Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22838
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

"Mayday"

Ik dacht bijna dat we te paard moesten om jullie te redden

Welkom!


Paul
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 11:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mayday »

nee dat hoeft nog niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sgsdebruijn
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 19:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sgsdebruijn »

Ook maar eens voorstellen.

Wij rijden al 15 jaar VW T4, eerst een Westfalia en de laatste 5 jaar een Multivan met Westfaliadak uitvoering, allebei met de super 2.5TDI 5-cilindermotor. Die laatste heeft mijn voorganger (een kennis) en later ik aardig aangepakt. Paar leuke dingen zijn bv Xenon en stuurwielbediening van een Passat W8 erin, daarnaast motorisch het e.e.a. aangepast (o.a. nozzle's en turbo) en het vermogen is inmiddels toegenomen van 102pk en 275nm tot ongeveer 220pk en 440nm met een korte bak, dat rijdt met de caravan erachter wel heel fijn. Uiteraard mag de luchstandkachel en de motorstandkachel niet ontbreken voor de wintermaanden als we surfen of fietswedstrijden hebben.

Een paar weken geleden hebben we ook een Ford Rimor Superbrig 677TC uit 2004 gekocht, fijne ruime camper waar we als gezien veel plezier aan gaan beleven. Het vinden van een trekhaak is nogal wat, absurde prijzen, weinig medewerking maarja wel nodig omdat we graag onze windsurftrailer meenemen. Nu aan het uitzoeken wat ik nodig heb en zelf eronder plaatsen.

De Ford staat nu bij de garage om groot onderhoud te doen zodat we een mooie basis hebben om verder te onderhouden de komende jaren.
Komende tijd nog 6 nieuwe banden, cruise control en toch een chip omdat we ook naar de Alpen trekken met de trailer.

Verder inmiddels zonnepanelen geplaatst, bezig met batterij upgrade zodat we ruim off grid kunnen staan.
Ook aan het nadenken om de cabine beter tegen het motorgeluid et isoleren, je merkt dat de Transit een echte bestelbus is met weinig comfort.

Camperse allemaal, Gr. Sebastiaan
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Beste nieuwelingen van harte welkom,

Jullie hebben allemaal een droom laten verwerkelijken, geniet er met volle teugen van, en kien goed uit wat je er hoe je het er beste van kan genieten.

De brandstof is gelukkig iets goedkoper geworden, dus reizen maar. :clap: :cheers: :bow:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
RogerPaolo
Berichten: 218
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 22:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RogerPaolo »

hallo allemaal,

Even voorstellen dus: Rogier ben ik, woon met Natasja en 2 kinderen in Breda. Na 6 jaar met een Holtkamper op vakantie en 2 jaar zoeken (met wisselende intensiviteit) hebben we nu dan eindelijk een camper gekocht. Ik heb er een stuk of 20 gezien en nu hebben we dus een keuze gemaakt.
Het is een ROTEC 590M uit 1999 op een Fiat Ducato 230 met een 2,8 idTD motor met net geen 130 K op de klok.

Afbeelding

Ik heb een aankoopkeuring laten doen en daar zijn een paar punten uitgekomen die ik moet oplossen, en we hebben een wensenlijstje gemaakt, short en long door elkaar...

- [ ] Alfa Network R36
- [x] TV antenne verwijderen
- [ ] Dakplaten alu traanplaat
- [x] Topmatras
- [ ] Lattenbodems
- [ ] Dakluik voor vernieuwen
- [ ] Navigatie
- [ ] Achteruitrijcamera
- [ ] Kussens bekleden
- [ ] Zeil vloer vernieuwen
- [ ] Stukje vloer rechtsvoor repareren
- [ ] Remolie vervangen
- [ ] Radiatorbalk vervangen
- [ ] Gordijntjes vervangen
- [ ] Armsteunen stoelen cabine

waarschijnlijk, mezelf kennende, wordt dit lijstje nog veel langer. Maar gelukkig streep ik ook regelmatig dingen af. Ik hoop dat ik anderen ga vinden op dit forum die dit soort klusjes al eens gedaan hebben en waar ik bij kan spieken.
Critics talk about art - Artists talk about brushes
sgsdebruijn
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 19:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sgsdebruijn »

Veel plezier, een camper geeft idd klusjes :lol:
Ik zou gelijk de koelvloeistof, bakolie en stuurhuisolie laten vervangen als onbekend is wanneer dat is gedaan. Check ook goed je koelsysteem slangen en flenzen, die plastic flenzen harden uit na zoveel jaar.

Wij gaan dit weekend voor het eerst op stap met de camper
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 15 apr 2022, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
RogerPaolo
Berichten: 218
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 22:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RogerPaolo »

Ik heb dinsdag de kachelradiator en de thermostaat vervangen, de eerste was lek en de 2e vertrouwde ik (onterecht) niet. KVS gelijk vervangen idd. Bakolie en stuurhuisolie vraag ik na, ik ben in goed contact met de garage waar hij al 17 jaar in onderhoud is.
Critics talk about art - Artists talk about brushes
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Beste sgsdebruijn: een vriendelijk verzoek. Als je rechtstreeks reageert op een bericht, zoals hierboven, dan niet quoten. Dan staat het bericht er namelijk onnodig dubbel. Quoten doen we alleen als een bericht waarop de reactie slaat hogerop staat. Als er dus andere berichten tussenstaan. Bij rechtstreeks reageren de knop Plaats reactie links onder gebruiken. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
sgsdebruijn
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 19:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sgsdebruijn »

:thumbup: Zag het later idd, das irritant
KEOHR
Berichten: 4
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 14:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door KEOHR »

Hoi,

Inmiddels bijna 3 jaar 'lid' van dit forum. Sinds mijn tienerjaren een tent kampeerder geweest. Eerst met de fiets later met de motor. Met de auto met aanhanger en vervolgens een T4 toen we met onze kinderen op pad gingen. De kinderen zijn inmiddels het huis uit en de laatste jaren met een auto met fietsendrager erop uit geweest.

Al langer hadden we de wens om met een camper op pad te gaan. Ongeveer 20 jaar geleden al met een 'Hobby' van vrienden een lang weekend weggeweest. Twee jaar geleden 12 dagen een camper gehuurd (Mooveo buscamper) en nu dankbaar dat we zelf een tweedehands buscamper (Weinsberg CaraBus 600MQ, 2017) konden kopen die we de komende weken hopen op te halen.

Hoewel al 3 jaren lid, pas de laatste weken intensiever het forum aan het doorzoeken. Leuk en leerzaam om op dit forum allerhande berichten te lezen over verschillende onderwerpen.
--
Met vriendelijke groeten,
Roel
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum en veel plezier met je buscamper.
Yentln43
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 01 mei 2022, 10:57

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Yentln43 »

Hallo,

Ik ben Yentl en ik ben bezig met een bus chassis te kopen welke ik wil gaan inrichten als camper. Ik ben nieuw in het camper gebeuren maar ik heb al ruim 34 jaar kampeerervaringen met vouwwagens, caravans en in mijn baan als internationaal vrachtwagen chauffeuse. Dit heb ik achttien jaar lang gedaan en 12 landen en 4,5 miljoen kilometers verder is het stuur in de wilgen terecht gekomen. Onrust en dit nomadische bestaan hebben mijn buik toch weer aan het kriebelen gekregen.

Ik heb voorlopieg genoeg te lezen. En ik moet even goede foto cloud host zoeken.

Groetjes
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2426
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door pepon »

Het beste en snelste gaat gewoon via de ‘bijlage’ functie hier onder.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Kavino
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 mei 2022, 21:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kavino »

Hallo,

Mijn naam is Kevin en ik ben sinds deze week een trotse eigenaar van een Mercedes 307D camper uit 1980. Wij gaan deze camper gebruiken om mijn honden te trainen en naar wedstrijden te gaan. En natuurlijk voor vakantie te vieren met mijn 3 kinderen.
En we willen natuurlijk deze oude heer goed verzorgen door het juiste onderhoud te geven. Ik ben op zoek naar een betrouwbare garage waar onderhoud gepleegd kan worden (Regio Zuid-Limburg). (Graag antwoorden via een PB). Maar ik ben ook opzoek naar iemand die ervaring heeft met het onderhouden van dit soort campers. Graag zou ik dit zelf willen doen. Ik weet niet of dit gevraagd mag worden. Maar als dit niet mag dan zal ik mijn bericht meteen verwijderen.

MvG
Kevin
Plaats reactie