Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Anny
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 jan 2022, 17:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Anny »

Nieuw op dit forum en in de camper.
Ik ben Anny en we krijgen eind februari onze camper (2e hands Burstner) Met mijn man hebben we jaren met de caravan rond getrokken.
Het is spannend. In maart eerst nog ff een rijles met de camper en zeker het inparkeren.
Ik lees veel op diverse sites over van alles over camperen.
Ook ben ik druk met me inlezen over koken met de omnia-oven en de wonderbag (happykoken) = slow garen na het opkoken van bv rijst en stoofvlees.
de "hooikist/zak" heb ik zelf gemaakt. Spaart heel veel gas.
Hoop op leuk contact hier op het forum.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Allen van harte welkom! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door kloppie »

Welkom, maar als je een hooikist zak moet gaan gebruiken om gas te besparen, zou ik de camper niet kopen!
Gas is een klein deelltje van de behoorlijke kosten van het hebben van een camper.
Wie niet weg is, is gezien
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Nieuwelingen melden zich



Bericht door metatoon »

[quote=Tomaat85 post_id=2130372 time=1642581812 user_id=56073
We huren in de eerste week van augustus een camper, een Adria compact SL, waarmee we onze eerste ervaringen gaan opdoen.

Welkom .
En ik zie hier best wel een wijs besluit.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Anny
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 jan 2022, 17:49

Re: Hooikist



Bericht door Anny »

Reactie op Koppie.
Zeker zal ik van een hooikist niet rijk worden......maar ik vind het leuk om dingen te ontdekken.
"ikke zelf doen" Koken is mijn hobby o.a. en ook in de caravan heb ik me altijd uitgeleefd.
Kook veel Surinaams, Indonesich, Chinees en de lekkere Hollandse pot.
Dirk Dreamer
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dirk Dreamer »

Ik lees hier al een tijdje mee maar nu toch maar een account aangemaakt.

We zijn uit Belgie , midden tussen Antwerpen en Brussel. En als je via internet iets zoekt , om te weten of om te kopen : kom je steevast in Nederland (of op een pseudo belgische cloon) terecht. Coolblue , Conrad , Obelink…. Enz Daar hebben we nog werk , in België ::S En zo ben ik dus hier (en op een nederlands motorforum) terecht gekomen.

In het verleden al eens een Livingstone gehuurd , en vanaf het voorjaar waren we aan het kijken om een 2é hands campervan te kopen. De ‘markt’ was toen nogal ‘verhit’ , waardoor de vraagprijs soms meer dan nieuw was enz… Daarom ook niet direct een match gevonden ook niet qua indeling. Maar in het najaar is het dan toch gelukt , en hebben we onze eigen campervan. Een dreamer by Rapido , op Fiat Ducato van 1,5 jaar oud. (Oa omdat de kleerkast in de douche draait als je de douche niet gebruikt , wil je douche draai je de kast boven het bed : geniaal! Ook de grote ijskast en kastjes waren een plus , en de bench van Llica , onze bruine labrador , past ook perfect in de berging onder het bed)

Voor de grote vakantie was het toen te laat , dus buiten korte tripjes , zijn we nog niet ver geraakt. De eerste grote trip zal waarschijnlijk een (midweek) skivakantie worden in februari. En dan is het plan om Algarve te doen , waarschijnlijk in september. En wie weet misschien , in de tussentijd , nog een muziekfestival links of rechts… als dat ooit nog eens mag/kan doorgaan natuurlijk. :?:
Petje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 20:41

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Petje »

Hallo, ik ben ook nieuw op het forum.
Ik heb al wat hier op het forum gelezen, omdat ik er over denk om een kleine buscamper te huren of te kopen.
Daarbij merk ik dat veel buscampers gericht zijn op minstens 2 personen, met een indeling die ik niet handig vind omdat ik alleen op pad zal gaan. Daarom ben ik me aan het oriënteren op welke mogelijkheden er zijn om een buscamper naar mijn idee te laten inbouwen. Ik zal hier verder lezen en zoeken, en waarschijnlijk ook zelf met vragen komen.
Er is hier heel veel informatie te vinden. Fijn dat dit forum er is!
Rob vd S
Berichten: 314
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rob vd S »

Dag,
Mijn naam is Rob en heb serieuze plannen zelf een camper te bouwen. Ik heb al de nodige inspiratie opgedaan op dit forum en heb me zojuist geregistreerd. Ik wil graag mijn ervaringen en keuzes delen en ben geinspireerd door het topic bus_y. Ik ben nog even zoekende hoe ik een nieuw topic aan moet maken. Misschien dat iemand mij dat kan vertellen.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Ga naar het onderdeel Zelfbouw. Linksboven zie je de knop 'Nieuw onderwerp'. Daarop klikken. In de witte regel een titel typen. In het blok je tekst. Net zoals bij het plaatsen van een reactie. Succes.
Afbeelding
Tinell
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 11:43
Locatie: Grave

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tinell »

Hallo,

Wij, Tiny en Elly beide 70, zijn na jaren NL camping toe aan nieuwe uitdagingen en hopen in feb/maart onze 1e en nieuwe camper geleverd te krijgen.
Mits de chipjes geen roet in het eten strooien :(
Om alle in-outs van de camper en het rijden ermee ons eigen te maken zullen we eerst in de buurt onze ervaring opdoen gevolgd door een camperrij training.
Daarna staan zeker zuid Europa ( voor het vrouwtje) en Schotland en noord-oost Europa in de toekomstige planning.
Wie weet... , tot ziens op CP en/of camping.

Gr. Tiny en Elly.


Fiat Ducato Heavy, E6, 160pk, aut.
Niesmann-Bischoff, Ismove 6.9E, bj ‘22.
Alde installatie, Multiplus 1600 W,
2x LFP-100Ah, Solar? (komt nog :D).
Wie luistert kan iets leren, wie praat herhaald meestal hetgeen hij reeds weet.
Benifunny
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 13:06

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Benifunny »

Beste Tiny en Elly ,

Viel plezier met de Ismove !
Ondertussen hebben wij onze Ismove 6.9E 7 maanden en hij bevalt prima !
Je zal er heel snel aan gewend zijn .
Wens je veel fijne en veilige kilometers .
Jalu
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 17:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jalu »

Dag mensen,

Al een paar dagen geleden aangemeld en zie net dit topic.

Ik ben Jan, 48 jaar; en heb vorige week in principe een Opel Movano uit 2013 gekocht, die ik samen met mijn vader wil gaan ombouwen tot camper. Hij heeft dat al vele malen gedaan dus ik ben erg blij dat hij me met al die ervaring wil helpen. Zijn projecten leveren altijd prachtige campers op.

Het idee is om een voertuig te bouwen dat goeddeels zelfvoorzienend is, dus uiteindelijk met stevige accu's en zonnepanelen, en zo zo weinig mogelijk afhankelijk te zijn van camping voorzieningen. En daarmee dan zowel op thuiswerkdagen lekker in het bos te gaan zitten werken, maar ook langduriger op stap te gaan binnen Europa.
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Charlotte75 »

Hoi Allemaal,

Ik ben Charlotte, 46 jaar en samenwonend met Jan en onze zoon Boaz in Amersfoort.
Wij brengen onze vakanties altijd door in een tent ergens in de natuur, we maken geen gebruik van stroom en blijven meestal op 1 plaats staan.
In de mei vakantie hebben wij voor bijna 2 weken een camper gehuurd en willen daarmee op pad gaan.

We zijn complete newbees op het gebied van reizen met een camper en ik hoop hier vooral informatie te vinden over hoe je een reis indeelt en voorbereid. En natuurlijk tips en tricks over het verblijf in een camper en overnachtings plaatsen.

We hebben een Volkswagen T5 California 4motion uit 2004 gehuurd via de site Goboony.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom Jalu, (Jan).

Het was een leuke entree geweest om de ombouw tot camper aan ons te laten zien, en het verhaal er bij vanaf het begin.
Veel genoegen met je camper.

Mhg,
Jelle.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie