Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Torea
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 mei 2022, 14:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Torea »

Hallo! Mijn naam is Torea. Na een fantastische ervaring met een gehuurde camper ben ik zelf op zoek naar een camper. Vroeger als kind veel gekampeerd in een tent en later in een caravan. Omdat wij vier opgroeiende kinderen hebben is het een vereiste dat de camper beschikt over 6 zitplaatsen. De gehuurde camper had een zogenaamde treinzit. Dat vonden we zowel praktisch als onder het rijden ook fijn. Spelletjes spelen etc. Ik ben benieuwd naar dit forum, tips, tricks, routes. Groet, Torea
Mastrotu1981
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 06 mei 2022, 21:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mastrotu1981 »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds gisteren bijgevoegde camper in bezit. Het is dus een mooi project ;) En vandaar ook mijn aanmelding op dit forum. Ik kom er ook niet exact achter welk model/type het is. Waarschijnlijk FFB e-klasse uit 1987, Peugeot 280l. Dus als er iemand is met meer info, heel graag,

Maarten
Bijlagen
16D2DFF8-3033-45D1-8A8C-3865A9A4B091.jpeg
16D2DFF8-3033-45D1-8A8C-3865A9A4B091.jpeg (101.21 KiB) 908 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Maarten. Mooie bak. Antwoorden over het type camper graag in dit topic: klik.
Afbeelding
Mastrotu1981
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 06 mei 2022, 21:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mastrotu1981 »

Dankjewel :)
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 676
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Eric 1962 »

Beste allemaal
Ook ik wil mij even voorstellen.
Ik ben Eric en woon samen met mijn vrouw in de Achterhoek.
Sinds half september vorig jaar zijn wij in het bezit van een Fiat Ducato, 2,3 liter diesel met een Challenger 100 opbouw.
Het is een compact campertje 5,4 meter lang 2,2 meter breed.
Het autootje heeft nog geen 110.000 kilometer gedraaid en stamt uit 2003 maar functioneert voor ons perfect.
Wij zijn er nu 4 keer mee weggeweest en over een week of 2 mag die weer.
Onze zomerplanning is een ritje van 2 weken door Zweden en Noorwegen.
Ik hoop hier nuttige tips te vinden :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Brubus
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 mei 2022, 11:36

Brubus, is de naam van onze camper.



Bericht door Brubus »

Sinds rwee weken zijn wij, Ilona en Bert in het bezit van Brubus, ookwel Brutus bus. Brutus is mijn bijnaam alhoewel ik absoluut geen bruut ben, eerder het tegenovergestelde. Onze Brubus is een tot camper omgebouwde Renault Master uit 2002, waarvan wij de derde eigenaars zijn. De ombouw is gemaakt door een scheepstimmerman en dat is Brubus goed bekomen, het is heel degelijk en mooi gemaakt en redelijk compleet uitgerust. Met 45 jaar kampeer ervaring zijn we geen groentjes maar wel nog benieuwd en soms zoekende naar ervaringen, tips en tricks welke we hier hopen te vinden. En gezien naar de grote aantallen bijdragen en reacties is er voorlopig voldoende "studiemateriaal" voorhanden. En vragen staat vrij, dus die optie is ook nog inzetbaar. Mvg Bert en Ilona.
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door AadenAnke »

Kavino schreef:
wo 04 mei 2022, 21:26
Hallo,

Mijn naam is Kevin en ik ben sinds deze week een trotse eigenaar van een Mercedes 307D camper uit 1980. Wij gaan deze camper gebruiken om mijn honden te trainen en naar wedstrijden te gaan. En natuurlijk voor vakantie te vieren met mijn 3 kinderen.
En we willen natuurlijk deze oude heer goed verzorgen door het juiste onderhoud te geven. Ik ben op zoek naar een betrouwbare garage waar onderhoud gepleegd kan worden (Regio Zuid-Limburg). (Graag antwoorden via een PB). Maar ik ben ook opzoek naar iemand die ervaring heeft met het onderhouden van dit soort campers. Graag zou ik dit zelf willen doen. Ik weet niet of dit gevraagd mag worden. Maar als dit niet mag dan zal ik mijn bericht meteen verwijderen.

MvG
Kevin
Hallo Kevin wat een leuke hè? Ik zelf heb een tijd een MB307D uit 85 gehad simpele wagen techniek die in principe iedereen kan onderhouden en repareren als dat nodig is want bijna onverwoestbaar :lol: ga je veel lol aan beleven. Ik zelf kom van de zuid Hollandse eilanden dus aan mijn mannetje heb je niet veel maar kan indien je dat wil altijd zijn nummer geven maar een kleine 3 uur sturen ik ging opzoek naar iemand in de buurt. Wees er zuinig op :lol:

Gr Aad
Bert245
Berichten: 1
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 13:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bert245 »

Dag camperfans,

Bij deze stel ik me voor, ik ben Bert.
Samen met m'n echtgenote en onze middelste dochter en haar vriendin overwegen we gezamenlijk een camper aan te schaffen.We zijn ons nog aan het oriënteren en kijken naar een Peugeot Expert (Citroën Jumpy) eerste generatie, lange versie.
Deze zijn niet makkelijk te vinden merken we. We zagen er een op marktplaats in simpele camperuitvoering, maar die was net verkocht. We vonden dit een dusdanig leuk en mooi model dat de zoektocht begonnen is. We sluiten ook de tweede generatie niet uit, maar als er een goede eerste generatie voorbij komt...
Onze dochter is onlangs met een korte T4 op pad geweest, wat ook geen slechte ervaring was.
We zijn ons dus vooral nog aan het oriënteren. We gaan zeer waarschijnlijk wel voor een minicamper, zoals een Expert of dergelijke.
Kortom, we willen graag een camper en zijn druk zoekende.

Zonnige groeten, Bert
Laatst gewijzigd door Bert245 op di 10 mei 2022, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ontspan. Elk moment dat je je haast, is een verloren moment.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Bert, welkom op het forum. Dit is het voorsteltopic. Als je concrete vragen hebt dan graag daarvoor een nieuw topic aanmaken. Houden we het hier bij het voorstellen. Het avontuur is voor jullie eigenlijk al begonnen lees ik. Veel succes met de zoektocht.
Afbeelding
mathijsjelle
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 mei 2022, 17:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mathijsjelle »

Hoi!

Graag stel ik mij voor op dit forum. Afgelopen 4 weken met een hymermobil op pad geweest in Andalusie met 2 dochters en mijn vriendin. Dit is zo enorm goed bevallen dat wij op zoek gaan naar de "perfecte" camper voor ons gezin. Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik zeker vragen ga hebben die ik hopelijk in de juiste onderdelen ga stellen.

Mvg Mathijs
Gebruikersavatar
Veertiger
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 11 mei 2022, 12:49
Locatie: De Meierij

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Veertiger »

Goedemiddag,

Mijn naam is Roel, en ik gebruik dit forum al zo'n 3/4 jaar ter info bij mijn zoektocht naar een buscamper.
Het lijkt er op dat mijn zoektocht bijna ten einde is en het plezier kan beginnen!
Fijn dat er zoveel mensen zijn die de moeite nemen om hun kennis en ervaringen te delen, ik ga er vast nog vaak gebruik van maken.
Pössl Summit 640 2017 163pk
LaraAdventure
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 16 mei 2022, 12:18

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door LaraAdventure »

Hallo,

Ik ben Thijs en sinds kort in het bezit van een Magirus Deutz 170 uit 1977 waarmee ik langdurig op reis wil. De truck krijgt deze week als het goed is een Nederlands kenteken en na het technisch onderhoud wordt het bestemming unknown. Het voelt goed om alles achter te laten, en ben benieuwd wat het leven mij gaat brengen.
HertogJan71
Berichten: 34
Lid geworden op: di 06 aug 2019, 22:34
Locatie: Drenthe

Voorstellen



Bericht door HertogJan71 »

Beste mede forumleden,

Op dinsdag 06 augustus 2019 melde ik mij aan op dit forum.
Mijn bedoeling: meelezen, informatie opdoen en wijzer worden in de camperwereld.

Nu zal ik mij, zoals het hoort echt voorstellen. Ik wilde dit wel eerder doen maar vond dit niet echt noodzakelijk aangezien ik geen camper-eigenaar was.
Dit is sinds afgelopen weekend veranderd. Samen met mijn vrouw zijn wij bijna de trotse bezitters van een half intergraal uit 2016.
(wordt over drie weken geleverd)
Volgens de dealer betreft het een Sunglight T68 op een Fiat Ducato onderstel. De meldcode spreekt over een Capron T742. Persoonlijk vind ik dit wel enigszins verwarrend. :crazy:
Qua opbouw zijn ze inderdaad identiek (Sunglight T68, Glucksmobil T68 en de Carado T449)
Het onderstel is overigens wel juist :P

Enfin...... wij zijn er blij mee.

En wie zijn wij?

Beiden 50 jaar en wonende in het Noorden van Nederland. Samen hebben we een zoon die momenteel bijna klaar is met zijn HAVO examen.
Ik kampeer al mijn hele leven met dank aan mijn ouders. Op mijn 16e of 17e vond ik het wel mooi geweest en ging ik samen met vrienden op reis.

Ik begon met een tentje, het tentje een de Waard tent, de de Waard tent werd een Holtkamper, de Holtkamper werd een caravan en de caravan heeft nu plaats gemaakt voor de camper.
Dat was in één zin zo'n 33 jaar kampeer-ervaring.
Binnen Europa hebben we al veel mogen zien en ook buiten Europa hebben wij onze grenzen verlegd.

Ons favoriete deel van Europa is toch wel Scandinavië. Dit jaar staat Zweden (wederom) op de rol en volgend jaar willen we de fjorden in Noorwegen aandoen.

hartelijke groet en veel reisplezier,

Bert
" Leef vandaag morgen is niet beloofd "
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum allemaal.
Afbeelding
Plaats reactie