Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kikiplusbus
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 13:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door kikiplusbus »

Hi! Ik ben nieuw op dit forum. Op aanraden van een vriendin van me heb ik me hier aangemeld. Mijn naam is Kiki en mijn vriend en ik zijn in het proces om een stadsbus aan te schaffen en om te bouwen! We hebben enorm veel vragen, dus ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Het lijkt me leuk om ons avontuur met jullie delen.
Veel groeten, Kiki
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AadenAnke »

Hoi Kiki welkom. Als buschauffeur met ruim 35 jaar ervaring vindt ik een stad of streekbus heel ongeschikt om als camper om te bouwen. Betere optie touringcar zonder loopgoot stad en streek bussen afgejakkerd tot op de draad. Hoge wielkast en geen bagage ruimte. Een touringcar kan je als vrachtwagen op kenteken scheelt jein Nederland duizenden € per jaar

Gr Aad
Gebruikersavatar
DJ Malibu
Berichten: 24
Lid geworden op: do 28 mar 2019, 18:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DJ Malibu »

Ook wij, Dirk Jan en Bettina uit Zuid Limburg stellen ons opnieuw voor.
In 2019 hadden wij een Carthago Malibu camper gekocht.
Daarna weer met een Eriba Touring caravan onderweg geweest. En nog een ander merk caravan.
Hebben afgelopen week onze laatste caravan verkocht en een Carthago Malibu 600 gekocht.
Deze kunnen wij in 4 weken in Duitsland (Köln) afhalen.
Er moet nog een zonnepaneel aangebracht worden.
Verder is hij uitgerust met een Luchtvering-systeem van Winnepe.
Sun Roof boven het bestuurdershuis – dan stoten wij ons hoofd niet meer ??
De Camper is 2 jaar oud – uitgerust met een 150 PS Euro 6 Dieselmotor – 120 liter brandstoftank – Thule markiese .
Het reizen met een camper is toch iets gemakkelijker om een plek te vinden.
Wij zijn niet zo gecharmeerd van camperplaatsen, maar in noodval nemen wij deze als wij op doorreis zijn.
Dit zal onze laatste aanschaf zijn gezien mijn leeftijd, maar de camper moet nog vele reizen door Europa meemaken.
Ik hoop op nog nuttige tips vanuit het camperforum.
Groetjes, Dirk Jan.
IMG_4897 2 2.jpg
IMG_4897 2 2.jpg (35.23 KiB) 3246 keer bekeken
Carthago Malibu 2023 Charming GT 600 DB verkocht - binnenkort Adria Surprime 640 SLB - Automaat 180 PS
Schouwen
Berichten: 305
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Schouwen »

Wij, Karin en Juan, reizen al weer een hele tijd. We wonen sinds 4/‘19 in onze camper, Carthago Chic C 2.
De meeste tijd reizen we in Spanje en Portugal, alleen de verplichte 4 maanden zijn we (min of meer) in NL.
We willen uiteindelijk in Spanje gaan wonen, waar is nog onbekend. Zuidelijke helft, níét aan de kust!
Aan boord ook nog een kat, Hummer, en een galgo español van 11/2 jaar, Churro.
We staan bij voorkeur vrij, campings doen we niet.
Later is nu al…
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom allemaal op het forum!
Afbeelding
Pippelstip
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 16:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Pippelstip »

Hallo allemaal,

Jeroen hier en samen met mijn vrouw zijn we van plan om een camper te kopen. Wij reizen en camperen veel samen en het is nu toch het moment om een camper aan te schaffen. Ons oog is nu gevallen op een Burstner viseo i 640. Dit ivm onze honden verwachten wij dat hier genoeg ruimte voor ons zal zijn. We hebben namelijk 3 honden van 10, 15 en 20 kg. Nu wij nog volop aan het rondkijken zijn naar campers ben ik benieuwd wat de ervaringen op dit forum zijn vooral wat voor model bij ons zal passen. Daarnaast lees ik vooral lekker wat hier voor tips voor de rest gegeven worden.
Gebruikersavatar
cozycampervans
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 12 jun 2023, 12:08
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door cozycampervans »

Hallo CamperForum leden!

Wij zijn Esther en Sander, nieuwe leden op dit geweldige forum, en sinds kort fervente camperliefhebbers. We hebben onlangs onze eerste camper gekocht een Hymer Alkoof uit 2003 waarmee we de afgelopen 2 week op pad zijn geweest samen met ons hondje Boef en dat is ons enorm goed bevallen.

We doen aan kitesurfen en ook hiervoor is het reizen met een camper een ideale uitkomst, wind weg? wij ook weg naar de volgende plek :)

We hopen hier informatie op te doen over het klussen aan onze camper en onze eigen ervaringen met jullie te kunnen delen!

Afbeelding

Met warme groeten,

Esther & Sander
🚐🌍
🚐 Verken de wereld in je eigen tempo met https://CozyCamperVans.nl Voor avonturen die je nooit zult vergeten. 🌍
deusjevo
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door deusjevo »

deusjevo meldt zich :wave:

Al een klein jaar lid maar nog niets geplaatst zie ik.
Even voorstellen:

Eric, jaar van oprichting 1966 en ongeveer net zo lang kampeer ervaring met klapkarren, tenten en diverse caravans.
Vriendin, dochter en Jack Russel

Ben hier beland via het caravan-forum.
Laatste caravan afgelopen zomer in Zuid Frankrijk verkocht en die gaat z’n oude dag slijten in omgeving St Tropez. 🌞

Nu sinds mei vorig jaar eigenaar van een zelfbouw Ducato L3/H2 uit 2013 met 2 lengtebedden .
Zo gekocht van de vorige eigenaar en ondertussen al wat naar onze eigen smaak ingericht.

Zal vast wat vaker terug komen om vragen te stellen.

IMG_7687.jpeg
IMG_7687.jpeg (325.2 KiB) 2890 keer bekeken
IMG_7688.jpeg
IMG_7688.jpeg (324.24 KiB) 2890 keer bekeken
f8983abe-479e-4345-a689-5d1295d65078.jpeg
f8983abe-479e-4345-a689-5d1295d65078.jpeg (340.27 KiB) 2890 keer bekeken
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
1957Kees
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 jun 2023, 21:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door 1957Kees »

Hallo allemaal!
Net toegelaten op dit netwerk van gelijkgestemden.

Ik ben Kees, opgericht in 1966, getrouwd, 2 kids, jongen en meisje, en twee katten (Ragdoll en een Mainecoon)
Woon in Noord Holland.

Ik kan jullie nog geen camper laten zien omdat ik die nog niet bezit.
Dit is dan ook gelijk de reden van mijn aanmelding:
Hoop hier een hele hoop informatie te vergaren, veel te leren en vooral een leuke tijd te hebben.
Die camper komt er vast en wij hebben zin om veel van Nederland en Europa te gaan zien en beleven.
Wij hebben wel altijd gekampeerd met tent, vouwwagen en caravan. Nu dat we wat ouder en strammer worden gaan we voor wat meer gemak (denk ik…)

Ik zal vast en zeker in de nabije toekomst wat vragen hebben, tot dan.

Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer!
Groetjes, Kees
Leef bij de dag, die maak je mee!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2200
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom allemaal!
Om aankoop advies te geven: huur er is een. Veelvoorkomend advies hier. Kun je ervaren welke indeling je handig vond enz.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Ook weer even "bijgelezen" in dit topic. Welkom allemaal!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
WiskeyCola
Berichten: 57
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 22:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WiskeyCola »

Hoi allen,

Ik ben Wico (WiskeyCola) uit Werkendam, 59 jaar, sluismeester in de Biesbosch, single, geen kinderen.

Ik heb een tweedehands Renault Master L1H1 gekocht, maar moet daar nog tot half september op wachten. Het is een invalidenbus en de gebruikster is in afwachting van haar nieuwe bus en tot die tijd moet ik dus ook wachten.

In het verleden verbouwde ik al eens een 508D legerambulance tot camper, dus ik denk dat ik dat nog wel een keertje kan. Ik woon in een oude werkplaats van de Rijkswaterstaat, dus ik heb ruimte zat.

Oke... geen idee hoe ik hier mijn foto's zou moeten uploaden, het zijn foto's uit de verkoopadvertentie.

Wel kan ik u vermelden, dat ik tijdens de proefrit een dode kikker onder de motorkap aantrof, hetgeen goed nieuws is: het vinden van een dode kikker wil zeggen dat je eerder een kans hebt gemist en dat je die niet nog eens mag laten schieten. En ik kan u zeggen dat ik denk dat dit een hele goeie kans is. Zelden trof ik een mooiere tweedehands wagen dan deze. Dealeronderhouden en altijd binnen gestald, van binnen helemaal bekleed, schuifdeuren aan beide zijden en ramen in alle deuren. Een hele goede basis voor het bouwen van een camper voor 1 persoon.

Ik las al een compleet topic hier en het geeft me natuurlijk een hoop inspiratie en een hele berg antwoorden op vragen.

Maar eerst moet ik nog even geduld hebben voor ik zelf kan beginnen met bouwen.
renault-master-t28-2-5dci-l1h1.jpg
renault-master-t28-2-5dci-l1h1.jpg (65.01 KiB) 2033 keer bekeken
renault-master-t28-2-5dci-l1h1-in.jpg
renault-master-t28-2-5dci-l1h1-in.jpg (116.81 KiB) 2033 keer bekeken
renault-master-t28-2-5dci-l1h1-inva.jpg
renault-master-t28-2-5dci-l1h1-inva.jpg (139.64 KiB) 2033 keer bekeken
Laatst gewijzigd door WiskeyCola op do 22 jun 2023, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2200
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom. Leuk zo'n 'kleine' bus. Veel plezier met het project.

Tip: rolstoelauto's zijn vaak vrijgesteld van BPM. Bij verandering van eigenaar of ombouw moet je soms nog rest BMP afdragen. Check even hoe dit zit anders kun je een tegenvaller verwachten. Misschien wist je het al, dan heb ik niks gezegd.
WiskeyCola
Berichten: 57
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 22:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WiskeyCola »

Oke, Heb het even uitgeplozen op zn houtje touwtje:

Deze wagen is van 2006, dus in principe geen vrijstelling BPM. De rolstoelgebruikster (vorige eigenaar) heeft BPM betaalt, maar weer teruggekregen van de Belastingdienst.

quote van site Belastingdienst:

Bij bestelauto's vanaf 1 juli 2005: geen vrijstelling, wel teruggaaf bpm
Hebt u een bestelauto die vanaf 1 juli 2005 is geregistreerd in Nederland? Of hebt u een geïmporteerde bestelauto met een datum eerste ingebruikname vanaf 1 juli 2005? Dan komt u niet in aanmerking voor vrijstelling bpm als u deze bestelauto aanpast voor vervoer van een rolstoel in de laadruimte. U moet dus bpm betalen. Maar u kunt bpm terugvragen met het formulier 'Verzoek om teruggaaf bpm - Gehandicaptenregeling'. Lees de voorwaarden op het formulier of lees meer bij Regeling voor mensen met een handicap.


Als ik hiervan uitga hoef ik dus geen BPM-verassingen te verwachten... ;-)
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 23 jun 2023, 7:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer je direct op iemand reageert.
Plaats reactie