Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Mieke. Dit is het voorsteltopic. Stel al je vragen a.u.b. in de desbetreffende subforums al naar gelang het onderwerp. Veel forumplezier gewenst.
Afbeelding
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Beste Campergezin3862

Misschien waardevolle tips,

Struin en overleg alle met alle verbeteringen eerst het forum af, en gebruik jullie vindingrijkheid om het net even anders of beter te doen zodat jullie alles TOP voor elkaar krijgen.

Werk de casco zo af dat water er geen invloed meer kan hebben.

De opbouw zo maken dat trillingen de opbouw niet meer kan gebruiken als klankkast, achter de kastje dempend materiaal, de kopse kant van de kastjes voor zien van siliconen kit rupsjes laten drogen bevestigen en dan weer afwerken met siliconen kit.
Holle ruimten opvullen met de beste isolatie materiaal, tegen de steeds hetere zomers, en trillingen.
Ook de motorruimte voor zien van geluiddempend materiaal wat daar geschikt voor is, in verband met hitte vocht en olie.

Maak van alle verbeteringen goede foto's en bewaar deze goed, mocht je later de camper weer willen verkopen, dat ziet de koper hoe goed alles is verbeterd en stijgt de waarde er door aardig.
Echt onderschat de waarde er van niet.

Voor de rest heel veel genoegen met jullie camper, en al jullie mogelijkheden.

(((Open een topic waar jullie al jullie ideeën in zetten, en hoe het er nu allemaal uitziet, maak het komisch, leuk en heel interessant dat we jullie we moeten volgen.
)))
:clap: :clap: :clap: :clap: :bow: :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
frahoe
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 aug 2020, 12:29

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door frahoe »

Even voorstellen...

Sinds een maand zijn wij (paar van 68) eigenaar van deze camper; Carado Vlow 600 (fiat Ducato) van 2019 met alles erop en eraan qua inrichting en aan de buitenkant bovenop een zonnepaneel en achterop een Vanswing voor het fietsenrek.
Vroeger trokken we op de fiets met de tent West-Europa rond en na jaren wat statischer gekampeerd te hebben, hebben we met 'camperen' het rondtrekken opnieuw ontdekt. Vijf jaar hebben we een camper gehuurd en uiteindelijk besloten deze camper (waar we overigens vorig jaar mee hebben rondgetrokken) te kopen. Ik weet dat er allerlei bedenkingen zijn tegen het kopen van campers die voorheen verhuurd zijn, maar zowel de ervaring met deze camper als wel die met de verhuurder (waar we vijf keer tot volle tevredenheid huurden) hebben ons doen besluiten deze stap toch te wagen. We hebben ons tot nu toe vooral in zuidelijke richting bewogen en verblijven vooral op naturistencampings of camperplaatsen en incidenteel eens op een textielcamping.
Nu we een camper in eigendom hebben, wil ik graag zo veel mogelijk begrijpen van de systemen - uitgezonderd dat onder de motorkap - om daarvan zoveel mogelijk zelf te onderhouden en aan eigen wensen aan te passen. Ik verwacht dat een camperforum daarin een nuttige rol kan spelen en mogelijk kan ik op termijn ook eigen ervaringen bijdragen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

op veel vragen komt een antwoord, zal voor u ws hetzelfde zijn, welkom
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
DanDucato
Berichten: 84
Lid geworden op: di 16 aug 2022, 18:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DanDucato »

De volgorde is niet helemaal juist, maar na een technische vraag, ook een korte introductie!

Woonachtig in Zweden met mijn Zweedse vriendin zijn wij op pad door Europa als midden 30tigers. Wonend en werkend vanuit ons 128pk sterke huis. Als we Europa gehad hebben willen we richting zuid amerika en dan vervolgens richting de vs reizen, echter vermaken we ons nog wel even in Europa.
De auto is een op Fiat Ducato chassis gebouwde Hymer cs644 cl van 7 meter uit 2002 met de bekende 2.8jtd.

Specifiek voor de Fiat gegaan aangezien ik mijn hele leven na volle tevredenheid Italiaans gereden heb en juist over de betrouwbaarheid uiterst tevreden ben. Heb zowel ervaring met de 8v jtd als de 16v en de ongelooflijke 5 cyl 2.4 jtd. Ook de busso V6 in de 2.5, 3.0 en 3.2 vorm heeft enkel verwachtingen ruimschoots overtroffen. Laten we hopen dat de 2.8 in het rijtje mag aansluiten.. 😊.

De auto heeft maar 94.000 gelopen en ziet er erg goed uit.. onder de auto lijkt alsof de auto amper gereden heeft (moet binnen geslapen hebben in Zweden) en ook motorisch ziet het er erg goed uit.
Echter hebben de Zweden een powerbox geinstalleerd en kwam ik daar helaas te laat achter. Deze gaat er voor de eerste rit tussenuit en afhankelijk van het resultaat wellicht richting Nunspeet voor een Squadra kuurtje.

Op electra gebied doe ik mijn best, maar ben een absolute leek! Hoop hier veel te leren en misschien mede camperaars te ontmoeten.

Groetjes
Dan
Campergezin3862
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 17 aug 2022, 17:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Campergezin3862 »

Jelle schreef:
zo 21 aug 2022, 13:55
Beste Campergezin3862

Misschien waardevolle tips,

Struin en overleg alle met alle verbeteringen eerst het forum af, en gebruik jullie vindingrijkheid om het net even anders of beter te doen zodat jullie alles TOP voor elkaar krijgen.

Werk de casco zo af dat water er geen invloed meer kan hebben.

De opbouw zo maken dat trillingen de opbouw niet meer kan gebruiken als klankkast, achter de kastje dempend materiaal, de kopse kant van de kastjes voor zien van siliconen kit rupsjes laten drogen bevestigen en dan weer afwerken met siliconen kit.
Holle ruimten opvullen met de beste isolatie materiaal, tegen de steeds hetere zomers, en trillingen.
Ook de motorruimte voor zien van geluiddempend materiaal wat daar geschikt voor is, in verband met hitte vocht en olie.

Maak van alle verbeteringen goede foto's en bewaar deze goed, mocht je later de camper weer willen verkopen, dat ziet de koper hoe goed alles is verbeterd en stijgt de waarde er door aardig.
Echt onderschat de waarde er van niet.

Voor de rest heel veel genoegen met jullie camper, en al jullie mogelijkheden.

(((Open een topic waar jullie al jullie ideeën in zetten, en hoe het er nu allemaal uitziet, maak het komisch, leuk en heel interessant dat we jullie we moeten volgen.
)))
:clap: :clap: :clap: :clap: :bow: :thumbup:
Bedankt Jelle voor je uitgebreide bericht!
We zullen alles goed fotograferen en bewaren. Idee is ook om er een fotoboek van te maken als hij helemaal klaar is :-D
megachauffeurke
Berichten: 4
Lid geworden op: do 25 aug 2022, 13:02

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door megachauffeurke »

Ook nieuw hier, dus even voorstellen.

Wij zijn een gezin van 4. Belgische man 41 jaar, Filipijnse vrouw, 33 jaar en 2 prachtige dochters van 5 en 2.
Ervaring zat met kamperen, zowel met vouwwagen als caravan.
Vorig jaar eens een camper gehuurd, eentje met alles erop en eraan, en een weekje mee rondgetrokken door de Ardennen. Super ervaring!

Afgelopen zomer waren we nog op pad met de vouwwagen, maar nu kwam er een camper op ons pad. Een oudje, een Peugeot J5 uit 1989 met opbouw van Lmc, de Liberty 6400.
Een low budget oudje dus, een recente camper ligt niet echt in ons bereik...
De camper heeft een beetje liefde nodig wat betreft de opbouw en interieur enzo. Motortechnisch denk ik dat hij in orde is.
Alleszins hopen we met deze camper toch leuke ervaringen op te doen en een beetje vrijheidsgevoel te krijgen.

Bij deze dan een plaatje van ons happy gezinnetje bij de camper.
Bijlagen
rsz_1img_20220818_193419.jpg
rsz_1img_20220818_193419.jpg (87.29 KiB) 750 keer bekeken
Gebruikersavatar
Caseje
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 apr 2022, 15:13
Locatie: regio Eindhoven

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Caseje »

Hallo allemaal,

Ook wij stellen ons even voor. Wij (Anja en Kees) hebben 5 jaar een Fiat Ducato Granduca (alkoof) van 6m met een 1.9 TDI met een heuse 90pk. Bouwjaar 1999. En met inmiddels 180.000 km ervaring.
Er is veel aan gedaan en we hebben veel opgeknapt om alles weer tiptop in orde te maken. Als oud scheepswerktuigkundige van de grote handelsvaart ben ik gelukkig gezegend met de nodige technische kennis en handigheid en dat komt bij een wat oudere camper goed van pas. De garage is er alleen voor de APK zeg maar.
We hebben inmiddels veel van Europa gezien, maar Noorwegen en omgeving nog niet. Dat is het plan voor volgend jaar.
Ontzettend veel plezier tot nu toe en camperen is een echte aanrader. Maar dat weten jullie zelf natuurlijk ook :-B .
We zijn aan het denken om over te stappen naar een integraal die iets jonger is. Maar dat heeft geen haast.
Groeten,

Kees
Bijlagen
IMG_0096.jpg
IMG_0096.jpg (158.01 KiB) 730 keer bekeken
Kluif
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 8:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kluif »

Hallo Allemaal,

Sinds een weekje staat hier een oude dame voor de deur, deze is ons "geschonken" door mijn schoonouders.
De lichamelijke gezondheid van mijn schoonvader laat hem een beetje in de steek dat echt camperren er niet meer inzit. Wij gaan met onze 2 meiden al 10 jaar richting Kroatië (Istrië) de eerste 3 jaar met een caravan daarna met de tent. De wens van mijn vrouw om rond te trekken door Kroatië lijkt nu binnen handbereik en lijkt volgend jaar in vervulling te gaan. De oude dame is een Peugeot J5 met een Bürstner opbouw uit het jaar 1991 en was sinds 1996 in het bezit van mijn schoonouders. Hier en daar zit er nog wat kleine klusjes aan maar geen grote ingrepen. Oa wil ik kijken of ik er een cruise control setje er in ga krijgen, heb ik een andere bestuurdersstoel nog aangezien mijn rug de originele stoel niet kan waarderen en heb ik een fatsoenlijke HH accu nodig. Ik zal hier en daar wat hulp nodig hebben van jullie kennis, alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Dennis
Bijlagen
IMG_20220827_225015.jpg
IMG_20220827_225015.jpg (89.57 KiB) 663 keer bekeken
Rlmjanssens
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 aug 2022, 6:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rlmjanssens »

Hi allemaal!
We zijn een gezinnetje uit culemborg met twee kids. 1 van 3,5 jaar en 1 van 1 jaar. We willen volgend jaar drie maanden gaan reizen door zuid europa (frankrijk, italie, griekenland en weer terug omhoog).
Daarvoor zijn we nog op zoek naar een alkoof camper incl stapelbed, uit 2000-2005. We hebben ons al wat laten adviseren en zijn geneigd op zoek te gaan naar een fiat ducaro. Tips en adviezen zijn welkom!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Iedereen van harte welkom op het forum.
Afbeelding
Quatz
Berichten: 86
Lid geworden op: do 25 aug 2022, 12:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Quatz »

Ha allemaal,
Sinds kort hebben wij (vriendin en ik) een T4 California uit '97.
Vroeger veel gekampeerd met tent, vouwwagen, caravan en nu dus een busje.
Echt wel anders en even wennen. Wij zijn nu een paar weekendjes met busje weg geweest en het bevalt ons super.
Ik lees hier veel bruikbare tips en wellicht kan ik ooit een tip toe voegen!

Groeten,
Cor
Cor
Gebruikersavatar
BenzWestfalia
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 07 sep 2022, 14:39
Locatie: 8Karspelen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BenzWestfalia »

Goedenavond,

het is de bedoeling dat nieuwe leden zich hier even voorstellen, dus bij deze, maar strikt genomen.....eigenlijk ben ik een herintreder....... dat zit zo:

zo eind 2002 kochten wij onze 1ste camper: een VW LT 28, eigen bouw. Je kent ze misschien wel, die bus campers met de cw-waarde die gelijk is aan een schoenendoos.
Helaas moesten wij deze in 2014 weg doen. Maar het bloed kruipt waar het niet kan, en vorig jaar hebben wij weer een camperbusje gekocht. Ditmaal een Mercedes Viano met Westfalia inbouw. Het is wat kleiner dan de LT was, maar, vrij vertaald uit het Fries: "het rijd zoals een arrenslee over het ijs glijd". (Gelukkig is de remweg behoorlijk korter dan die van de arrenslee :P )
We hebben al een paar leuke reisje gemaakt, hier in den lande en Bretagne en Oostenrijk. Moge er nog vele volgend dus.
DJI_0073 forum.JPG
DJI_0073 forum.JPG (102.98 KiB) 398 keer bekeken
Laatst gewijzigd door BenzWestfalia op do 08 sep 2022, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom. Volgens mij heb ik deze bus onlangs nog te koop zien staan. Kan dat kloppen.
Bon voyage :cheers:
Plaats reactie