Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BenzWestfalia
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 07 sep 2022, 14:39
Locatie: 8Karspelen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BenzWestfalia »

Hoi DucatoDolf,

als je reageert dat je onze bus onlangs nog te koop hebt zien staan....klopt dat niet, tenzij je juni 2021 ook nog als onlangs aanmerkt :D :D :D
Stalenvelg
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 sep 2020, 12:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Stalenvelg »

Hallo beste forumleden,
Ik ( Wim ) lees al enige tijd mee op dit forum en ben sinds 2 jaar in het bezit van een camper. Samen met mijn vrouw Karin al vele tripjes gemaakt, o.a tijdens een sabbatical van 6 maanden vorig jaar 2021. Dat was feitelijk de reden om onze camper ( Hymer gold edition uit 2008 ) aan te schaffen. In de jaren daarvoor regelmatig gehuurd en dat beviel ons prima. Complimenten voor alle know how en reistips op dit forum; heb er al veel plezier van gehad en veel kennis opgedaan. Fijn om te zien hoe hulpvaardig de actieve forumleden zijn.
Vandaar ook mijn wat late introductie, ik voel mij me nu pas weg “ervaren” genoeg om ook bijdragen aan dit forum te leveren.
Groetjes uit Spijkenisse, Wim en Karin.
Bijlagen
B62D0702-652D-474B-992A-694F7CFFD4B8.jpeg
B62D0702-652D-474B-992A-694F7CFFD4B8.jpeg (120.41 KiB) 1072 keer bekeken
Gebruikersavatar
BenzWestfalia
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 07 sep 2022, 14:39
Locatie: 8Karspelen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BenzWestfalia »

Tige welkom, oftewel hartelijk welkom
Vanbootnaarbus
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 19:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Vanbootnaarbus »

Hi! Wij zijn Floor, Casper en hond Skip en wij willen na een aantal jaren fulltime reizen per zeilboot in het Caribisch gebied en Zuid-Europa nu fulltime in een camper gaan wonen en reizen zodat we het mooie binnenland van Europa kunnen gaan ontdekken (en mogelijk ook daarbuiten). Eigenlijk geen ervaring met campers maar we denken dat er veel overeenkomsten zijn met het reizende zeilleven (zoeken naar een goede plek voor de nacht, waar vind ik gas, alles gaat stuk, bevalt een plek niet dan reizen we verder). We moeten eerst nog onze boot verkopen.
We kijken naar halfintegraal campers tussen de 7 en 8m en willen beide c1 halen zodat gewicht niet direct een beperking vormt. We hebben heel veel zin in een nieuwe manier van reizen en het eigen maken van alles wat er bij het camperleven komt kijken!
We denken hier op het forum ook veel informatie op te kunnen doen.
Meteen ook een vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met watermakers waarmee water uit meren/beekjes drinkbaar wordt gemaakt (zoals bijvoorbeeld de GuzzleH2o)? Wij kennen de watermaker die van zeewater drinkwater maakt maar begrijpen dat ze ook bestaan voor zoet water. Lijkt ons super om op die manier langer off grid te staan.

Hartelijke groeten van nu nog de boot!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Dit is het voorsteltopic. Maak voor een vraag a.u.b. een nieuw topic aan. Veel forumplezier gewenst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Even voorstellen Robert: Adria 640 SLX



Bericht door Adria 640 SLX »

Graag stel ik mijzelf hier even voor, mijn naam is Robert en nadat mijn vriendin en ik jaren caravan(s) hebben gehad kwam de behoefte om een camper aan te schaffen. Vorig jaar eentje gehuurd die we "de walvis" noemde, omdat het rijden ervan veel leek op het gedrag van een walvis, groot, lomp, en met een hoog verbruik.

Daarom (we zijn met ze tweetjes) ervoor gekozen om op zoek te gaan naar een buscamper met weinig kilometers op de teller.

Nadat we er ongeveer 30 te hebben bezichtigd (bij 3 dealers) besloten deze te kopen. De camper is in smetteloze staat, met nog maar 20 k op de teller, half leer, lengtebeden en met opties zoals een zonnepaneel, hh accu (vrijstaan) en fietsenrek. Na de aanschaf in juni zijn we er al behoorlijk wat weekendjes mee weggeweest. Onlangs zijn we 16 dagen naar de Côte d'azur geweest en hebben een fantastische vakantie gehad, we hebben 10 campings bezocht op onze reis en heel veel gezien en gedaan.

Ik lees graag op het forum, met name over de technische vraagstukken en uitdagingen. Hier liggen ook mijn interessegebieden.

Afbeelding
One Life Live It
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Mooi ding. Welkom op het forum!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom Robert en veel lees plezier op dit forum.
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Adria 640 SLX »

Peter LMC schreef:
ma 26 sep 2022, 11:06
Welkom Robert en veel lees plezier op dit forum.
Dafluc schreef:
zo 25 sep 2022, 21:19
Mooi ding. Welkom op het forum!
Dankjewel!
One Life Live It
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Hartelijk welkom allemaal.
En elke camper is voor de bezitter uniek en een groots bezit.
Heel veel genoegen er mee, en maak er goed gebruik van.
Maar schrijf ook jullie verhalen op het forum, dan genieten we er samen van. :cheers: :clap: :thumbup:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Donmartha
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 02 okt 2022, 19:29

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Donmartha »

Wij zijn Martha en Don, zestigers uit Flevoland. Met black and ten dwergtekkel Bella. Vele jaren met een Eriba Puck caravan(netje) door Europa getrokken.
Ook met een vouwwagen op tour geweest, maar dat beviel minder. Vandaag dan onze "nieuwe" aanwinst ophalen.
Het is een Ford Transit Nugget uit 2004. Even ons eigen geurtje eraan geven en dan wellicht deze week nog ermee op reis. Wij wensen iedereen veel camperplezier. O ja, een foto van onze camper zal ik binnenkort nog toevoegen.

Geprobeerd een foto toe te voegen, maar helaas is het bestand te groot.
Laatst gewijzigd door Donmartha op ma 24 okt 2022, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
TomNeys
Berichten: 1
Lid geworden op: za 01 okt 2022, 18:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TomNeys »

Hoi allemaal!

Wij worden over drie weken de trotse bezitters van een splinternieuwe Adria Twin. De afgelopen jaren reisden we met onze vouwwagen, waar we fantastische vakanties mee beleefd hebben, maar vonden het veel te veel gedoe om er eens een weekendje mee op uit te trekken. Met onze camperbus willen we in eerste instantie dus heel veel korte tripjes maken en voor de wat langere vakanties wil ik vooral proberen los te laten en zo weinig mogelijk op voorhand te plannen (dat kan lastig worden) :P
We hopen hier op het forum vooral veel inspiratie op te doen ivm bestemmingen en leuke plekjes, en over jullie reiservaringen te lezen.

Groetjes,
Tom en Veronique
TheFreedomFamily
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 okt 2022, 20:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TheFreedomFamily »

Hallo mede reizigers,

Om een lang verhaal kort te maken, wij zijn de FreedomFamilyNL.
Kom alles over ons te weten via

https://youtube.com/channel/UCMu49o6Enh4qVt_IfQHKsgQ

Of www.TheFreedomFamily.nl
Gebruikersavatar
Jesje
Berichten: 6
Lid geworden op: do 06 okt 2022, 8:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jesje »

Hallo Hallo Campers,

ik Jesse & Jo-Ann zijn nieuw op dit forum altijd leuk die forums zoals wij ook op het Volvo forum.
Wij zijn ons aan het oriënteren op het gebied campers vandaar onze registratie op het forum.
Groeten Fam. Ludwig
Plaats reactie