Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom. Dit is het voorsteltopic. Voor vragen of iets anders graag een nieuw topic openen. Alvast veel camperplezier gewenst.
Afbeelding
Jetro
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 mar 2024, 21:38

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jetro »

Goedendag allen,
Ben net nieuw hier en heb me aangemeld omdat we zoekende zijn naar een camper. We kamperen al jaren lang.
Eerst met een tent waarbij we deze meenamen in onze Rib.
Toen er kinderen kwamen caravan gekocht en nu, na 20 jaar caravan, wellicht tijd voor een camper.
Zoeken eigenlijk een integraal tot ca 6 meter, maar dan zie je in de buurt eentje van 6,9 meter van 2002 voor redelijke prijs.
Maar ja nu aan het uitzoeken hoe en wat, want kom echt van alles tegen, MRB wordt verhoogt vanaf 2026, verzekering verplicht een speciaal slot (bv Bearlock)
Is een langere lengte nog te doen (ivm parkeren enz. enz.
Dus nog een hoop uitzoekwerk.
Daarom maar ff aangemeld om op dit forum te kijken of ik wat antwoorden kan vinden.
Groet Jelle
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2212
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DucatoDolf »

Welkom op dit toffe forum! Je hebt meteen een hoop vragen en dat is goed. Nooit zomaar ergens aan beginnen. Om dit topic een beetje 'schoon' te houden is het beter om je vragen in een nieuw topic te openen. Succes met de zoektocht en veel reisplezier :cheers:
PA3FTP
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 mar 2024, 14:57

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PA3FTP »

Hoi, wij stellen ons even voor;

Louis & Karin.
We hebben vorig jaar een camper gekocht (Fiat Ducato uit 2006 Mc. Louis). en hebben ons vandaag aangemeld op dit forum.
Ik ontdekte het toevallig via een omweg. ( Via radiozendamateur forum) want dat ben ik (Louis) ook, PA3FTP.

We gebruiken de camper voor reizen door Europa. Er gaat dan ook altijd een transceiver mee om leuke verbindingen te maken met het thuisfront of ergens op de wereld.'

We stallen de camper op eigen grond want daar is ruimte genoeg.
Helaas nog geen overkapping dus deze winter met een speciaal daarvoor bedoelde hoes.
Helaas veroorzaakte dat blijkbaar nogal wat schimmel in en buiten de camper, dus daar moeten we nog een betere oplossing voor vinden.

Verder een prima camper.
Het is er een van milieu klasse 4.
We maken ons wel een beetje zorgen of de camper dadelijk nog door bepaalde zones in Europa mag rijden zonder boetes op te lopen.
Frankrijk heeft blijkbaar al plannen om grote delen van het land als milieu zone te bestempelen, dus ja wat de consequenties daarvan zijn....:-/.

Dus we kijken al een beetje rond naar een wat jonger model.

Intussen genieten we van de vrijheid die het ons biedt om zo te reizen, we willen niet anders meer!


Groeten,
Karin & Louis
Camper in Z Frankrijk-Vinca-avatar.jpg
Camper in Z Frankrijk-Vinca-avatar.jpg (116.92 KiB) 574 keer bekeken
Laatst gewijzigd door PA3FTP op zo 24 mar 2024, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Als het defect is moet je het repareren (niet weggooien!)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Alle nieuwe leden: hartelijk welkom! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
CamperVanLos
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 mar 2024, 17:57

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door CamperVanLos »

Goedenavond,

Helemaal nieuw in de wereld van het camperen. Wij, Bas, Monique en onze hond Loewi gaan vanaf dit jaar de wijde wereld in per camper. Toen de kinderen nog thuis woonden hadden we een vouwwagen, later een caravan en sinds de kinderen zijn uitgevlogen hebben we anderhalf jaar geleden onze Adria Twin SLB 640 besteld. Onze eerste reis zal gaan naar het Baskenland Spanje. Meteen ook maar met de deur in huis vallen: zijn er wellicht mensen die adressen/gidsen/ of andere tips hebben m.b.t. kamperen bij een boer( agriturismo)
We wensen iedereen mooie, inspirerende en bovenal veilige reizen toe
Gebruikersavatar
Viano Thijs
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 24 mar 2024, 20:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Viano Thijs »

Goeden avond! Ook hier een nieuw lid, Thijs is de naam. Ik ga morgen mijn Viano ophalen, gekocht via marktplaats om zelf een camper van te bouwen. Ik hoop veel informatie van jullie te mogen krijgen en hoop veel te kunnen delen. Ik zal in de juiste rubriek een nieuw draadje openen. Ik heb al een hoop gelezen, maar heb nog wel een paar vragen.

Fijne avond en tot horens!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Voor vragen of advies inderdaad graag een nieuw topic beginnen.
Afbeelding
Dukey30
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 aug 2023, 22:33

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dukey30 »

Hallo allemaal,

Ik zal ons even kort voorstellen.
Wij zijn Robbert en Leonie en we lezen al even stiekem mee omdat we druk aan het rondkijken waren de afgelopen jaren.
We waren het dit jaar al niet meer van plan, maar toen kwam een surprise ei op wielen langs.
Een Hymer B544 2001 die wat liefde nodig heeft en nog vol lag met spullen 🥳dus ik heb de aankomende tijd wat te doen.
Voor nu begonnen met schoonmaken en van het weekend het rijwiel gedeelte aanpakken.
Grote beurt, distributie riem, waterpomp, remmen, enz…
En hopelijk van de zomer wat mooie vakanties 👍🏻

Mocht iemand nog wat info over dit type hebben hoor ik het graag.
sjors007
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 01 apr 2024, 13:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door sjors007 »

Hallo,

Sjors is de naam, gezin met 3 kinderen van 13 tot 18. Sinds 2016 en vouwwagen en daarvoor 3x jaarlijks een en camper gehuurd. De oudste was laat zindelijk, Down syndroom, en dan is een douche in een camper erg handig. Dat waren alkoof versies. 3000 euro huur voor 3 weken in vergelijking met 9k voor een nieuwe combicamp vouwwagen leek ons daarna financieel handiger toen ze alledrie zindelijk waren.
Dit jaar met de vouwwagen ergens in Europa en volgend jaar een vliegreis naar Zuidoost Azië in de planning. Nu inlezen campers om daarna een camper te kopen.
Wat dan?
Eentje voor B rijbewijs
Liefst een integraal vanwege isolatie en een hefbed dat nog voldoende leefhoogte geeft
Houtvrije opbouw
Binnenin voldoende hoog, ik ben 192 cm. Dus bed moet ook langer zijn dan dat.
Dwars bed lichte voorkeur vanwege mijn idee dat camper dan maar 6 m hoeft te zijn. Mijn vrouw vindt 7 m en meer echt te veel. Plus dat je dan al snel tegen beladingslimiet aan gaat lopen.
De oudste zal nog wel vaker mee gaan op reis, een hefbed heeft de voorkeur boven de zit ombouwen.
Heb zitten kijken naar de Hymers met dat eigen chassis, SLC sinds 2017 beschikbaar. Maar die komen toch vaak over de 3000 kg leeg. En een berg geld natuurlijk. Carthago lijkt net wat lichter maar zelfde budget.
Las hier ook over houtvrije opbouw van andere merken sinds de eeuwwisseling ongeveer. Dat is qua budget veel aantrekkelijker. Daar ga ik naar zoeken op het forum.
Wat zijn de topmerken van de laatste 2 decennia?
Welke kan je nog veel van verwachten etc. Zeker als we op een oudere, 10+, uit komen voelt een houtvrije opbouw toch prettiger.
Dan zitten we ruim onder de 100.000. en misschien wel onder de 50.000 voor een aankoop.
Ik ga lezen! En wellicht hier en daar nog wat vragen.
Groet Sjors


Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door EasyBee »

Welkom op dit forum. Dit is het voorstel topic en niet het : ik heb vragen topic.
Kun je een nieuw topic aan maken met je vragen?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
IvarVolder
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 apr 2024, 14:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door IvarVolder »

Hallo allemaal.
Ik ben / wij zijn inderdaad volkomen nieuw hier: vrouw Agnes, ruwhaarteckel Pablo en ik, Ivar. In blijde verwachting van een Westfalia Ford Nugget Plus, een jonge tweedehands uit België vandaan, zo eentje met een vouwdak en een mini-toiletje aan boord. Een buscamper dus.
In onze vorige levens hebben we veel gekampeerd en zelf heb ik een huis in de Provence gehad. Het k(r)amperen in een busje wordt voor ons een heel nieuwe ervaring, maar de Nugget schijnt een heel prettig bed te hebben. We moeten alleen nog uitvogelen waar Pablo ‘s nachts gaat liggen. Ja, hij weet het wel, maar dat bedje is best smal en vooral hoog. Hopelijk wil hij in zijn mand op de grond blijven, of op een deken op de achterbank. We gaan het zien. In mei zijn we op pad in Frankrijk, voor mij een soort thuisland, om oude vrienden en buren op te zoeken. En dan maar kijken of die 130 pk’tjes ons tegen de heuvels en de bergen opsleuren. Mocht dat lastig zijn omdat het karretje best wel zwaar is, dan lonkt later toch de chiptuner, niet voor de snelheid maar voor de trekkracht. Tot zover maar even.
Groeten,
Ivar
Rode Stier
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 mar 2024, 15:03

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rode Stier »

Goedemiddag,

Wij, Paula en Jan, hebben ons ook aangemeld op het forum. Na twee jaar huren, 1 x 2 weken naar Denemarken en vorig jaar 4 weken naar Portugal, waren we dit jaar eigenlijk ook weer op zoek naar een huurcamper voor een reis naar Noorwegen. Omstandigheden hebben ons echter doen besluiten om er toch een te kopen. Op 26 April mogen wij een mooie Burstner Nexxo Time Summer edition uit 2016 op gaan halen. Zeer complete uitvoering met o.a. een schotel, woonruimte airco en hydraulisch levelsysteem. Tot die tijd vooral tips en trucs uit dit mooie forum halen, tenslotte zijn we nog maar beginners. Iedereen veel veilige en mooie reizen toegewenst!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Aan allen: hartelijk welkom en ik hoop dat je aan het forum net zoveel plezier gaan beleven als wij! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie