Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
On-the-road
Berichten: 11
Lid geworden op: za 16 jul 2022, 23:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door On-the-road »

Hallo, ik zal mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Jan

Sinds 2016 in het bezit van een camper, en nu is het dan maar eens tijd geworden om mij aan te melden na vele jaren mee gelezen te hebben.
Ik (wij) zijn in het bezit van een Dethleffs A 5880 op een Fiat onderstel bouwjaar 2002.
Gebruikersavatar
squerrel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 15:31

Re: Nieuw hier? Stel je even voor.



Bericht door squerrel »

Goedendag,
Na 4 jaar meelezen op dit forum ben ik nu maar eens lid geworden.
Mijn naam is Gerrit en ben van 1950 en woon samen met mijn vrouw op de grens van Twente en Salland.
Heb al verschillend tips hier gelezen en in praktijk gebracht. En als lid kun je iemand persoonlijk benaderen en dat vind ik wel zo prettig.
Hoop nog vele tips tegen te komen die ik kan gebruiken.
Gebruikersavatar
Raisgids
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 14:03
Locatie: BREDA

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Raisgids »

Goedemiddag,
Sinds deze maand in bezit van mijn eerste camper.
Deze gekocht in een opwelling op marktplaats :-B .. en afgelopen weekend meteen op pad gegaan.
En ik ben meteen helemaal fan van deze camper en uiteraard het kamperen.

Wat is het:
Dethleffs Globetrotter esprit a 5830 uit 1997. Alias "Appie de Camper".
Ducato 14 - 85Kw/115pk

Doel:
Weekendtripjes Nederland / België
Race fan: Dus weekendjes naar Zandvoort / Spa en Le Mans

Waarom hier:
Ik heb een wenslijstje om de camper nog beter in conditie te krijgen en wil wat zaken veranderen/opknappen.
Zoals; Douche ruimte vervangen / Fietsendager vernieuwen / Voortent en Luifel aanpassen etc etc...
Appie de Camper
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Hartelijk welkom allemaal! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom allemaal. :clap: :cheers:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
mar_dia
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 15 jul 2022, 13:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mar_dia »

Hallo allemaal,

Mark en Diana hier uit omgeving Zoetermeer.
Wij zijn sinds 2 weken de trotse eigenaren van een Fiat Ducato 620 Burstner camper uit 1991. Blij mee!

Twee weekenden in de buurt op pad geweest om de camper te ontdekken/leren kennen.
Op het gebied van 12V/220V verrast hij ons met eigenaardigheden. Leerzaam proces dus. Maar op dit forum komen we vast veel antwoorden tegen in de al bestaande topics.

Veel camperplezier!
Gebruikersavatar
Heidi69
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 17 jul 2022, 10:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Heidi69 »

Hallo allemaal. Ik ben Heidi en ik woon samen met mijn kat en hond in Maastricht. Mijn kinderen zijn allemaal de deur uit en ik hoef niet meer te mantelzorgen, daarom is het tijd om een langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan: korter en langer rondtrekken door binnen- en buitenland met een camper/kampeerbus.

Mijn kampeerervaring beperkt zich tot 4 jaar in een luxe caravan op prima campings met alle nodige en onnodige voorzieningen maar het was lang genoeg om te weten dat ik kamperen heerlijk vind. Nu ik samen met mijn hond op pad ga ben ik meer van basic en off grid.
Ik zit nog helemaal in de oriënterende fase en waarschijnlijk ga ik pas voorjaar 2023 echt beginnen maar dat geeft me wel tijd voor een gedegen voorbereiding.

Wat ik tot nu toe heb bedacht:
-de kampeerbus is bedoeld voor mij en mijn hond. Mijn kinderen zullen hem vast wel eens willen lenen dus er moet plaats zijn voor twee personen.
-gezien mijn speciale wensen, de kosten en de wachttijden voor een camper of een te laten bouwen kampeerbus, ga ik voor een zelfbouwbus.
-een aantal zaken zal ik toch moeten uitbesteden want we zijn geen van allen klussers. Electra en dakventilators bijvoorbeeld.
-ik denk aan een euro 6 dieselbus vanaf 2016. Als het lukt om alles er in te krijgen, een L2H2. Anders een L3. Desnoods haal ik een C1 rijbewijs maar liever niet natuurlijk.
-ik hou erg van afgelegen gebieden, denk zand en modder. Daarom denk ik aan een 4x4 zodat ik ook weer uit dat gebied kom.
-ik ben maar 168 cm maar mijn zonen zijn tegen de twee meter. Daarom denk ik aan een bed in de lengte. Het bed moet tweepersoons zijn maar hoeft niet heel breed te zijn, we zijn allemaal redelijk smal. Ook wil ik in ieder geval een vast bed.
-een toilet is onmisbaar en een douche zou heel fijn zijn. Ik dacht aan een frans bed met een douche/wc ernaast.
-een keuken met spoelbak, bergruimte en een inductie kookplaat. Ik wil geen gas in mijn bus.
-zonnepanelen en accu's uiteraard.
-ik hoef geen bankje oid maar ik wil wel de voorstoelen draaibaar met klaptafeltjes er voor

Tot zover geen gekke dingen denk ik maar nu mijn grote uitdaging, mijn hond. Nova is een Mechelse Herder van 5 jaar met nogal wat issues. Verlatingsangst bijvoorbeeld. Dat maakt dat ze in paniek alles sloopt als ik weg ga. Zeker als het een nieuwe situatie is zoals in de kampeerbus.
Ook is ze natuurlijk vrij groot en heeft ze de ruimte nodig. Ook moet er extra ventilatie en airco in de bus komen zodat ze het niet te warm krijgt.

Voor in de auto heb ik ooit een uitbraakbestendige hondenkooi laten maken die ze, ondanks verwoede pogingen, niet stuk heeft weten te krijgen. Voor in de bus dacht ik zo'n soort kooi onder het bed. Dan heeft ze de ruimte maar zit ze toch veilig. Mijn idee was om er dan twee schuifdeuren in te laten maken. Eentje de bus in voor als we niet rijden en een voor door de achterklep. Het bed komt aan de achterkant, tegen de klep/deuren. Zij zit dan onder het bed en met de klep/deuren open heeft ze frisse lucht en met de schuifdeur van de kooi open kan ze naar buiten. In de deuren of de klep wil ik nog een extra ventilator laten zetten zodat ze onder het rijden of als de deuren dicht zijn genoeg frisse lucht heeft.

Voor zover ik het nu kan bekijken is onder het bed de meest ruime plek en kan ze daar lekker op haar gemak liggen. Dan heeft ze haar eigen plek waar ik niet steeds over haar heen hoef te stappen en is ze veilig onder het rijden. Plus dat het interieur heel blijft als ik even een winkel in moet voor nieuwe voorraad.

Heel verhaal, tips en op- en aanmerkingen zijn zeker welkom.
Heidi (vrouw, 53) en Nova (hond, 5) uit Maastricht willen op pad :)
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 668
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Eric 1962 »

Hoi Heidi, welkom.
Maak anders even een eigen Topic aan en kopieer en plak jouw tekst.
Geheid dat je ideeën krijgt aangereikt :)
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Burp »

Welkom en leuke ideeen. Suc6
Groet, Martin

Hymer B614SL
Gebruikersavatar
Heidi69
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 17 jul 2022, 10:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Heidi69 »

Bedankt Eric en Burp voor het welkom. Een eigen topic is misschien wel een idee, ik zal het in Algemeen zetten. Als dat niet de juiste plek is hoor ik dat graag.
Heidi (vrouw, 53) en Nova (hond, 5) uit Maastricht willen op pad :)
Gebruikersavatar
3DCamper
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 21 nov 2021, 13:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door 3DCamper »

Zopas m'n allereerste camper aangeschaft en ben al meteen bezig om haar aan te pakken (en kwam gelukkig deze Site tegen met een oneindige hoeveelheid informatie ;) ).

Camper: Fendt L660 DBH
Basis: Fiat Ducato 230 (1998)
Features: Mega 'garage', dubbele bodem, Airco op het dak

Ik ben van plan om een half jaar te gaan rondreizen (meer zuidelijk, lees Portugal, Spanje, Italië, Frankrijk) om te kijken of ik ergens anders wil gaan wonen. De bedoeling is om mijn motorfiets mee te nemen in de garage en daar heb ik een Sawiko systeem met elektrische lier voor aangeschaft (gelukkig 2e hands). Ik ben nog aan het nadenken om de rail die in de garage komt op iets van een dubbele geleiderail in de lente te plaatsen zodat ik nog zou kunnen draaien...mocht iemand ervaring hebben dan houdt ik me aanbevolen.

Verder nog aan het stoeien met m'n Satenne R2 (die niets meer wilde doen). En ben van plan om een 48V Solar syteem in te bouwen (als ik een server-rack accu kan bemachtigen. Etc. etc.
Bijlagen
camper_fendt_001.jpg
camper_fendt_001.jpg (131.14 KiB) 359 keer bekeken
Je-roen
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 jul 2022, 17:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Je-roen »

Goedemorgen, ik ben nieuw als camperaar en iop dit forum. Samen met mn vrouw besloten de caravan aan de wilgen te hangen en te gaan camperen. Hopelijk bevalt het ons. Vanaf volgende week hebben we een challenger genesis van 6 meter onder onze kont uit 2013 met 170 pk ford motor (ja de goede serie) en 75000 km. Ik houd me aanbevolen voor tips en hoop hier veel te leren
Emre
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 10:37

Ik ben nieuw deze forum



Bericht door Emre »

Goede morgen iedereen
Ik ben nieuwe van deze forum. Ik ben begenner van camper ik heb nieuwe camper gekocht van hymer swing cs 524 als kan mag ik jullie help vragen omdat ik versta helemaal niks over kamper kan iemadn mij helpen ik woon in Eindhoven
Gebruikersavatar
frencois
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 15:51

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door frencois »

Bij deze ben ik nummer 8 van de nieuwe leden vandaag
Ik ben Frans en kom uit Limburg

Heb sinds kort een mercedes benz 208 benzine westfalia james cook uit 1980 aangeschaft.
Hoop hier wat wijzer te worden, en eigenaren te vinden met dezelfde camper.
Plaats reactie