken, alsook naar de vele tips en uitwisseling van ideeën op dit actieve forum!

See you on the road!
Molenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 18:40

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Molenaar »

Hallo,
Wij zijn redelijk nieuw in het camperwereldje. Mijn vriendin en ik hebben jarenlang regelmatig met de motor rondgetrokken maar nu de keus gemaakt om een camper aan te schaffen. Vorig jaar eerst 1 x een camper gehuurd om te kijken of het zou bevallen (ja dus...) en daarna een VW California T6.1 besteld. Omdat het wachten toch langer duurde dan verwacht (13 maanden!) afgelopen jaar 2 x een camper gehuurd.
Inmiddels is onze eigen California er dan eindelijk en het eerste proefweeken zit er inmiddels op. Na de Kerstdagen vertrekken we voor 3 weken naar Spanje.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum Molenaar.
Veel plezier van je nieuwe camper.
malmout
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 dec 2021, 13:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door malmout »

Hallo.

Zal ons ook even voorstellen , wij zijn Ronald en Margreet en hebben afgelopen maand onze eerste Camper gekocht.
Een Fiat Ducato met Bustner T602 opbouw uit bouwjaar 2003.
Hebben hiervoor veel gekampeerd met de tent en met de motor met een klein tentje.
Inmiddels een 2 de hond erbij en dan word het allemaal wat moeilijker om met de tent op pad te gaan.
Vandaar de keuze om een Camper te kopen .
Rolf62
Berichten: 6
Lid geworden op: do 23 dec 2021, 20:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rolf62 »

Hallo allen,

Ik heb mij eindelijk aangemeld, wij hebben 14 jaar geleden onze 1e camper gekocht en 7 jaar met plezier Europa rond gereden. Gebruikte het ook als mijn rijdende slaapkamer tijdens circuit bezoekjes.

7 jaar geleden weer terug naar een caravan. En sinds het voorjaar weer een camper.

Ik gebruikte de zoekfunctie al om leuke weetjes op te zoeken.

Volgende week gaan we wintercamperen in zuid limburg en oud/nieuw vieren.

Gr. Rolf
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Molenaar schreef:
zo 19 dec 2021, 20:26
Hallo,
Wij zijn redelijk nieuw in het camperwereldje.
Inmiddels is onze eigen California er dan eindelijk en het eerste proefweeken zit er inmiddels op. Na de Kerstdagen vertrekken we voor 3 weken naar Spanje.
Wat een weelde geniet met volle teugen van jullie pracht camper, wij hebben een T5 busje eenvoudig laten ombouwen tot camper, een fijn voortuig, hadden eerst een T3-campertje met een lichte motor, de T5 heeft ook niet de sterkste motor maar wat een vooruitgang.
De van jullie zal nog beter zijn en dan ook nog een fabriekscamper prachtig.
Heeft het ook nog een kleine doescabine???. :crazy:
Dit missen wij behoorlijk om totaal afhankelijk te zijn, een zonnepaneel zou het voor ons helemaal af maken. :)

Heel veel genoegen er mee, en het aller beste toe gewenst.

Mhg,
Jelle en zijn maatje.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
firebird1
Berichten: 22
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 17:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door firebird1 »

even voorstellen wij zijn Richard en Harriet uit Rijen , zijn 59 jaar en hebben onze eerste camper gekocht.
vroeger wel altijd op een camping gestaan , sinds de kinderen de deur uit zijn veel verre reizen gemaakt.

en nu gaan we het eens met de camper proberen (spannend )
Ford Fagy (transit) Hobby T650 fs van 2004 met 2.0 tdci 125 pk
20211125_105721.jpg
20211125_105721.jpg (163.93 KiB) 441 keer bekeken
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Zeker heel spannend, firebird1
Weten jullie al wat je allemaal mee neemt op vakantie het is een hele kunst niet te veel mee te nemen maar wel net genoeg. :clap:
Welkom op het mooie goed bezochte forum. :clap:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Jakkes
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 dec 2021, 11:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jakkes »

Hallo,

Van jarenlang een caravan overgeschakeld naar een camper. En Carthago voorzien van alle luxe. Een hele omschakeling. Maar ook met de caravan hebben we vele mooie plekken bezocht, stonden we nooit lang op dezelfde plek en een voortent hebben we al jaren niet meer in gebruik. Of het ons gaat bevallen gaan we zien.
terminator
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 dec 2021, 12:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door terminator »

Hallo jong gezin hier. Op zoek naar een camper! Totale newby in deze wereld. Al 1 aankoopkeuring gedaan en flink kennisgemaakt met wat je vooral niet moet kopen :)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hurktoilet »

Ook jullie welkom hier!
@Jakkes: als ik lees hoe jullie al vakantie vierden, gaat camperen helemaal jullie ding worden: krijgt er alleen maar mogelijkheden bij!
@terminator: voor een newby kunnen de mogelijkheden overweldigend zijn. Wellicht ten overvloede: bedenk eerst welke indeling voor jullie handig is.overweeg eerst een camper te huren, dan krijg je een indruk, van voor- en nadelen van zowel camperen als van een indeling.
Open evt een nieuw draadje op dit forum om advies te vragen voor jullie specifieke vragen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Cees v
Berichten: 107
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 23:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cees v »

Hoi hier de nieuwe aanmelding van Cees en Helma Visser.
We wonen in Zoetermeer.
Na jaren met de oldtimer Volvo Amazon 1968 en een Hobby caravan 1982 europa doorkruist te hebben, hebben we nu een Fiat Ducato 244, 2.3 TDI Dethleffs Bus camper uit 2005 aangeschaft. De kilometerstand is 118.000. Helaas moest die gelijk de stalling in maar we hopen in April 2022 weer richting Frankrijk te gaan. :-B

Er zijn wel wat kleine dingen die er aan moeten gebeuren. Zoals de waterpomp die blijft lopen. Misschien komt dat door dat er nog lucht in de leidingen zit. De trekhaak stopcontact maakt sluiting als ik de stekker van de fietsendrager in plug.
Er zit geen vast muggen hor in of aan de deur maar een gordijn. Het douchegordijn mist(zal ik niet gebruiken maar toch) en nog wat kleine dingen waar ik wel tegen ga aanlopen.

Ik hoop ook vele kilometers met de Fiat te gaan maken.



groetjes Cees en Helma.
Bijlagen
IMG-20210925-WA0019.jpeg
IMG-20210925-WA0019.jpeg (157.39 KiB) 611 keer bekeken
IMG-20210925-WA0018.jpeg
IMG-20210925-WA0018.jpeg (166.33 KiB) 611 keer bekeken
IMG-20210925-WA0004.jpg
IMG-20210925-WA0004.jpg (103.79 KiB) 611 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Cees v op di 28 dec 2021, 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
15 maart 2024 weer reizen door Europa 😊
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Hartelijk welkom allemaal!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie