Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sloe Gin
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jul 2022, 10:50

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sloe Gin »

Hallo lezers.

Ik ben Bert en heb een Peugeot Expert L3 besteld met 2 schuifdeuren en een achterklep... ...en nog een paar opties.
In eerste instantie had ik bedacht dat als ik er zo nu en dan een nachtje in kan slapen dat dat wel leuk zou zijn.
Nu woont mijn broer in een grote camper en raak ik langzaamaan een beetje enthousiast om er soms zelfs een weekendje of zelfs een hele week mee weg te kunnen.
De bus moet voorlopig wel gewoon een bedrijfsbus blijven maar met wat rails aan de zijkant zodat er een luifeltje aan kan en een achtertentje om me om te kleden worden wel serieuze opties. Ik wil een soort unit bouwen die ik tussen de schuifdeuren naar binnen kan schuiven om te koken en koffie te zetten. Koelkastje mag natuurlijk ook niet ontbreken. :wink:
Slapen op een luchtbed of matrasje en natuurlijk moeten de E-Bikes mee.
Al met al een hele uitdaging en ik heb al heel wat YouTube filmpjes bekeken.

Verder hebben we ook nog een klein zeilbootje waar we regelmatig mee weg en/of op vakantie gaan, maar de actieradius is daarvan natuurlijk beperkt en ook de fietsen kunnen niet mee.

Hopelijk krijg ik hier goede tips en gaan we ongetwijfeld kennis maken met een hoop leuke mensen.

Groet,
Bert (en Annelies)
Newbees66
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 jul 2022, 17:40

wij zijn nieuw en onervaren



Bericht door Newbees66 »

Hallo allemaal,
Wij zijn een jong stel 56 en 60 jaar, wonen in Amsterdam en willen ons gaan begeven op het Camper gebeuren.
We hebben de meeste keren dagjes weg of hotelletjes of huisje enz gehuurd .
Maar dat is het allemaal net niet, je raakt al gauw uitgekeken steeds dezelfde plaats en dan met de auto rondjes rijden om her en der wat te bezichtigen.
Nu zagen wij al enkele Campers onderweg, heel relaxed op campings of langs de weg genietend van de zon en koffie of biertje .
Wij dachten dat willen wij ook, gaan staan waar je wil en weer gaan als het niet leuk is .
Nu zijn wij echte newbies op dat gebied, en dachten dan ook we laten ons eerst eens informeren op dit forum.
Nu we dit schrijven komen er al heel wat vragen naar boven,
Wat is het beste merk om te nemen,? waar moet je op letten bij de aanschaf? zijn de kilometers belangrijk? Welke diesel camper moet of is het beste om te nemen? Mag je de steden nog wel in ?
Nu hebben we op Marktplaats gekeken en verschillende gezien die echt mooi er uit zien.
Onze voorkeur gaat dan uit naar een Fransbed en toiletje en wastafel ,en zitje .
We willen uiteindelijk een eigen matras er in laten maken omdat de kussens of matrassen die er in zitten, niet altijd lekker liggen, (daarom willen we ook niet huren). We hebben wel misschien veel noten op onze zang, maar ja er hebben al zoveel dingen tegen gezeten zodat we nu eens echt willen en kunnen relaxen.
Nu lezen we dat sommigen jaren zonder problemen rond toeren en dat de ander alleen maar ellende heeft.
Ik geloof dat er hier op het forum echt wel mensen met kennis van zaken aanwezig zijn die ons enige hulp en tips en adviezen kunnen geven.
We hopen dat er iemand is die ons het een en ander kan vertellen .
Alvast bedankt
Anita en Peter
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door 309T16 »

Welkom!

Open een nieuw topic en meld wat je al wel zeker weet. Dingen als budget, leeftijd niet ouder dan enz.

Dan brandt men hier wel los.

Succes verzekerd!
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door poldertoerist »


Sloe Gin schreef:Hallo lezers.

Ik ben Bert en heb een Peugeot Expert L3 besteld met 2 schuifdeuren en een achterklep...

....Hopelijk krijg ik hier goede tips en gaan we ongetwijfeld kennis maken met een hoop leuke mensen.

Groet,
Bert (en Annelies)
Wat dacht je van een slaaphefdakje in te bouwen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Sloe Gin
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jul 2022, 10:50

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sloe Gin »

Dat lijkt me ideaal maar zoals ik al schreef moet het voorlopig wel een echte bedrijfsbus blijven.

Dank voor het meedenken iig.

Gr.
Bert
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 01 aug 2022, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Nou is dit niet het topic voor discussies, maar bij mijn weten staat er nergens dat een bedrijfsbus geen hefdak zou mogen hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kitz
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 jan 2022, 19:04

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kitz »

Ello

mijn naam is Bianca-Rosa en sinds oktober vorig jaar in het bezit van een rijbewijs en een buscamper. Ik heb tot mijn 46e het niet echt gemist om geen rijbewijs te hebben maar sinds ik surf is het toch wel verdomd handig om een verblijfplaats op wielen te hebben. Na de zoveelste trip met het OV en huur surfplanken is het er dan toch van gekomen.

Het is een Mercedes Sprinter uit 2005 geworden die al wel op camper kenteken stond maar dat was achteraf ook wel een van de weinige plussen. Laten we zeggen dat het een mooie oefenig in geduld en creatief met fondsen schuiven is geweest, een avontuur vanaf de eerste dag van aanschaf en na 7 maanden eindelijk klaar om Frankrijk te verkennen. Ik ben 6 weken op pad geweest en heb in die 6 weken doorgewerkt en veel in het water gelegen. En het smaakt naar meer!!!

Ik heb dit forum al vele malen bezocht en heb al onnoemelijk veel plezier gehad met het lezen en profijt van allerlei tips. Maar het is nu wel eens tijd om me voor te stellen :)

Dus bij deze, hi!!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op ons forum.
Afbeelding
Zjanke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 jul 2022, 21:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zjanke »

Nou, goedemorgen dan maar :-B . Wij zijn een stel van 53 en 60 en nadat we in mei een camper gehuurd hebben “om het eens een keer een weekje te proberen” zijn we nu aan het rondkijken om er zelf een te gaan kopen.
Uiteraard gaan we dan niet over één nacht ijs omdat aanschaf toch veel geld blijft en dus hoop ik hier vooral kennis en ervaring van anderen te vinden.
We zoeken nu een half integraal van max 5 jaar oud en kijken hierbij naar de merken die kwalitatief goed aangeschreven staan, C rijbewijs is beschikbaar en er zal ook regelmatig een aanhanger meegaan omdat ik ook met een motor op het circuit te vinden ben, dus als ik voor een prikkie tegen een onverwachte optie aanloop dan is dat ook een mogelijkheid.
Voornamelijk zullen we dus weken en weekenden met zijn tweeën reizen, maar onze kleinzoon van 3 vindt een “slaapauto” nu al erg interessant en wellicht zullen zijn papa en mama onze camper ook wel eens gaan lenen dus opstellingen van bedden wil ik ook het een en ander over uitzoeken.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Patrick66
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 27 jul 2022, 7:50

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Patrick66 »

Allo Allo,

Goedemorgen allemaal. Wij zijn een stel van 53 en 55 en lid van dit forum sinds Juli dit jaar, dus het voorstellen word wel eens tijd. wij hebben voorheen altijd al veel gekampeerd(Italie) met onze dochter, maar die is alweer enkele jaren het huis uit.
Sinds afgelopen jaar december zijn wij in het bezit van een Burstner T627 semi-integraal camper, met een dwars bed. Ik probeer al het onderhoud zelf te doen want ik zie dat als hobby. Reeds veel achterstallig onderhoud gedaan. hopelijk kunnen wij veel veilige km maken met ons campertje die nog geen naam heeft maar dat komt nog wel.
Ducato 230 2.0L Benzine Burstner T627 opbouw semi intergraal 150Ah LFP met Ective SSI 1500W omvormer
Nog geen zonnepanelen. 3 x 2 USB ingebouwd Alles LED behalve de TL verlichting Internet via de GSM vooralsnog.
jgevan eck
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 aug 2022, 10:22

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jgevan eck »

Hoi Allemaal,.

even voorstellen dan maar.

Karin en Edwin.

Edwin 51 jaar en met vervroegd pension :-B :cheers:
2 honden (gimmick 13 jaar en Tommy 10 weken)
1 kat (snorrie 16 jaar)
300 zwaluwen in de stal :bang: :-B

Camper: possl roadcruiser 2015
na wat kleine vakanties met de camper te hebben gedaan, afgelopen winter overwinterd in spanje.
is top bevallen dus dat gaan we weer doen.

gr,
Karin & Edwin
R-Melo
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 sep 2020, 11:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door R-Melo »

Anita en Peter en Zjanke,.

Wij kochten vorig jaar onze eerste camper met een fransbed. Deze dit jaar snel ingeruild voor een 2x enkele bedden. Het fransbed was maar 1.30m breed en dus erg warm in de nacht. Tip: Let dus op de breedte.

Succes
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Burp »

welkom allemaal!!
Groet, Martin

Hymer B614SL
Plaats reactie