Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 199
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Burp »

Welkom. Klinkt alsof je net zo plant als wij ook doen. :lol3: :lol3:
Groet, Martin

Hymer B614SL
Didi01
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 jun 2022, 10:16

Nieuw hier en op zoek.....



Bericht door Didi01 »

Goedemiddag beste camperaars....

Ik ben dus Didi, 54j en woon in het midden van het land....Ik kampeer al sinds mijn jeugd, waarvan de laatste 17 jaar in Vouwwagens. Begonnen met een Combicamp en later overgestapt naar een Holtkamper Flyer en nu heb ik mijn 2e Cocoon inmiddels.

Ik zat een week of 4 geleden te borrelen met mijn directie en toen kwam het gesprek op snelle weekendjes weg, wanneer het mooi weer is. De caravan viel al snel af omdat deze hetzelfde euvel heeft als een vouwwagen....Je moet hem eerst uit de stalling halen voordat je er mee weg kan. Dat haalt dus direct de spontaniteit af van "....Kom, we gaan!!..."

En toen kwamen we op de camper....Dát leek/lijkt ons ideaal. We kunnenn snel weg wanneer we dat besluiten en we hoeven niet bang te zijn wanneer we -tijdens het opbreken- overvallen worden door een buitje.

En nu ben ik dus op zoek. We zullen dit (na)jaar de camper alleen in de weekenden voor binnenlandse tripjes gebruiken, maar volgend jaar zijn we dan van plan om de HK te verkopen en ook de zomervakantie met de camper naar Italie/mediteraans gebied te gaan.....
Ik twijfel nog zeer sterk wat voor camper het moet gaan worden. Onze voorkeur gaat (nu nog) uit naar een bestelbus met zelfbouw interieur.


Ik was hier al even aan het lezen/rondneuzen, maar wat een kennis zit op dit forum..ik zal zeker nog (domme) vragen gaan stellen, alvast excuses daarvoor...
Aan het rollen met een VW LT35 L3H2 80kw uit 2001
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 199
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Burp »

Welkom, doe je voordeel met de tips die in het verleden verzameld zijn. Kijk vooral wat voor camper, welke opties en standaard zaken onmisbaar voor jou zijn.

https://www.nkc.nl/advies/ori%C3%ABnter ... op-letten/

Staat veel informatie op die je op weg kan helpen.
Groet, Martin

Hymer B614SL
Didi01
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 jun 2022, 10:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Didi01 »

Waardevol! Bedankt!
Aan het rollen met een VW LT35 L3H2 80kw uit 2001
willianv
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 07 mar 2022, 14:36

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door willianv »

Dag, ik lees al een tijdje mee als lid en daarvoor als gast. Maar nu toch maar even voorstellen.
Mijn naam is Willianv en vorm een gezin met mijn vrouw en onze 2 kinderen. Een dochter van inmiddels 16 en een zoon van net 13.
Voorheen hebben we altijd gekampeerd met onze eigen caravan, hebben er heel wat gehad.

Afgelopen oktober de caravan verkocht met in het hoofd het idee om de vakanties anders in te gaan vullen. In mei hebben we een huisje gehuurd op de camping en dat beviel eigenlijk best goed. Nu de zomervakantie naderde bekromp me steeds meer een gevoel dat ik dat in de zomermaanden toch niet zie zitten om langere tijd vast te zitten op 1 plek.
Omdat we al jaren aan het twijfelen waren om de overstap van caravan naar camper te maken hebben we afgelopen week de knoop maar doorgehakt en een camper gekocht. Niet de beste tijd om te kopen misschien, maar het laatste hemd heeft toch geen zakken.

Het is uiteindelijk een Adria Matrix 670 SBC plus uit 2017 geworden, met op papier 5 slaapplaatsen en 5 zitplaatsen op kenteken.
Laika Kosmo 509L (2020)
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Alle nieuwelingen van harte welkom, en geniet van het prachtige forum die heel goed bezocht word. :thumbup: :clap:
En de sfeer is ook heel goed, waar men jullie kan helpen komen de ideeën goed op gang.

Zelf een goed steentje bijdragen is altijd welkom. :wave:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Pollas
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 jul 2022, 8:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Pollas »

Hallo,

Ik ben Frans, geniet al ruim 10 jaar van veel berichten op het camperforum en heb vandaag besloten een account aan te maken. Ik camper al best een lange tijd, ben begonnen met een busje, daarna overgestapt naar een Pilote Galaxy, en toen de kinderen de deur uit waren een Globecar Campscout geprobeerd en rij na een vakantie met veel regen een LMC Liberty Explorer i685 (3 ltr automaat]. Er gaan 3 kleine hondjes mee.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Jelle schreef:Alle nieuwelingen van harte welkom, en geniet van het prachtige forum die heel goed bezocht word. Afbeelding :clap:
En de sfeer is ook heel goed, waar men jullie kan helpen komen de ideeën goed op gang.

Zelf een goed steentje bijdragen is altijd welkom. :wave:
Ha!
De ballotage commissie is weer terug.
Beter!

Paul

PMLA
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 jun 2022, 19:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PMLA »

Goedenavond,

wij zijn nieuw hier. We gaan over 3 weken met een huurcamper naar Zweden en internet is natuurlijk de bron van de meeste informatie voor ons. Dus ook even aanmelden op dit forum.
Wij gaan als gezin met 2 kinderen (jongen van 8 en meisje van 6).

We hebben nog wel de nodige vragen, dus tips zijn van harte welkom. We zullen in het Zweden-gedeelte iets meer over onze aanstaande reis vertellen en de vragen waar we nog mee zitten.

Groet,

Patrick
JNBOL
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 jul 2022, 13:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JNBOL »

:wave: Hoi hallo bedankt voor het toelaten op dit camper forum.
Ik ben Jan en samen met mijn vrouw Teddy hebben wij besloten om na 30 jaar caravan een camper aan te schaffen.
Dit is een Rapido Fleurette Le Migrateur C73 LD geworden op een Citroen Jumper 2.3 130PK uit 2007 Wij hadden eerst een ARCA fiat ducato 3.0 160 PK maar deze Italiaan was veel te zwaar.
Wij hopen met deze Fleurette een mooie camper tijd tegemoet te gaan.
Zijn hier ook leden die ervaring hebben met deze Franse outfit?
Bijlagen
Fleurette Migrateur.jpg
Fleurette Migrateur.jpg (22.96 KiB) 419 keer bekeken
mmelonline
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 jul 2022, 13:54

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mmelonline »

Hallo en bedankt voor het toelaten op dit forum!

Sinds anderhalf jaar in het bezit van een Fiat Ducato 2.5 TD Frankia Mobil A730 dubbelasser. Een oud beestje waar ik de grootste plannen mee had. Opknappen/pimpen tot in de puntjes en er echt een 'eigen' camper van maken was aanvankelijk het plan. Afgelopen vakanties eigenlijk veelal in NL gebleven en met het gezin veel gebuik gemaakt van onze aanwinst. Van het opknappen en pimpen is weinig gekomen, we zijn vooral lekker op pad geweest en dat bevalt super. Komende zomervakantie, over een week of 4 zijn we vanplan de boot te pakken naar zweden. Eens kijken of het camperen daar ook bevalt.

Mvg Martin
Bijlagen
Frankie1.jpg
Frankie1.jpg (76.11 KiB) 344 keer bekeken
R-Melo
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 sep 2020, 11:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door R-Melo »

Hallo allemaal,

Ook wij zullen ons even voorstellen. Ik ben 69 jaar en mijn ega 58 en wonen op de Veluwe dichtbij hei, bos en strand. Wij hebben jaren lang vakantie gevierd in een caravan. Tot dat onze dochter het huis verliet. Na een paar jaar huisjes gehuurd te hebben vorig jaar een camper gekocht. We kwamen er al snel acher dat een fransbed van 130cm breed wel erg vervelend slaapt. De camper nu een maand geleden ingeruild op een Laika Kreos met enkele bedden. Wat een verschil met de Hobby. Degelijk en perfecte ruime indeling. Kortom deze houden en koesteren we voor een jaar of 10
Nu alleen nog maar wat weekendjes weg geweest in Nederland maar laatste week augustus vertrekken we naar daar waar het weer goed is en covid ons toelaat.

Ruud
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

Welkom Ruud,

En alles in de hoop op mooie reizen en vele gezonde jaren toch.

groet Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Predikant
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 15:49
Locatie: De Rijp

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Predikant »

Terug van weggeweest met een Adria Twin 600 SLT uit 2017.
Adria Twin 600 SLT, 2017
Plaats reactie