Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max Power
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 10:07
Locatie: Het groene Woud

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Max Power »

Gister eindelijk de voor ons nieuwe camper mogen ophalen.
Had hier al eerder lid geworden in aanloop naar, ook wat reactie's geplaatst op wat onderwerpen. Maar nu mogen we ons toch ook officieel tot de groep eigenaren van een Camper rekenen.

Voorheen hebben we ruim 20 jaar met een caravan rondgetrokken, op zich ging dat prima. Maar de wens tot een camper bleef kriebelen, zeker nu al een paar jaar onze dreumes niet meer mee wil/gaat. Alhoewel die gister toch wel heel snel achter het stuur kroop toen we thuis kwamen met de aanwinst.

We hebben ons een wat oude La Strada Avanti M ( Citroen Jumper) weten te bemachtigen die er met de huidige gekte op de markt toch nog redelijk geprijst was en er ook nog goed uitzag en voelde gedurende de proefrit Dit alles voor zover onze kennis rijkt natuurlijk. Het blijft een gok.
Gister reeds met de accuschroeftol bezig geweest om de ingewanden te kunnen zien die wat minder toegangkelijk waren, en bekeken of de bedachte mod's die we voor ogen hebben ook mogelijk zijn. Vandaag heeft de andere helft alle kasten voorzien van inhoud, dus hopelijk kunnen we binnenkort ons 1e nachtje gaan doorbrengen in onze eigen camper.
camper_rechts.jpg
Onze aanwinst
camper_rechts.jpg (136.67 KiB) 1064 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

En vast weer een gelukkig mens.
Welkom op het forum, we weten graag alles, model, type, bouwjaar en wat er allemaal op en aan zit.
Er zijn hier echt knarren, die brommen wel, maar weten veel.
Stel je vragen duidelijk en goed omschreven - garantie binnen 12 uur zeker een antwoord.

Welkom dus bij de groep en fijn kamperen Jaap van Duijn
fishbone
Berichten: 10
Lid geworden op: za 06 aug 2022, 11:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door fishbone »

Hoi,

na maanden van 'lurken' op het camperforum heb ik me gisteren geregistreerd, dus maar even voorstellen.

52jaar, getrouwd met 2 kids van 17 en 19. Van huis uit altijd gekampeerd met een caravan en zelf toen onze kinderen kleiner waren ook altijd met de caravan op vakantie geweest in Oostenrijk en zuid Frankrijk.
Toen de caravan verkocht en enkele jaren met het vliegtuig naar Griekenland tm afgelopen mei. Dit was het laatste jaar met de kinderen, dus nieuwe fase in ons leven en tijd om ' onze droom' te gaan realiseren.
Het moet een eigen bouw buscamper gaan worden, nl een Fiat Ducato. Gezien de explosieve stijgingen door corona van bestelbusjes voor ombouw zijn we al enige tijd op zoek naar een geschikte bus. Ik hoop voor einde najaar een geschikt en enigszins normaal geprijsd exemplaar te vinden en een start te kunnen maken met de ombouw, zodat we volgende zomer met de camper op vakantie kunnen.

Mocht er iemand een exemplaar weten via een kennis of een garagehouder of natuurlijk zelf als eigenaar, dan hoor ik het graag.
( Ducato 2.3 of 3.0 max rond de 200.000km (belangrijker is de onderhoudshistorie) van BJ 2012-2017.

Fijne dagen nog en bedankt voor alle imput die inmiddels gelezen is en de evt toekomstige imput.

Met groet,
Fishbone (Stephan)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@Fishbone,

Welkom op dit forum van en voor.
Je gaat zelf bouwen en daar zijn we nu net zo nieuwsgierig naar als al het andere.
Er is veel kennis op het forum, zeker ook van zelfbouw en rechts boven op het scherm zie je ZOEK functie gebruik dat voor je echt gaat vragen.
Plaats indien niet gevonden met zoek, de vragen betreffende een item of soort, met type, model, en zo voort.
Dan krijg je toch meestal binnen enkele uren zo niet gelijk - overdag toch - een antwoord, soms bot en kort en krachtig, maar kijk daar doorheen.
De man heeft dan waarschijnlijk slecht middag dutje gehad :).

Succes met zoeken en we hopen veel te zien. Groet Jaap van Duijn
toonjanse
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 10:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door toonjanse »

Goedemorgen allen,

Mijn naam is Toon Janse :cheers: , single met één dochter en kom uit het altijd drukke Rotterdam.

Na een aantal jaren goed te hebben nagedacht (en het spaarpotje laten 'overlopen') over het kopen van een camper heb ik toch de knoop maar doorgehakt. Mede door de gedachte dat je maar één keer leeft en er dan ook alles uit moet halen wat er in zit heb ik een Volkswagen California 6.1 Ocean 2.0 TDI gekocht bij Campercentrum Nederland. Met alleen wat voor de RDW verplichte kilometers verder als nieuw. Een uitvoering waar ik, toen ik jonger was, alleen maar van kon dromen.
Volgende week ga ik er mijn eerste reis mee maken naar Noord Spanje. Als buitenmens kijk ik daar vanzelfsprekend erg naar uit. Het voelt bijna als een droom die uitkomt. Reizen met mijn eigen camper, slapen in mijn eigen camper geven mij nu al het gevoel van onoverwinnelijkheid.
Als outdoor-mens hoop ik de aankomende jaren te mogen genieten van deze absolute vrijheid waar jullie als forumgebruikers al jarenlang van mogen genieten. Misschien komen we elkaar in of op welke plaats dan ook tegen. Ik kijk er naar uit om jullie verhalen te mogen lezen en te kunnen leren van alle nuttige informatie die op dit forum worden gedeeld.

Groet, Toon
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Van harte welkom.

Een mede Rotterdammert
Jokiejong
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 jul 2022, 19:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jokiejong »

Beste forum leden.

Ik ben geheel nieuw hier op de site en ook eigenlijk nog een beginnend camperaar. Na jaren een sta caravan te hebben gehad hebben wij nu eindelijk een camper waar we het al langer over gehad hebben. Wij zijn met zijn tweeen op reis met onze trouwe Duitse Herder. Wij hebben nu een Hymercamp 590 uit 1994 met een fiat Ducato 2.5 TD diesel motor. Wij zijn er erg trots mee en ook zuinig op. De camper heeft nu een km stand van 329000 maar draait nog als een zonnetje. Verder geen problemen . ik hoop veel wijsheid te kunnen krijgen via dit forum.
FrankH99
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 14:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door FrankH99 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Mijn vrouw en ik hebben deze maand onze eerste camper gekocht, een buscamper van 6m40 vanwege de lengtebedden. Het is een gebruikte camper (import DL) en zelfs daarvoor gelden al wachttijden tegenwoordig. Hij wordt over drie weken geleverd, we kunnen niet wachten...

Een camper was voor ons niet "de grote droom", meer een sluimerend verlangen. We hebben twee keer een campertrip in de US gemaakt in onze jongere jaren en dat vonden we fantastisch. Daarna niet meer er over nagedacht, anders dan dat dat misschien wat zou zijn voor ons in de toekomst. Door een reeks van prikkels (o.a. vrienden die een mooie roadtrip hadden gemaakt, enkele mooie campers/camperplekken die we tijdens onze vakantie in Schwarzwald zagen) realiseerden we ons dat die toekomst er nu was gekomen voor ons en hebben we de knoop doorgehakt. De kids zijn het huis uit, dus een buscamper voor twee plus onze Golden Retriever is genoeg (de US Winnebago's zou ik in Europa niet willen rondrijden). We hebben rondgekeken op internet en verschillende bedrijven bezocht en zijn uiteindelijk in de Achterhoek geslaagd (eind uit de buurt wel, we wonen in Limburg, maar kregen goed gevoel bij dit bedrijf).

Ik lees al een paar weken mee op dit forum en heb er heel veel van geleerd; dank aan iedereen die zijn ervaringen, tips en kennis gedeeld heeft hier! :thumbup:

Ik heb nog legio vragen, maar die stel ik wel in de subfora. Ik ben nu bezig met het kiezen van de verzekering, ik denk dat dit de meest complexe keuze is die ik ooit heb gemaakt qua verzekeren :-?

Groeten,
Frank
ClaireToos
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 aug 2022, 15:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ClaireToos »

Hoi, ik ben Claire en heb sinds 2 jaar Toos, een Fiat Burstner uit 1998. Sinds vorig jaar deel ik Toos met 2 vriendinnen zodat ze ook wat van de stal komt wanneer ik minder tijd heb om te gaan. Voor Toos op mijn pas kwam las ik al eens op het forum om diverse info op te halen, waarvoor dank ;)
Dan door naar het volgende gedeelte waar ik een vraag heb over een dompelpomp
Voor nu, allen een goeie avond
Campergezin3862
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 17 aug 2022, 17:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Campergezin3862 »

Hoi! Wij zijn een gezin van 4. Papa, mama, dochter 12 en zoon 10 en onze Jack Russell van bijna 4 jaar. We hebben al een caravan, maar ik wil graag een keer met een camper op vakantie. In eerste instantie dachten we, we huren er een. Dit is nogal een kostbare aangelegenheid en na een rondje snuffelen op marktplaats kwamen we een Peugeot J5 2.5D uit 1988 tegen met motorische problemen. We zijn helemaal naar Friesland gereden om te kijken en hebben hem gekocht.

Kamperen met een caravan kennen wij. Met een camper is totaal nieuw voor ons. Inmiddels al heel wat filmpjes en foto's gezien waar we gelukkig positieve energie van krijgen om hem op te knappen.

Inmiddels weten we, helaas, dat de motorische problemen toch iets ernstiger zijn dan gehoopt. Kromme nokkenas.. Ook de alkoof hebben we al behoorlijk gestript en daar zit behoorlijk wat lekkage en waterschade.

Het idee voor nu is motorisch goed maken, buitenkant kitranden vervangen, camper goed laten drogen en de alkoof weer opbouwen. Verder helemaal schoonmaken en nog wat kussenhoezen scoren en dan eerst maar eens proberen ermee weg te gaan. Later kunnen we hem dan helemaal naar onze wensen maken.

Ik hoop op dit forum terecht te kunnen met vragen en veel informatie te kunnen vinden :D

Groet,
Corina
Gebruikersavatar
Prestess
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 okt 2016, 15:51
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Prestess »

Ik lees hier al een tijdje mee, heb sinds een jaar of 6 een camper (Hymer 494). Sinds gister is die ingeruild voor een Mercedes 711.
We komen veel en zo vaak mogelijk in scandinavië, en gaan dat waarschijnlijk steeds vaker doen.

Afbeelding
Mieke1
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 18:16

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mieke1 »

Wij zijn een echtpaar van 70 jaar die al ons hele leven kamperen, tent, vouwcaravan en gewone caravan. We willen nu een camper aanschaffen maar komen er niet aan uit. Graag dus advies van de ervaren camper bezitters. Omdat ik er zelf ook in ga rijden wil ik een kleine camper, mijn man een ruimere. Wel lengtebedden en eventueel de mogelijkheid om een keer een kleinkind mee te nemen. We gaan er niet mee overwinteren of zo maar willen wel een beetje ruimte om te leven. Graag jullie advies.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom!

Er worden regelmatig dit soort vragen hier gesteld. Je kunt daar op zoeken, maar de meeste adviezen die daarin worden gegeven zijn: huur er eerst eens een. Met een uitvoering die je eventueel zou willen overwegen in aanschaf. Wil je specifiekere vragen en antwoorden is het beste om een nieuw topic te openen.

:cheers:
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door mikeanber »

hallo allen
en maak een lijstje wat je er zeker er in wil heben / moet ziten en bij aanschaf laten keuren of iemand mee nemen
:cheers:
Plaats reactie