Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Janneman60
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 10:26

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Janneman60 »

Hoi allemaal,

De naam is Jan en samen met mijn Olga en ons hondje Binky gaan we graag met de camper op pad. Sinds 2008, het bekende verhaal van kinderen gaan niet meer mee dus de caravan vervangen door een camper.

Na een kort avontuur met een VWlt met camperopbouw (te traag, te onbetrouwbaar, te veel zwabberen) hebben we toen een Mercedes buscamper 207d aangeschaft. Ontzettend veel plezier aan beleeft en 10 jaar Europa mee verkent.

Maar ja je wordt weer een stukje ouder en we vonden dat steeds ombouwen van bed naar tafel niks en ik kreeg het moeilijker met het zware sturen. 10 jaar goed onderhoud met alle laswerk (zelf gedaan) betaalde zich terug en de verkoopwaarde lag heel wat hoger dan de aanschafprijs. Kijk dat is goedkoop camper rijden. De bus is nu een surfcamper in Portugal.

In 2018 hebben we onze huidige camper aangeschaft. Een Hymer op Ducato basis uit 1993. Niet de mooiste trouwens maar daar was de prijs ook naar. Rijdt lekker, rijdt vlot, heerlijke canper. Hoogstens aan de grote kant.

Ik hoop hier zelf nuttige tips te vinden en ook anderen te kunnen helpen met advies, inmiddels heel wat sleutelervaring.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,
Jan
awierikx
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:41

Bijna camperaar: hulp bij keuze welkom



Bericht door awierikx »

Hallo allemaal,
Na vele jaren wachten en sparen heb ik nu een budget van rond de 40K om een mooi campertje te kopen.
Ik zoek een H1 met 4 slaapplaatsen en ook 4 gordelplaatsen (wordt dus hefdak). L mag 1, 2, of 3 zijn.
Hij zal ook als reguliere auto worden gebruikt, zij het beperkt.

Lange tijd heb ik op het spoor van VW T5 gezeten. Edoch de prijs daarvan vind ik erg hoog. Daar tegenover staat de (relatieve) betrouwbaarheid.

Ik zoek nu wat ervaringen van pro-ace, jumpy, expert en vivaro rijders die al de nodige km'ers achter de rug hebben.
Hoe betrouwbaar zijn deze bussen / motoren nog bij 300K km?
Uiteindelijk wil ik een bus met rond de 125K op de teller kopen en dan rijden tot rond de 400K tegen betaalbare onderhoudskosten.

Reacties welkom.
Vriendelijke groet, Arjen
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Hee Arjen (en Janneman natuurlijk). Welkom op het forum. Dit is het voorsteltopic. Stel je vragen even in een nieuw topic. Veel forumplezier gewenst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HermanT
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 04 dec 2022, 9:00

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door HermanT »

Hallo, wij zijn Herman en Anna, jonge 70'ers. :hug:
Afbeelding
en niet te vergeten onze hond sem.
Afbeelding
Deze maand hebben wij onze tweede camper gekocht, een fraaie Sunlight van 2012, waarmee we mooie tochten hopen te maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JoKi Travels
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 21 dec 2022, 22:02
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JoKi Travels »

Hoi hoi allen,

Wij zijn Joyce en Kim (JoKi ;)) 38 en 39 jaartjes jong.
Na een mooi deel met de rugzak van de wereld gezien te hebben, gaan we het reizen vanaf nu op een andere manier doen. En in onze mening de beste manier, met een camper. Waarom de beste manier? Home is where you park it, ultieme vrijheid en je bent volledig onafhankelijk. In 1 woord: GE-WEL-DIG!

We hebben voorbije weekend onze eerste camper gekocht en deze hebben in februari al ter onze beschikking, ben nu al ongeduldig :D

Wat hebben we gekocht? Een Dethleffs Globe trail 600DB
Afbeelding

Ben er zeker van dat we hier veel nuttige info gaan vinden en krijgen.

Aan allen een fijne dag gewenst en veel reisplezier.
Laatst gewijzigd door JoKi Travels op ma 20 mar 2023, 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Flying Flamingo
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 13:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Flying Flamingo »

IMG_20221028_100600.jpg
IMG_20221028_100600.jpg (150.82 KiB) 780 keer bekeken
Wij zijn Karin en Heleen en reizen sinds een jaar of twaalf met campers door Europa. Begonnen met kleine busjes en steeds iets groter.
Nu hebben we een Sunlight V69 uit 2021, een lekkere smalle half-integraal (of zoals de Duitsers zeggen: een "van").
Favoriete bestemming is Zweden, maar we houden ook van reizen naar Italië, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Frankrijk bewaren we voor de kortere trips.
Allebei werkzaam in het onderwijs dus veel tijd voor tripjes in de schoolvakanties.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Van harte welkom allemaal!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Peter LMC »

Welkom allemaal. :-B
Heb je vragen. open een eigen topic en stel deze op dit forum.
Succes verzekert. :thumbup:
Tobiaz
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 11:25

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tobiaz »

Hallo Tobias hier. Voorheen eigenaar van een ford transit (1992) Reimo camper met slaaphefdak. Nu op zoek naar iets nieuws vanwege uitbreiding van het gezin. Hoop hier wat advies te vinden over wat praktisch is. Graag hoor ik in welk onderdeel van dit forum ik daar een vraag over kan stellen.
CorEls
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 18:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door CorEls »

Goedenavond, Wij zijn Cor en Els en we hebben een Hymer B584 uit 1998 aangeschaft.
Na jaren vouwwagen,tent, boot en caravan vakanties gaan we nu on the road!, en we kijken enorm uit naar deze manier van reizen.

Als het allemaal loopt zoals we hopen gaan we volgend jaar richting Scandinavië voor een maand of wat. Maar eerst de camper ophalen begin januari en oppoetsen en eigen maken.

Waarschijnlijk zullen we jullie "stalken" :-B met vragen van allerlei aard, dus tot horens.

Ps, ik( Els) zal typewerk op me nemen :lol:
Hymer takes it all
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Tobias, Els en Cor natuurlijk, welkom!
Afbeelding
wjzwolsman
Berichten: 11
Lid geworden op: za 24 dec 2022, 15:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door wjzwolsman »

Hallo. Wil me hier even voorstellen. Wij zijn Wim en Nuris en hebben afgelopen zomer onze caravan verkocht. Na het huren van diverse campers, weten we een beetje wat we willen en zijn rustig op het internet aan het kijken naar een mooie camper.
Ik hoop hier veel informatie in te winnen en ga zo direct in het kopje algemeen mijn eerste vraag stellen: wie weet er wat over een Hymer HCI698.
Gebruikersavatar
Bavaria 4-4
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 26 dec 2022, 9:43
Locatie: Ichtegem

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bavaria 4-4 »

Dag allemaal, aangemeld vanaf zaterdag.

Wij zijn Marina en Danny ,
Onze eerste nieuwe camper Autostar Athenor 525 aangekocht ongeveer 25 jaar geleden.
Maar na een jaar terug verkocht door familiale omstandigheden.
Een 10 tal jaar geleden terug een nieuwe camper MC Louis Tandy aangekocht en deze na 4 jaar verkocht. In 2017 onze laatste nieuwe camper Bavaria G740GL vol integraal.Afbeelding
upload pictures to google

Wij reizen nog steeds Frankrijk rond, de bedoeling is om dit jaar Nederland ook te verkennen.
Mijn carrière is in 1976 begonnen als vakantiejob bij mijn vader die elektrieker was bij de baggerfirma Jan De Nul uit Aalst, en ben op 1 april 2020 op pensioen gegaan bij deze firma.
De camper was dan ongeveer 3 jaar oud maar door de corona zijn wij maar thuis gebleven en eerst ons huis in orde gebracht.
Ik ken dit forum al lang maar dacht ook maar mee doen omdat er zoveel interessante dingen voorbij komen, kan ik eventueel over meepraten maar ook ideeën opdoen.

Zo ik ga jullie laten en eens de afdeling opzoeken waar ik onze camper kan voorstellen, want die is wel nieuw aangekocht maar toch moet er altijd iets aan veranderd worden.
Vriendelijke campergroet,
Danny.
Jeroen1181
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 13:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jeroen1181 »

Dag!
Sinds een week of wat geleden aangemeld bij dit forum.
En onlangs onze camperbus opgehaald, dus goed moment om me voor te stellen.
Het idee van een camperbus speelde zo nu en dan, al over een aantal jaren.., in onze gedachten. Nu dan hebben we er eentje aangeschaft. Het is een Mercedes Sprinter L2H2 geworden. Veel mechaniek… 2002 namelijk. En daar zijn wij blij mee.
Altijd droog en verwarmd gestaan en dat is te zien.
Nauwelijks ingereden klaar voor jarenlang plezier.
Groet! Jeroen
Plaats reactie