Het gebruik van de citeerknop, ook wel quoten genoemd

Tips en trucs om optimaal gebruik te maken
van het Camperforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Het gebruik van de citeerknop, ook wel quoten genoemd



Bericht door Aloys »

Citeren of 'quoten'

Afbeelding

Een goede regel in dit forum: NIET quoten wanneer je meteen op iemand reageert! Dat komt de leesbaarheid niet ten goede. Wil je meteen op iemand reageren, gebruik dan gewoon de knop [Plaats reactie] linksonder het bericht!

Afbeelding

Quoten
1. zorg dat je BBCode aan hebt staan in je profiel. Dus NIET uitschakelen! Onder elk berichtje dat je aan het intypen bent staan van die hokjes, bij mij is alleen het onderschrift aangevinkt.

2. zorg dat je de codes niet "verminkt". De eerste quote-code staat tussen 2 van die rechte haken, met een = en dan de naam van de persoon tussen aanhalingstekens. Aan het eind weer eentje maar dan met een breukstreep ervoor. Dat ziet er zo uit:

Code: Selecteer alles

[quote="Aloys"]Dit is een quote![/quote]
Het resultaat:
Aloys schreef:Dit is een quote!
3. Als je rechtstreeks reageert onder een vraag of opmerking van iemand, dan hoef je niet te quoten. Het is dan wel duidelijk waar je op reageert, en teveel quoten maakt de zaak erg rommelig...

Tip
Als je reageert op één regeltje uit iemands betoog, haal dan de rest weg uit de quote en laat alleen die ene regel staan. Is ook veel duidelijker! Ik haal ook meestal iemand zijn afsluiting weg uit de quote.

Dus als iemand afsluit met:
"Zo, he he, dat heb ik dan maar gevraagd! Het is eruit, ik dacht nog, als ze me nu maar niet allemaal voor dombo gaan verslijten. Nou ik zie het wel, misschien komen er wel antwoorden op, in ieder geval vast de hartelijke groeten uit Zwolmelo waar het op dit moment 28 graden is en de zon schijnt!"
Zoiets dus, dat verwijder ik uit de quote. Dan blijft er een duidelijke, korte quote over. En dat is veel overzichtelijker.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie