Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Didi01
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 jun 2022, 10:16

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Didi01 »

Afgelopen weekend de keuken uit de bus gehaald en nieuw vinyl in de bus gelegd. Volgende week wordt de Cruise Control ingebouwd.....Ik kon gelukkig nog een complete set vanuit Duitsland laten komen....
En aankomend weekend ga ik de water voorziening in de bus maken...32l watertank, nieuwe gootsteen en kraantje en nieuwe keukenkast binnen. De rest van de keuken wordt uitschuifbaar onder het bed vandaan...inclusief de rest van het opbergsysteem oner het bed d.m.v. laden....dat wordt mijn winterproject...

Maar over 1,5 week staat wel op de planning om alles even uit te proberen met een tripje Zuid-Frankrijk en Italie (of Spanje)....iig daar waar de zon schijnt....
Aan het rollen met een VW LT35 L3H2 80kw uit 2001
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pienmajer »

isoplus schreef:
wo 28 sep 2022, 17:25
Steenslag? Het is een bekende kwaal van Hymer al sinds die prachtige koplampen toegepast worden. Voor ik onze Hymer inruilde voor ons busje had ik er in het begin 4 nodig, pas toen hebben wij de montage in het frame wat verruimd zodat er spanningsloos gemonteerd kon worden. Klein maar nauwkeurig werkje.
Steenslag kan natuurlijk maar bij ons gebeurde het altijd op de tolweg in Spanje en geen auto in de buurt. Na nog wat bijzondere ongein besloot ik dat ik niet rijk genoeg ben om een Hymer te kunnen onderhouden. Maar hopen dat jouw verzekering coulant blijft, ik moest het zelf betalen.
Vraag: hoe kan ik het frame wat verruimen ?
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Dat kan door de gaten voor de bevestiging aan te passen, de koplampunit moet echt zonder spanning geplaatst kunnen worden. Bij ons en anderen moest altijd kracht gebruikt worden om de units te plaatsen, de zon erop en daarna een regenbuitje en pats, glas stuk. Destijds waren die dingen ook niet leverbaar dus maar plastic erop en weer wachten.
Ik denk dat Hollandcamperservice.nl je wel verder kan helpen, wellicht ook met een betere prijs.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pienmajer »

Dank je.
Hier kan ik wel wat mee.
Groet
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Zo meteen de ontluchting vd oven er eens uit halen, het regen water komt er langs naar binnen gedruppeld.
Dus naar de loods daar staat de lange trap en oplossen de lekkage.
Daar ligt voldoende materiaal om alles afdoende te maken.
Inmiddels is de lekkage gemaakt, de ontluchting er uit gehaald, alles schoonmaken en weer met verse kit terug gezet.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Paar nieuwe all-seasons besteld voor achteras.
In maart al eens offerte opgevraagd.
Huidige prijs 12% hoger :crazy:
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pienmajer »

isoplus schreef:
wo 28 sep 2022, 21:23
Dat kan door de gaten voor de bevestiging aan te passen, de koplampunit moet echt zonder spanning geplaatst kunnen worden. Bij ons en anderen moest altijd kracht gebruikt worden om de units te plaatsen, de zon erop en daarna een regenbuitje en pats, glas stuk. Destijds waren die dingen ook niet leverbaar dus maar plastic erop en weer wachten.
Ik denk dat Hollandcamperservice.nl je wel verder kan helpen, wellicht ook met een betere prijs.
Holland camperservice ook niet goedkoper en niet in de buurt van mijn woonplaats.
Heb de lamp verwisselt. De gaten in het fyberglas iets vergroot met n boor. De lamp ging er in zonder spanning.
Nu maar hopen dst deze giga dure lampen heel blijven.
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Dat is goed, zonder spanning erin. Bij mijn vorige camper moesten ze " onder dwang " gemonteerd worden voordat wij de gaten ruimer maakten.
Ik heb ooit een Fin gesproken die aan zijn vijfde koplamp toe was en toen nummer vijf en de nog goede met een dikke folie bekleed had, dat leek ook te helpen tegen steenslag volgens hem.
Zelf ben ik er vast van overtuigd dat er voor steenslag ander verkeer nodig is tegemoetkomend of inhalend, dat was bij onze pech nooit het geval.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Stieneke en Donald »

Kogelkraantje 10 mm vervangen. Na 5 jaar zat de kogel vastgeroest. (geoxideerd)
Kraantje zit in de koud waterleiding naar de boiler.

Dit kraantje; https://www.kippenhuis.nl/kogelkraan-10mm-messing
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Burp »

Afgelopen anderhalve week op pad geweest, paar dagen in Hardenberg en daarna naar midden Frankrijk. Geen bijzonderheden tot ik in Frankrijk was. Daar zag ik uit het achterste dakraam een druppel vallen. Dakluik er meteen afgehaald en overduidelijk de seal aan de buitenkant op. Schoongemaakt en met een nieuw stukje tochtband gemonteerd en met tape voor de zekerheid de bovenkant op de randen geplakt. Bij thuiskomst meteen een nieuw dakluik besteld Remis Remitop Vista 40x40 die vandaag bezorgd wordt. Waarom een nieuwe? Aan de buitenkant zag ik een stukje plastic wat gebroken is waar de seal komt, ik neem geen risico en ze zijn niet zo duur gelukkig. Dan is ook het verduisteringsscherm weer netjes. Camper staat alweer in de stalling maar haal ik volgende week weer op. Klusje is snel gedaan. 5 minuten om het oude raam te verwijderen en 15 minuten schat ik in om de nieuwe te plaatsen met nieuwe kit.
Groet, Martin

Hymer B614SL
Elliot 5
Berichten: 687
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Elliot 5 »

Naar de onderdelen gekeken die ik nog op de camper moet terugmonteren...
De camper staat al in stalling met de mededeling dat ik hem pas eind Maart ophaal.
Daar heb ik nu spijt van, want het idee dat ik er niet op ieder moment mee weg kan staat me niet aan😉.
Liever haal ik hem nog een keer een weekje op zodat alles weer z.g.a.n. is en het ding klaar voor vertrek staat.
IMG_20221003_172552.jpg
IMG_20221003_172552.jpg (147.7 KiB) 296 keer bekeken
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Dat is inderdaad het voordeel van de box die ik heb :D

Leuke "werktafel" heb je :wink: :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Elliot 5
Berichten: 687
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Elliot 5 »

Hier altijd ruimte tekort Eric, of teveel spullen dat kan ook..
Zo'n eigen stallingsbox die jij hebt is wel het mooiste wat je kunt wensen idd.👍.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

De printplaat met elektronica van de Maxxfan is vervangen. Nu reageert hij niet meer op AB van de TV en op de telefoon.

Binnenkader verwijderen, muggenrooster verwijderen, 4 schroeven en de schroef uit de draaiknop halen, tyrapjes losknippen van de kabel naar de motor dan kan de bodemplaat met de print erop losgekoppeld worden. Op de 1e foto is 1 van de te verwijderen schroeven te zien.

Wel goed kijken hoe de kabels lopen, welke connectoren gebruikt worden en waar kabellengte opgeborgen is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


AfbeeldingAfbeelding
Buscamper fan
Plaats reactie