Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op ons forum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Alweer 'n Paul

Maar uh...
Welkom!


Paul
Gebruikersavatar
Sunlight2021
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 feb 2023, 16:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sunlight2021 »

Hallo mede-camperaars,

Wij zijn Frans en Karin, eind vijftigers, uit het mooie Westland.
Niet nieuw op het forum, maar vanwege lange tijd alleen meelezen ben ik de aanmeldgegevens vergeten

Wij zijn een jaar of 12 geleden met het virus besmet geraakt en via een zelf gebouwde Renault Master en een Adria Compact Plus SLS met uitschuifunit, hebben we uiteindelijk in 2022 een Sunlight V66 Adventure gekocht. Precies wat wij zoeken in een camper, goed slapen en zitten, makkelijk te rijden en ruim voldoende opbergruimte.
Voor mijn werk zijn wij per jaar, een week of 8 onderweg in Duitsland en Frankrijk. Vakantie vieren doen we meestal in Griekenland (via land of met de boot) het VK of Scandinavie, waar wij graag lange wandeltochten maken. Soms vrij staan, soms op een camping of camperplaats, net hoe het uitkomt.

Veel camperplezier gewenst!
Sica
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 13 feb 2023, 13:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sica »

Hallo allemaal!
Ik zal mij even voorstellen! Ik ben Sica en sinds december eigenaar van een Ford Transit uit 2003. Mijn eerste camper :-B
Deze is door een vorige eigenaar omgebouwd. Ik ben alles nog aan het ontdekken, vooral hoe alles werkt. En wat dingen vernieuwen voor de eerste trip als het weer wat beter word.
Gebruikersavatar
Frankiaonshok
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 feb 2023, 21:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Frankiaonshok »

Een nieuw lid, of beter gezegd: 2 :-B

Wij (Eric en Saskia) hebben een paar weken terug een camper gekocht, als opvolger van de caravan. De caravan hebben we (voornamelijk Saskia) al eens onder handen genomen, en dat is ook de bedoeling van de camper.
Die camper is eigenlijk de 2e keuze omdat de eerste die we zagen zo lek als een zeef bleek. Inclusief letterlijke paddestoelen in de alkoof. Die hebben we links laten liggen en kwamen terecht bij een Frankia A460 uit 1992 op een Fiat Talento chassis, met een dieselblok erin.

Die zou - volgens de verkopende partij - lekkage in de alkoof hebben. Zo kopen, zo mee. Voor dat bedrag (gezien de huidige prijsstelling van het spul een koopje) was het what you see is what you get.

En dat hebben we geweten. De alkoof is lek. Klopt.
Nadat we het hele interieur eruit hebben gehaald (want dat was versleten en werking onbekend) bleek er toch wel iets meer aan de hand. Zo hield bijvoorbeeld de keuken de bodem en wand bij elkaar.

Ofwel: de camper staat nu op de oprit, de vloer is er voor 1/3 uit en we mogen vrijwel alle houtwerk in de wanden en de complete bodem vervangen want alle hout onderin is compleet rot. Opgeven is geen optie. Dat doen we nooit, en samen zijn we voorzien van 4 rechter handen dus dat moet wel goed komen :cheers:

Grote kans dat we nog wel eens met een paar vragen langs gaan komen :wink:

Plaatje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

welkom op het forum

en blijf lachen met zo,n klus, en er zit ook een voordeel aan rot, rot er uit slopen hoef je niet heel te houden dat scheelt een heleboel werk :-B
succes er mee
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
wilwel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 feb 2023, 20:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door wilwel »

Hallo mensen
Mijn naam is Wilco, 61 jaar en helaas niet in het bezit van een camper, en ook nooit gehad.
Heb wel plannen om er 1 aan te schaffen en heb me aangemeld om hier hopelijk meer informatie te krijgen wat mijn keuze makkelijker zou moeten maken
Dus voorlopig veel mee lezen, mogelijk wat vragen en hopelijk spoedig een foto van mijn aanschaf
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@TS

Dus "WilWel, TS = titel starter.
Welkom op t forum, met lezen kom je een eind.
Met vragen nog veel verder, maar stel die kort en bondig en graag met een merk of type vermeld.
Foto' s daar zijn we gek op.
Voor dat je iets koopt, zou ik voorstellen ga een huren niet in hoog seizoen maar voor of na.
Dan kan je verschillende modellen testen, een bus model, een alkoof (zo een druppel op de kop), een half integraal (dus een met gewoon voorfront en doorgetrokken opbouw of een volledige camper vanaf chassis opgebouwd doorcamper bouwer.
Bedenk ook de prijzen zijn niet misselijk bij nieuw, maar ook de extra's die je bedenkt en uitvoering zoals automaat versnelling.
Je kan beginnen met 2e hands bij particulier of dealer en meest belangrijk hoe vol is je portomonaie.
Weet zeker dat eenmaal het kenteken op je naam alle kosten voor jouw zijn en die zijn nu eenmaal niet gering.
Lees en leer je goed in voor beslissen.

Succes en veel plezier en vertier alhier Jaap van Duijn
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 254
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door poldertoerist »


Frankiaonshok schreef:Een nieuw lid, of beter gezegd: 2 :-B

Wij (Eric en Saskia) hebben een paar weken terug een camper gekocht, .... ...een Frankia A460 uit 1992 op een Fiat Talento chassis, met een dieselblok erin.
Wat een schattig campertje! Leuk.

I'm not lost, I'm exploring!


Gebruikersavatar
Frankiaonshok
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 feb 2023, 21:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Frankiaonshok »

Dankjulliewel voor het hartelijke welkom!

Helemaal vergeten, we houden ook een verslag bij van wat we doen en tegenkomen. Dit is de link, scheelt een boel typwerk :wink:
https://frankiaonshok.blogspot.com/
TimT
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 feb 2023, 6:56

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TimT »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Tim en ben momenteel bezig met de aankoop van een Amerikaanse camper.
Het betreft een Gulfstream Crescendo van 11mtr en 11.000 kg, rijbewijs C1 dus….

Momenteel (nog) geen camperaar dus, maar hoop het snel te worden.
De bedoeling is dat we over een paar jaar, wanneer ik 50 wordt, er minimaal een jaar, misschien wel langer tussenuit knijpen om Europa per camper te gaan ontdekken.
De vele vragen die ik heb, daar hoop ik de antwoorden hier te kunnen vinden, met name hoe makkelijk of moeilijk is het om een standplaats te vinden voor dit formaat camper?
Zijn we wel welkom, of worden we met een lange nek aangekeken?

Kortom, genoeg te lezen voor ons…
Gr Tim

Foto vd camper volgt later…..
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6353
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door rongreven »

Welkom, alleen zal het een C rijbewijs worden, C1 is tot 7500kg.
Groet, Ron Greven
Zondagsrijder
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 okt 2022, 21:57

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zondagsrijder »

Bedankt voor het toevoegen en ook maar even voorstellen. Ik ben Eelke en sinds een paar dagen op dit forum.
Heb een Adria Coral 590 DS uit 2002 model 2003

Groet,
Bijlagen
IMG_20221004_152318_edit_174194927805710.jpg
IMG_20221004_152318_edit_174194927805710.jpg (159.34 KiB) 373 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Zondagsrijder op za 04 mar 2023, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Zondagsrijder. Dit is het voorsteltopic. Open voor je vraag a.u.b. een nieuw topic.
Afbeelding
Plaats reactie