Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

welkom ,goede reizen en veel plezier :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 7:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Thornwood »

Allen. Wij zijn ‘nog’ de trotse bezitter van een caravan:-) Maar druk bezig met de zoektocht naar een camper gezin met 2 kinderen. Willen twee vaste bedden en zitje hebben. Liefste geen hef bed. Dus nu alvast op dit forum zoveel mogelijk inlezen.

Gr, Thornwood
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

ook welkom, veel plezier en succes met het vinden van een geschikte camper :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Michael Worms
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 26 apr 2023, 0:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Michael Worms »

Park4Jumper schreef:
ma 22 mei 2023, 19:24
Zeer mooie aanwinst.
Ook fijne campertrips gewenst.
Hartelijk dank!!
Wij hebben er al helemaal zin in.
Dit jaar zal het voornamelijk de basis bouwen worden.
Volgend jaar hopen we toch wel een paar prachtige trips te gaan maken!
Zodra ik weet hoe het allemaal werkt met dit forum, hou ik jullie op de hoogte.
Zonnige dagen allemaal!!
Gebruikersavatar
jblokzijl
Berichten: 42
Lid geworden op: za 01 apr 2023, 20:36
Locatie: Drenthe

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jblokzijl »

Nou, dit is hem dan, onze eerste camper. Zelf in mijn jeugd altijd op vakantie geweest met een camper, maar nu met ons gezin ook gaan we er ook zo op uit trekken! Het doel was een camper met 3 verschillende slaapplekken zodat we onze twee pubers niet bij elkaar in een bed hoeven te proppen. En we wilden heel graag motorairco om tijdens het rijden scherp te blijven. En dat hebben we gevonden in deze Hymer B654 uit 1994. Met ingebouwde aggregaat maar daar ga ik denk ik nog wel een solarpaneel aan toevoegen.

Afbeelding
Hymer B654 1994 (Ducato 230)
Jordo
Berichten: 39
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 19:54

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jordo »

Hallo allemaal,

Ik heb mijzelf zojuist aangemeld op dit forum om mij voor de toekomst te oriënteren op een Buscamper.
De prijzen van de campers die ik zie liggen momenteel nog buiten mijn financiële bereik. Echter zou ik graag met de kennis die hier aanwezig is willen onderzoeken welke camper het beste bij ons zou passen.

Ik en mijn vriendin komen beiden uit een familie die veel gekampeerd hebben met de tent. Dat doen wij vandaag de dag nog steeds maar dan nu samen met onze twee kinderen (7 en 3 jaar). Wij houden ervan om een land of de omgeving te ontdekken dus we blijven nooit erg lang op een camping hangen, max 4-5 dagen.
Hierbij lopen we er wel steeds tegenaan dat het opruimen erg veel werk is en het ongeveer 4 uur duurt voordat wij op weg kunnen.

Wij hebben nu drie maal een camper gehuurd (VW Transporter en Fiat Ducato) en dat is ons erg goed bevallen.

De camper gaat er komen alleen is het even de vraag over hoe lang en tegen welke prijs :)
Gebruikersavatar
Struisvogel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 mei 2023, 14:20
Locatie: Holthees

Re: Nieuwe hier? Stel je even voor!



Bericht door Struisvogel »

Hallo, wij zijn Toon en Gertrude Smits/Mulder, we zijn nieuw hier maar we lezen regelmatig op dit forum, we rijden rond in een Peugeot boxer L3h2 uit 2017 die we hebben laten ombouwen naar een camper waarme we al enkele weekendjes en ook al een wat langere tijd mee weg zijn geweest. De foto van onze camper komt binnenkort, nog even uitzoeken hoe dat moet. Mvg Toon en Gertrude.
Veel camperplezier iedereen.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hein123 »

Welkom Struisvogel!
Heb je hier al gekeken, om een foto te plaatsen?
viewtopic.php?t=8401454
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Janneman60
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 10:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Janneman60 »

jblokzijl schreef:
di 23 mei 2023, 12:47
Nou, dit is hem dan, onze eerste camper. Zelf in mijn jeugd altijd op vakantie geweest met een camper, maar nu met ons gezin ook gaan we er ook zo op uit trekken! Het doel was een camper met 3 verschillende slaapplekken zodat we onze twee pubers niet bij elkaar in een bed hoeven te proppen. En we wilden heel graag motorairco om tijdens het rijden scherp te blijven. En dat hebben we gevonden in deze Hymer B654 uit 1994. Met ingebouwde aggregaat maar daar ga ik denk ik nog wel een solarpaneel aan toevoegen.

Afbeelding
Een broertje/kopie van onze camper. Heerlijke camper. Ik zie wel een beter opstapje, de onze heeft maar 1 trede en is daarmee waardeloos, dus gebruiken we een los tweetraps opstapje. Veel plezier ermee en ook op dit forum.
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
Owen
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 29 mei 2023, 19:32
Locatie: In mijn camper

Owen met een camper



Bericht door Owen »

Nou daar gaan we, na lang overwegen om een kamper te kopen hebben we een mooie gevonden waar niet om heen konden :-)

Een Mercedes Sprinter 316CDI (met de OM612 2.7L 5cil 156pk) RAPIDO 962M. Ze is uit 2003 en heeft door mij inmiddels een behoorlijke waslijst aan veranderingen ondergaan;

Sony 9” Din 1 nav (nu nog een nieuwe achteruitrijcamera)
RUTX50 met Poynting mimo 3-17 (wel kunnen werken)
Parallel 2x victron 90 amp 12v
Victron Smart MPPT 100/30 (2x victron 215WP paneel)
Victron Smart IP22
Victron Smartshunt
Alle vreemde 12v armaturen vervangen voor USB A en C laders
Verlichting vervangen voor LED

Waterfilter + drukvaatje

JBL PRO Project one speakers wat een geluid!

En zo nog wel wat dingetjes hier en daar… :-) Toen ik wist dat de auto technisch een zeer goed sprinter was (Mercedes keuring) heb ik kosten nog moeite gespaard… deze gaat heel wat jaar mee!

Ik zal zo hier en daar wel wat Camper Noob vragen stellen :-) en wie weet kan ik hier en daar ook wat antwoorden geven :-)
Rapido 962M
Twice as old as my camper
Riding the only Diesel AMG, downtuned ;-)
HarrieK
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 31 mei 2023, 8:32

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door HarrieK »

Hallo allen,

Wij zijn Harrie en Petra en wonen in het noorden van ons landje. Na jaren een caravan te hebben gehad hebben we die inmiddels is verkocht.
Nu komt er steeds meer interesse voor een camper en hebben voor onze komende vakantie er een gehuurd. We weten na het huren van een camper dan gelijk of het iets voor ons is. Verder hoop ik hier op dit mooie forum informatie te krijgen over waar je allemaal aan moet denken om enkele weken met een camper op pad te gaan. Uiteraard probeer ik mijn ervaringen in binnen en buitenland met jullie te delen.
Groetjes, Harrie en Petra
gerard0485
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:54

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door gerard0485 »

Nieuw op het forum, Gérard en Maaike uit Cuijk. Pas onze eerste camper gekocht een oudje maar toch….
Willen de vakanties met onze 2 Franse buldogjes makkelijker maken maar zeker ook meer gaan zien en genieten…
Tips voor deze maagdelijke campers altijd welkom

Zullen later nog eens wat plaatjes toevoegen.

Gérard en Maaike
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@HarrieK,

Welkom op t forum.
Ook wij zijn ex caravanners en hebben wel geleerd na toch veel in buitenland Amerika/Canada/Australie en Nieuw Zeeland we geen camper met caravan mogen vergelijken.
doe dat ook niet.
Groot verschil natuurlijk op een 7 meter camper, ben je de cabine kwijt, dat heb je bij een 7meter caravan niet.
Verder wijs besluit eerst huren voor kopen, we hebben er zelfs nog eens als laatst gehuurd in Almere voor 4 weken reis naar Noorwegen, was klein model en we wisten toen wat we gingen missen.

Succes en fijne - gezonde - reizen gewenst. Jaap van Duijn.
Plaats reactie