Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80320
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

We zeggen hier wel vaker dat met de zoektocht het plezier begint. Jullie hebben al heel wat plezier achter de rug :wink:
Afbeelding
EdwinKa
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 21:21

Camperproject Ford Transit 2.2 L4H3



Bericht door EdwinKa »

Hallo allemaal,

ik ben Edwin uit Elst (Gld) en samen met vrouw Femke en kinderen Jelle en Robijn al jaren camperfan. Ooit begonnen met een VW T3, toen naar een alkoof en nu wil ik dan eindelijk een eigen camper gaan bouwen vanuit een bestelbus. Dat wordt nog wat, want daar heb ik geen ervaring mee ::) Maar... het is typisch zo iets dat al jaren in m'n hoofd zit en nu maar gewoon eens moet gebeuren.
De meerwaarde van dit forum heeft zijn dienst al bewezen, want toen ik braaf de tips, trucs en regels van het forum zat door te lezen, zocht ik op mijn beoogde bestelbus en bleek dat er voldoende klachten over waren! Net dus de Kassa episode gekeken over de mankementen van de Ford 2.2 TDCI motor en een stuk wijzer geworden over verstuivers en zuigers. Gelukkig lijken de problemen bij de Euro5 motor uit te blijven.
Ik ga nog overwegen mijn bouwproject te documenteren en te voorzien van plaatjes. Misschien wat confronterend voor wat er allemaal fout gaat, maar ja, t is ook een leerproces.

Hartelijke groet! Edwin
Edwin

Mijn Ford Transit zelfbouw project: viewtopic.php?t=8483530
Gebruikersavatar
Rouwdouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 19:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rouwdouwer »

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Harry en ik ben 60 jaar oud.
Ik ben van de week lid geworden van dit forum.
Ik heb gekozen voor de naam Rouwdouwer.

2 jaar geleden heb ik een Tripple E Ambassador Camper aangeschaft, uit 1995, toen kwam corona en ik heb er, behalve 1 weekend, nog niets mee gedaan.
Morgen gaat de camper naar een plek waar ik er aan kan werken en wil ik de camper naar mijn zin maken.

Het duurde even maar ik heb een foto verkleind tot avatar en dat zou nu zichtbaar moeten zijn.

Het is een Amerikaanse camper, maar dan gebouwd in Canada.
De basis is een chevrolet 7.5 tons vrachtauto met een diesel V8

Dit jaar heb ik de camper techniek laten nakijken, meer voor de veiligheid als voor de werking, maar in ieder geval zou alles nu ook goed goed moeten werken. Vandaag is de camper APK gekeurd en morgen rijd ik hem naar zijn plekje.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen ben ik de 3e nederlandse eigenaar de vorige 2 hebben hun best gedaan om het elektrisch systeem om te bouwen van 110V naar 230V. Helemaal duidelijk is het allemaal niet, de airco werkt bijvoorbeeld, ook de koelvries combi doet het goed, maar dat zijn geen dingen die je zomaar even kan ombouwen. Ik denk dat dit door de 1e nederlandse eigenaar nieuw is ingebouwd.
Verder kom ik een behoorlijke schoenendoos aan kroonsteentjes etc. tegen dus ik denk dat ik maar opnieuw ga beginnen met de elektra....

Ook is het interieur van de camper, hoewel in een uitstekende staat, erg donker en behoorlijk uit de tijd.
Daar wil ik dus ook mee aan de gang.

Ik heb de afgelopen tijd flink wat rondgekeken op dit forum, en met name in de afdeling techniek heb ik best een hoop info gevonden die nuttig zal zijn. Op internet is overigens ook vreselijk veel te vinden over (Amerikaanse) campers en ook dat is nuttig.

Ik denk dat ik de komende weken hier en daar nog wel wat vragen zal gaan stellen.

Tot ziens voor nu.

PS nog even de grote foto geplaatst,
Bijlagen
Tripple E.jpg
Tripple E.jpg (137.52 KiB) 2458 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80320
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op ons forum.
Afbeelding
Freecamper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 apr 2023, 17:21

Even voor stellen.



Bericht door Freecamper »

Hallo ik ben Willem ik heb me aangemeld omdat ik een camper ga bouwen auto merk weet ik nog niet deze moet ik kopen mijn voorkeur is sprinter iveco of de ducato/boxer/jumper.
Hoop veel plezier te hebben op dit forum.
marrcel
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 17 nov 2021, 10:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door marrcel »

Hoi ik ben Marcel en ben onlangs wat actiever op dit forum geworden. Maar ik had me nog niet voorgesteld.
Ik was al actief op weetjewel. Maar ik wilde mijn zendamateur hobby weer oppakken. Zodoende had ik hier al weer snel aansluiting. In mei 2023 naar Schotland.
Foto vd bus lukte niet. Die was te groot.
roger69
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 apr 2023, 20:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door roger69 »

H
Laatst gewijzigd door roger69 op vr 12 mei 2023, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mikeanber »

hallo allen
ik heb het stapje voor stapje gedaan dus als goed over denken
:cheers:
Janneman60
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 10:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Janneman60 »

Voor de ene vakantie zijn de fietsen handig, voor een andere in een ander gebied is een motorscooter geweldig. Als je de keuze hebt gewoon per geval bekijken. Veel plezier.
Groetjes,
Jan
peterpan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 22:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door peterpan »

Goedemorgen allemaal,

Ik ben Peter uit de mooie stad achter de duinen, 56 jaar en getrouwd. Tot 12 jaar geleden altijd gekampeerd tot onze zoon niet meer mee ging; eerst met een vouwwagen en daarna met een caravan. De caravan is weggedaan omdat we destijds 1x per jaar met vakantie gingen dus was een "chalet" in Frankrijk huren toch voordeliger.

We zeiden altijd dat als we met pensioen zijn dan kopen we een camper en gaan we er op uit. Maar die wens/droom is zo'n 10-12 jaar eerder uitgekomen. Wij hebben een Burstner Nexxo uit 2014 gekocht die wij op 2 juni gaan ophalen (foto volgt nog).

De juni vakantie in Frankrijk was al geboekt dus dat doet we nog even met de auto maar als we de camper hebben dan gaan we heerlijk weekendjes proef draaien in Nederland en vanaf volgend jaar gaan we er op uit met de camper.

Natuurlijk heb ik nog wat vragen maar ik ga eerst op zoek naar informatie op het forum. Belangrijkste op dit moment is een andere fietsendrager met lift.

Gr,
Peter
Laatst gewijzigd door peterpan op do 27 apr 2023, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr,
Peter

Burstner Nexxo T685 2014
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hein123 »

Welkom Peter
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
peterpan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 22:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door peterpan »

Dank je wel Hein.
Gr,
Peter

Burstner Nexxo T685 2014
doubleyou
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 mei 2023, 10:27

Camperaar met caravan :)



Bericht door doubleyou »

Mijn naam is Wilbert, 57 jaar en ik reis met een Mercedes Marco Polo V220d 4Matic (gechipt naar 190pk/450Nm) uit 2018. Ik ben fulltime nomad sinds vorig jaar maart en ben het meeste op pad met een caravan achter de Marco Polo: een Kabe Royal 560 XL KS uit 2022. Dus overtuigd camperaar èn caravanner, ook actief op het caravanforum :).
Beide manieren van reizen hebben hun voordelen.
De caravan heeft meer leefruimte en wooncomfort. Omdat ik een auto tot mijn beschikking heb ben ik flexibel qua boodschappen doen, de omgeving verkennen of een stad in te gaan Ik ga af en toe een paar dagen alleen met de Marco Polo weg en laat de caravan dan op de camping. Met de Marco Polo op pad geeft veel meer vrijheid. Ik kan bijna overal komen en vrij staan. Best of both worlds wat mij betreft!

Nu 3 maanden zonder caravan in Griekenland sinds 15 april. Het is hier prachtig!

Mijn setje in Noorwegen vorig jaar:
Bijlagen
8A5E0EC3-89E2-48F7-8DF5-E86DB9450C8C.jpeg
8A5E0EC3-89E2-48F7-8DF5-E86DB9450C8C.jpeg (169.02 KiB) 1752 keer bekeken
2018 Mercedes V220d 4Matic Marco Polo, gechipt 190pk/450Nm (en een 2022 Kabe Royal 560 XL KS caravan)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Welkom Wilbert (en natuurlijk ook de vele andere nieuwe leden)!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie