Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

waarschijnlijk niet anders was dat wel gedaan denk ik, ze kennen een hoop niet alles.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Carglass Malmö had het betreffende ruitje zelfs voor een andere klant in back-order staan. Was gewoonweg niet leverbaar. Wel heel goed geholpen met een plexiglas ruitje, maar helaas wel inbraakgevoeliger. Ik was dan ook stomverbaasd dat 123glas in Hoogeveen hem gewoon had liggen. Gezien de grootte van deze vestiging moet dat toeval geweest zijn.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Waarschijnlijk een garantie ruitje. Vaak werkt garantie als volgt. Dealer besteld en vervangt onderdeel. Claimt bij de importeur/fabriek garantie als die zeggen klopt valt onder de garantie dan sturen ze het betreffende onderdeel wat dan in het magazijn terecht komt in de hoop het ooit nog te kunnen verkopen

Gr Aad
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

Dan heb ik mogelijk geluk gehad.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Lommelaar
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 15:55
Locatie: Lommel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Lommelaar »

een thule extra slot laten plaatsen alsook een soundbar
groetjes
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ariedekreij »

Ik heb een mal van de vloer gemaakt en schoonlooptapijt besteld om dat als vloerbedekking in de camper te maken. Het was best een uitdaging om iets te vinden dat niet erg zwaar wordt. Maar het is gelukt en wordt as woensdag geleverd.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Dat kun je toch ook gewoon aan de meter kopen in de bouwmarkt?


Paul
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vanmiddag maar eens op het dak van de camper geklommen en de schotel 2 cm naar achteren verplaatst. Om één of andere reden neemt hij de GPS data niet helemaal goed over en zoekt dus in zijn hele bereik naar de gewenste satelliet. Het gevolg was dat hij te ver achterover kwam en dat dan het zonnepaneel (althans de bevestiging daarvan) het dak raakte en alles vastliep.
Nu is het weer pico bello en ga van de zomer wel eens kijken wat er precies aan mankeert. In ieder geval heeft mijn schotel een perfect ontvangst. Zelfs met de hagelbui en het noodweer gisteren had ik beeld en dat had er niet geweest met de oude 60 cm schotel.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door henk en lila »

AadenAnke schreef:
wo 03 nov 2021, 20:06
Waarschijnlijk een garantie ruitje. Vaak werkt garantie als volgt. Dealer besteld en vervangt onderdeel. Claimt bij de importeur/fabriek garantie als die zeggen klopt valt onder de garantie dan sturen ze het betreffende onderdeel wat dan in het magazijn terecht komt in de hoop het ooit nog te kunnen verkopen

Gr Aad
Garantie op een vast driehoekig soort van voorste cabineruitje? Hoe dan? Glasmoeheid ofzo?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Met glas kan van alles mis zijn?
Er zit vocht tussen of het glas heeft geen helder beeld en zo nog wel wat kwaaltjes mogelijk.
Ook glas word in een productie gemaakt en daar kan ook eens wat fout gaan.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
CorvH
Berichten: 74
Lid geworden op: do 09 sep 2021, 15:03
Locatie: Midden Drenthe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door CorvH »

Gisteren de pas aangeschafte winterbanden set op de camper geplaatst en vandaag de gespoten wieldoppen er op gezet. Tevens de banden op de (volgens mij) juiste spanning gezet.
Zomer set banden gereinigd en opgeslagen in de schuur.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

De zomer banden met velgen eraf en schoongemaakt op de trolly in de garage.
De winter banden op stalen velgen er onder en op juiste druk - van wat ik prettigst vind rijden :)
We zijn er klaar voor nu even 2 weekjes zon zoeken met vliegtuig en dan rond kerst weg naar de sneeuw.

Jaap
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ariedekreij »

PaulBng schreef:
do 04 nov 2021, 23:32
Dat kun je toch ook gewoon aan de meter kopen in de bouwmarkt?


Paul
Dat klopt. Bij onze lokale Hornbach hebben ze het alleen niet in een aardige kleur voor de camper en de lokale swtoffeerder is precies net zo duur.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Gisteren gasfles leeg dus over op de secundaire fles.
Wilde daarnet een nieuwe halen, blijkt de Ferriteria nieuwe openingstijden te hebben.
Hadden ze vroeger siësta van 14.00 tot 16.00, dat is dus nu van 14.45 tot 09.30 :(

Tot overmaat van ramp blijkt er lekkage te zijn in de secundaire afname van mijn Duomatic. Dus weer wat om na te kijken als ik thuis ben. Mijn detector piepte het uit dus ik dacht dat het in de moer zat of afdichtring. Het zit echter in de sensor die het lampje binnenin aanstuurt als er gas in de fles zit. Wellicht daar een breuk. Ik kwam er achter met het afsoppen, wat ik altijd doe als mijn detector gaat loeien.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie